Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av norwegian123, tirsdag 15. april 2014, klokken 21:47

« forrige - neste »

norwegian123

Hei, satte bilen på lading når jeg kom hjem fra jobb i ettermiddag. Nå når jeg skulle ut å kjøre stod lading på med begge vinduene i halvåpen posisjon (og ja de var lukket da jeg forlot bilen) Uproblematisk nå når jeg stod parkert utenfor eget hus, men likevel .... Noen som har en teori på hva som kan ha skjedd ?

Jeg har remote access men trodde ikke det var noen funksjon man kunne komme borti ved en feiltagelse der som åpner vinduene.

GelpMan

Hei.

Jeg har opplevd noe lignende. Hadde parkert og låst bilen, i det jeg var 3-5 meter fra bilen hører jeg lyden av vinduene på vei ned. Når jeg snur meg er de begge halvåpne.

Min teori i dette tilfellet er at nøkkelen har vært i klem på "åpne" knappen i lomma, vinduene rakk da og gå litt ned før avstanden eller min bevegelse avsluttet prossesen.

Har vært extra påpasselig siden dette skjedde da....

atkhobby

Jeg reagerte på at knappene var vel lette å trykke ned med en gang jeg fikk bilen.

Har hatt minst to tilfeller av at ruter har vært nede når jeg ikke kunne huske å ha tatt dem ned selv. Tross alt hvem har rutene nede på denne tiden av året.

Enda rarere var igår når jeg hentet sønnen i bursdag. Når vi kom ut var bare passasjerer vinduet helt nede. Merkelig og skummelt. Tenk om det skjer når det regner.

Øybil

Hei

Har vært borti at vinduene har vært åpne når jeg har kommet ut til bilen, og slik det ser ut i ettertid så har beg vært borti knappen når den har ligget i lommene.

Etter to episoder så har jeg sluttet å ha de i bukse lommene, har enten hatt de i løs jakkelomme eller lagt de fra meg på et bord eller noe og vips så ha det ikke skjedd flere ganger. Knappen på nøkkelen er følsom og har en ekstrem lang rekkevidde

bromm

Tips: Comfort Opening/Closing kan slås av i menyen for "Doors/Key" - dette kan lønne seg på vinterhalvåret, da man sjelden kjører med vinduene åpne (slik at man ønsker å stenge dem ved låsing), eller ønsker og åpne vinduer/soltak (for utlufting), når man låser opp bilen...

atkhobby

Jeg får ikke til dette bromm. Det er et "Comfort entry" valg for åpne/lukke knappen, men det er vel noe annet?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA