Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Liste over problemer du har hatt på din Leaf

Startet av cra, søndag 11. mai 2014, klokken 12:19

« forrige - neste »

sven erik

i usa er den kommet men det er med annen kobling til bil   og her i evropa  kan en  ikke bruke denne  og  det at vi ikke har fått den ennå her har med rettigheter å gjøre vist
då nå vet en at egen inport av bil er dumt + å ta med seg bil til usa r og dumt for dt er ikke likt

laumb

Jeg spurte nylig Tesla om å få låne et CHAdeMO-adapter dersom de fortsatt hadde inne testadapteret.
Fikk til svar at det var sendt tilbake og at resultatene var så gode at nå skjer det straks noe mer.

Selvfølgelig ikke info fra ansatt på bakkeplan, den infoen er ofte verdiløs. :)

sven erik

jeeg fikk denne infoen i går fra de i drammen

sven erik


hookmaker

Så en europæisk modell som brukes hos Tesla i København for 8 uker siden. De sa att det var de sidste godkendelser som manglet.

OleJA

Dette adapteret blir vel rimelig uinteressant innen det er ferdig. Det er jo langt flere superladere enn ChadeMo ladere snart, og ikke minst så har de tilnærmet 100% oppetid slik at man unngår å bli stående 'ladefast'.
Kunne derimot Tesla levert et SC til ChadeMo adapter,  så mistenker jeg at det hadde solgt som hakka møkk til frustrerte Leaf eiere :-o
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

inverter

Hadde kanskje vært nyttig med et slikt adapter hvis en skal kjøre nordover....

sven erik

trenger det i spania  for der eg skal hvære er det nå 120 mil til tesla lader og når det er utbygd er det ca 44 mil  er greit å kunne kjøre runt til andre ting å

cra

Hvor uinteressant det er vil nok være veldig individuelt. Ikke all ferdsel går på strekninger som dekkes av SC, og ChaDemo kan være et godt supplement/backup.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ofn

Ja, om det er interessant eller ikke vil jo avhenge av hvor man bor og kjøremønster. Bor selv i Bergen, og i Hordaland har vi ifølge hurtigladekartet 14 stk CHAdeMO hurtigladere, og 12 til er planlagt, spredt rundt i hele fylket. 

Utviklingen går i retning av at hvert lille tettsted i Norge får en CHAdeMO/CCS/type 2 ladestasjon.

Per idag har Hordaland ingen SC, men for de kommende par årene er det planlagt èn, som mest sannsynlig kommer i høst litt nord for Bergen.

For mitt bruk blir Type 2 lading for tregt hvis jeg trenger lading på tur, jeg bestilte derfor bilen uten dobbeltlader for heller å bruke pengene på et slikt adapter. Sannsynligvis vil det sjeldent bli brukt, men kan være ok å ha som nødløsning.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

sven erik

stor forsell på 4 timer og ned til 2 når en kansje trenger 5 sånne ladinger på en tur

Philip Marlowe

Jeg har flere ganger vært glad for at jeg har kunnet lade 22kW. Tror ikke jeg kommer til å trenge ChaDemo. Nå kommer jo også mange SC i både inn og utland.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

ofn

2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

sven erik

de  har samme lade utaket på bilen som usa ser det ut som   men håper dette kommer  nå helst i går

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA