Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Verdt å vente på sikkerhetsutstyr?

Startet av jagarock, onsdag 02. april 2014, klokken 19:23

« forrige - neste »

MindViruz

Sitat fra: haakonl på onsdag 14. mai 2014, klokken 23:21
Min 2014 Tekna sliter med bakluka. Det går ikke å slippe eller kaste den igjen - må føre den hardt igjen med hånda på hele veien. Det virker som den spretter litt tilbake ellers, og da går den ikke skikkelig i lås. Småirriterende, siden jeg er vant til å bare slippe igjen bakluker - må stoppe og gå ut av bilen en ekstra gang hver eneste gang jeg har hatt bakluka åpen :)

Sånn er min også.
Med litt tilvenning har jeg funnet akkurat rett kraft til å slenge den igjen.

Jeg tror ikke dette er ett problem, jeg tror egentlig bare at den er annerledes enn det du er vant med.

Midgard

Min 14 tekna er ikke slik, qashqaien min derimot har alltid vært slik.
2014 Leaf tekna i farge kad (Elma?) hverdagsbil
2007 Qashqai tekna (Bjarne) hengertrekker og kajakkfrakter

Daeedor

Sitat fra: MindViruz på torsdag 15. mai 2014, klokken 01:40

Min 2014 Tekna sliter med bakluka. Det går ikke å slippe eller kaste den igjen - må føre den hardt igjen med hånda på hele veien. Det virker som den spretter litt tilbake ellers, og da går den ikke skikkelig i lås. Småirriterende, siden jeg er vant til å bare slippe igjen bakluker - må stoppe og gå ut av bilen en ekstra gang hver eneste gang jeg har hatt bakluka åpen :)

Vi har 2 stk 2013 modeller. Den ene er helt fin i bakluka , den andre må lukkes med litt kraft. Den siste er feiljustert fra fabrikk , helt åpenbart. Tas på første service sammen med 1 justering av fremdør som peker litt ut i bakkant nederst. ( feiljusterte dørhengsler fra fabrikk). Har sagt fra , og kunne komme med det når jeg vil - men jeg tar det samtidig. - no problemo -  ::)

Sånn er min også.

Jeg tror ikke dette er ett problem, jeg tror egentlig bare at den er annerledes enn det du er vant med.

Lynet

Sitat fra: DeadLock på fredag 09. mai 2014, klokken 09:05
Hei.

Fikk snakket med verksmesteren selv i dag morges.

Han sa at de måtte resette alle computerne manuellt, en etter en.
Såvidt de kunne se var det ingen skade på drivverk (reduksjonsgir, differensial, universalledd, osv) eller understell.

De vil teste bilen over helgen, og de ba meg ta med hjemmeladeren jeg har hjemme, da de tror den kan være årsaken til problemene.

Får se over helgen.

Imens kjører jeg Kia Carens.

Mvh,
Thomas

Hvordan går det i denne saken? Vi andre Leafeiere bør absolutt få vite hva som var årsaken til at bilen din hoppet i park i 80km/h!
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

DeadLock

Hei folkens.

Oppdatering på det som skjedde torsdag sist uke:

Nissan Europe er på saken, og bilen er fremdeles hos Nissan for undersøkelser.
De tar saken alvorlig, og vil ikke slippe bilen før de vet nøyaktig hva som forårsaket hendelsen.

Mens de jobber med min Leaf, har jeg en lånebil til fri disposisjon, en 2014 Leaf Tekna med alt, unntatt 32A dobbeltlader.

Jeg har blitt godt mottatt av min Nissan forhandler, og formannen på verkstedet inngir tillit i måten han har håndtert saken på.

Så snart jeg vet mere, vil jeg oppdatere dere, men tror jeg lager en egen samletråd om det.

God helg folkens, og så håper jeg alle får en flott 17. Mai! :)

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

BE

Sitat fra: DeadLock på fredag 16. mai 2014, klokken 18:47
.. og formannen på verkstedet inngir tillit i måten han har håndtert saken på.

Det er en særdeles trivelig og tillitsvekkende kar, rett mann i rett posisjon :-)
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

kakraemer

Sitat fra: DeadLock på fredag 16. mai 2014, klokken 18:47
Hei folkens.

Oppdatering på det som skjedde torsdag sist uke:

Nissan Europe er på saken, og bilen er fremdeles hos Nissan for undersøkelser.
De tar saken alvorlig, og vil ikke slippe bilen før de vet nøyaktig hva som forårsaket hendelsen.

Mens de jobber med min Leaf, har jeg en lånebil til fri disposisjon, en 2014 Leaf Tekna med alt, unntatt 32A dobbeltlader.

Jeg har blitt godt mottatt av min Nissan forhandler, og formannen på verkstedet inngir tillit i måten han har håndtert saken på.

Så snart jeg vet mere, vil jeg oppdatere dere, men tror jeg lager en egen samletråd om det.

God helg folkens, og så håper jeg alle får en flott 17. Mai! :)

Mvh,
Thomas

E det Per Martin så hjelpe deg?
Hvit Japan Leaf siden april 2014.
1.reg. mai 2013.
Aldri mer Nissan!!

DeadLock

Sitat fra: kakraemer på fredag 16. mai 2014, klokken 22:54
E det Per Martin så hjelpe deg?

Hei.

Det tror jeg, men jeg er dårlig på navn, så jeg husker ikke helt hva han heter. :)

Mvh,
Thomas
Sitering av DeadLock sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten skriftlig samtykke

smaug01

Sånn er min også.

Du kan justere gummistopperen slik at du ikke må bruke så mye krefter. Min bakluke går fint igjen.
'12 Qashqai 1.6 DCi AWD

Kvikken

Vær dog varsom når du justerer gummistopperne, en vanlig feil er å justere disse så mye at du får rustproblemer der metall slår mot metall.

haakonl

Bakluka er fin nå etter justering av bilforhandleren.
Leaf Tekna '14
Bestilt TMS 85, levering oktober -14

vipera

Electric

Sånn er min også.

Det er mulig å justere låseskiven som holder luka - den kan flyttes inntil 1 cm mener jeg. Da kan det hjelpe på. Umbraconøkler mener jeg.

thomita

Samme problem hadde eg, stjerneskruane i motakerstykket var opphakket og bar preg av at de kansje har vært teitet med defekt bits/verktøy.. Iallefall byttet de hele skiten på Verkstedet i Åsane.
Euro Leaf 2013 mod 20 000 km

Sippi

Sånn er min også.

Samme problem her irriterende, kjøper ikke den at jeg skal bli vant til det. Har lært meg trikse men det funker ikke hver gang. Bare et lite avvik så går ikke luka igjen. Har aldri opplevd makan!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA