Hovedmeny

Sommertid

Startet av Elmo, onsdag 02. april 2014, klokken 15:16

« forrige - neste »

Elmo

Alle har sikkert irritert seg en smule over at klokka i instrumentene og klokka på Garmin enhetene ikke er i synk.

Med sommertid ble det enda verre.
Klokka Garmin endret til sommertid mens klokka i intrumentene endret seg ikke, men det stopper ikke der.

Jeg har ikke brukt "Avgangstid" særlig mye men såvidt jeg kan se så har Garmin enheten flyttet klokkeslettene for Avgangstid én time frem så de blir feil. Noen andre som opplever det ?

Jeg fant forresten at det er mulighet for å sette Sommertid i submenyene i instumentpanelet, men må vente til høsten for å se om det betyr at bilen styrer sommer-/vintertid selv eller om det bare er en ren flytting av klokka så man må inn å ta bort sommetid til høsten :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Lurvine

Min begynte å klusse på planlagte klokkeslett allerede på lørdag... tiden var stilt til avgang 0630, men hadde startet en time før... og selv om jeg prøvde å stille inn på avgang 1505 på ettermiddagen, sto det 1405 i displayet... helt ulogisk..
Hyundai Kona 2020 (Tsjekkisk) Blue ceramic aka Chrystal 💎
VW e-up (aka Snowflake)

Oslo

Turist

Sitat fra: Elmo på onsdag 02. april 2014, klokken 15:16
Jeg har ikke brukt "Avgangstid" særlig mye men såvidt jeg kan se så har Garmin enheten flyttet klokkeslettene for Avgangstid én time frem så de blir feil. Noen andre som opplever det ?

Hos meg skjer dette helt konsekvent. Garmin-enheten flytter tidspunktet en time fram selv når jeg bare lagrer forrige tid (som er en time feil) engang til, så det blir enda en time...osv...osv....

Tror nok det en bug, og ikke en feature....
;)
Tidligere 1: Think Classic 2001 (Blåbæret)
Tidligere 2: Mitsubishi i-Miev (Millenium)
Tidligere 3: VW e-Up! (Snøballen)
Tidligere 4: VW e-Golf
Tidligere 5: VW ID.4 1st (Overformynderiet)
Nå: Skoda Citigo-e iv (Tyttebæret)

Duken

Sitat fra: Elmo på onsdag 02. april 2014, klokken 15:16

Ja opplevde det samme.

elektrolux

Betyr dette at en kan programere forvarming uten å bruke betalings app?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Sitat fra: elektrolux på mandag 20. april 2015, klokken 05:52
Jeg det kan du programmere i bilen uavhengig av Car-Net.

Men du sier "betalings app". Både Car-Net brukerkonto på WEB og APP knyttet til kontoen er gratis.
Det er å knytte bilen til Car-Net kontoen (og APPen) som koster penger.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Elmo

Sitat fra: Elmo på mandag 20. april 2015, klokken 10:12
Sitat fra: elektrolux på mandag 20. april 2015, klokken 05:52
Jeg det kan du programmere i bilen uavhengig av Car-Net.

Din eUp @Elektrolux, er vel forresten så gammel at du IKKE kan programmere/endre avgangstider fra WEB eller APP, men bare i bilen.
eUp 2014 - solgt.

elektrolux

OK. Takk. Må sjekke dette ut.

Kanskje en ide å lese brukermanualen :D
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA