Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Batteritralla, mandag 14. april 2014, klokken 23:06

« forrige - neste »

Batteritralla

Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. april 2014, klokken 15:53
Sitat fra: HKS på torsdag 03. april 2014, klokken 13:37
Sitat fra: Roger (NO) på torsdag 03. april 2014, klokken 13:29
Vi MÅ smørre oss med tålmodighet og la ingeniørene fixe problemet!
Ikke enig!
De har hatt over ett år på å løse problemet.

I mellomtiden burde de vært helt åpne på at det er problemer, på nettsidene burde det stått at man inntil videre på type 2 kontakt med enkeltlader kun kan lade 13A, og med dobbeltlader kun kan lade 26A.

Hadde jeg vært klar over disse problemene når bilen ble bestilt, så hadde jeg bestilt med dobbeltlader.
Fra nettsidene til Tesla (http://www.teslamotors.com/no_NO/charging#/calculator):
"16A lading er mulig med det rette Tesla Hardware. (Noen tidlige modeller vil kreve en gratis ettermontering for å aktivere denne funksjonen.)"

Så da er det bare å si "Ja takk - jeg vil ha dette, det passer midt i neste uke for meg"?
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

Muffinman

Neppe. Det er ikke lenge siden de ikke engang hadde hørt om fiksen på servicesentrene.

Batteritralla

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. april 2014, klokken 09:38
Neppe. Det er ikke lenge siden de ikke engang hadde hørt om fiksen på servicesentrene.

Sånn har jeg også forstått det, og det er litt av poenget mitt  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA