Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdt å vente på sikkerhetsutstyr?

Startet av jagarock, onsdag 02. april 2014, klokken 19:23

« forrige - neste »

DeadLock

Hei.

Fikk snakket med verksmesteren selv i dag morges.

Han sa at de måtte resette alle computerne manuellt, en etter en.
Såvidt de kunne se var det ingen skade på drivverk (reduksjonsgir, differensial, universalledd, osv) eller understell.

De vil teste bilen over helgen, og de ba meg ta med hjemmeladeren jeg har hjemme, da de tror den kan være årsaken til problemene.

Får se over helgen.

Imens kjører jeg Kia Carens.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Lynet

Skal man se skade på parkeringsmekanismen må vel gearboksen demonteres. Det er stor sannsynlighet for at det er slått av store metallbiter, derfor må du ihvertfall be dem om å skifte olje.
At ladekabelen skal ha skylden for dette høres mildt sagt usannsynlig ut etter min mening!
Be verksmesteren komme med en forklaring på hvorfor det er ladekabelen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

MindViruz


Sitat fra: DeadLock på fredag 09. mai 2014, klokken 09:05
Hei.

Fikk snakket med verksmesteren selv i dag morges.

Han sa at de måtte resette alle computerne manuellt, en etter en.
Såvidt de kunne se var det ingen skade på drivverk (reduksjonsgir, differensial, universalledd, osv) eller understell.

De vil teste bilen over helgen, og de ba meg ta med hjemmeladeren jeg har hjemme, da de tror den kan være årsaken til problemene.

Får se over helgen.

Imens kjører jeg Kia Carens.

Mvh,
Thomas

Og hvis de finner ut at feilen skyldes uorginalt ladeutstyr?

Så vidt meg bekjent er det kun Proxel hjemmeladestasjon som er "nissan godkjent"?

DeadLock

Hei.

Det går nok greit.
Kjøpte med hjemmeladeren når jeg kjøpte bilen.

Vi får se hva de sier neste uke etter testing.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

MindViruz


Sitat fra: DeadLock på fredag 09. mai 2014, klokken 11:19
Hei.

Det går nok greit.
Kjøpte med hjemmeladeren når jeg kjøpte bilen.

Vi får se hva de sier neste uke etter testing.

Mvh,
Thomas

Ok, da så.

Men mange kjøper ladekabler og hjemmeladere fra eks. elbilhjelpen. Hva med alle disse? Skal nissan kunne skylde på ladestasjoner og ladekabler hvis det skjer noe galt med bilen?

Thomas Parsli

Sitat fra: DeadLock på torsdag 08. mai 2014, klokken 16:04
Plutselig sa bilen "pling" og ladelampene lyste og den satte seg i "N" mens jeg kjørte i 80km/t.

Da jeg trykket på bremsen for å senke farten hoppet den automatisk til "P"...

Det ble ett lurveleven og masse vibrasjon.

Hvis du er NAF-medlem er dette et godt tidspunkt å be om advokathelp.
Er du ikke medlem bør du finne et autorisert verksted som kan sjekke bilen ordentlig, slik du forklarer dette virker det usannsynlig at det ikke oppstår mekaniske skader på bilen.

Har de kontaktet Nissan? I USA ville denne episoden blitt rapportert til "National Highway Traffic Safety Administration" og tatt veldig alvorlig. Har du gjort deg tanker om hvordan dette kunne gått i vinter med en møtende trailer?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

erikf

Knirking i dashbordet/interiøret foran.
Ser ikke at dette er nevnt. Er det kun jeg som opplever dette? Når jeg kjører, knirker det ofte kontinuerlig fra et sted til høyre for sjåføren. Har ikke klart å lokalisere men klarer normalt sett å fjerne lyden midlertidig ved å presse mot partiet over hanskerommet, eller i luken til hanskerommet, eller å holde inn den utfellbare skjermen.
Noen flere som opplever dette, eventuelt vet om en måte å fjerne dette på? Smøre inn med noe i overganger?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

knutgrr

Opplever det samme med min fars Hyundai i40. Ingen har pr. nu (1 år) funnet ut av det.
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

Powerflux

Sitat fra: erikf på lørdag 10. mai 2014, klokken 10:41
Knirking i dashbordet/interiøret foran.
Ser ikke at dette er nevnt. Er det kun jeg som opplever dette? Når jeg kjører, knirker det ofte kontinuerlig fra et sted til høyre for sjåføren. Har ikke klart å lokalisere men klarer normalt sett å fjerne lyden midlertidig ved å presse mot partiet over hanskerommet, eller i luken til hanskerommet, eller å holde inn den utfellbare skjermen.
Noen flere som opplever dette, eventuelt vet om en måte å fjerne dette på? Smøre inn med noe i overganger?

U bet!! Irriterer meg noe grenseløst!
Mest knirk kommer fra litt til høyre for midten men det hjelper ikke å trykke/banke/slå noe sted.
Dernest knirker det ute ved de små rutene på begge sider! Ikke like kraftig knirk som midten men likevel iriterende.
Gir litt kjipt plæstic inntrykk av bilen :-\
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

DeadLock

Hei.

Min Leaf knirket endel før jeg tok saken i egne hender og demonterte litt av dashbordet.

Da kom jeg til mesteparten av skruene som holder dashbordet fast.
Mange av disse var ganske løst festet.
Jeg strammet de godt til og all knirking er borte.

Nå er det en lyd over lyset i taket av- og til.... 

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

Powerflux

Det høres interessant ut!
Hva måtte du ta av og hvordan kom du til skruene??
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

DeadLock

Hei.

Jeg var i jobb-modus, og tok desverre ingen bilder.

Jeg demonterte så mye av deksler og slikt som jeg kom til.
Fjernet bl.a. hanskerommet og da ser man skruene på høyre side.

På førersiden var det litt mere knoting, men med tålmodighet får man løsnet hele panelet over pedalene, og får da tilgang til skruer for venstre side.

Jeg tror jeg brukte ca 2-3 timer totalt da jeg ikke hadde noen instruksjoner tilgjengelig.

Lykke til, og jeg må si jeg ikke tar noe ansvar for feil og mangler hvis du velger å gjøre dette selv.

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

MindViruz


Sitat fra: DeadLock på søndag 11. mai 2014, klokken 11:47

Nå er det en lyd over lyset i taket av- og til.... 

Mvh,
Thomas

Har hørt ryktet om at det kan liggr ledninger der som er litt løse.

Rio

Noen av bilene har hatt problemer med bryterne for vindusheisene.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

haakonl

Min 2014 Tekna sliter med bakluka. Det går ikke å slippe eller kaste den igjen - må føre den hardt igjen med hånda på hele veien. Det virker som den spretter litt tilbake ellers, og da går den ikke skikkelig i lås. Småirriterende, siden jeg er vant til å bare slippe igjen bakluker - må stoppe og gå ut av bilen en ekstra gang hver eneste gang jeg har hatt bakluka åpen :)
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA