Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi selger midtkonsoll til baksete til Tesla.

Startet av Freddan, onsdag 02. april 2014, klokken 17:35

« forrige - neste »

NilsRo

Sitat fra: RunarBT på torsdag 27. mars 2014, klokken 22:27
Noken som har nummeret for utleveringer/registreringer fra Drammen i dag? Eller blir det først oppdatert i morgen kanskje?

Var innom og kikket no, full aktivitet enda og mange biler. Når det var 150 på filmen fra i dag, så vil eg tippe det står klar 120 biler der no. Rekner med det har blitt fyllt opp fortløpende etter kvart som det er levert ut i dag.

Etter det jeg kan se er det registrert 78 stk i dag, 81 stk i går og 98 stk på tirdag. Regner med at bilene registreres 1-2 dager før levering.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

janmb

Sitat fra: Stig O på torsdag 27. mars 2014, klokken 15:43
Nesten bare 19" felger. Er dette stort sett biler med de nye prisene som leveres nå? Hadde vært interessant og vite om performanse salget har gått mye ned etter prishoppet.

Det er nok fortsatt mange "gamlepris" biler som utleveres nå. F.eks min i morgen.

Og S85 med 19" har jo hele tiden vært i stort flertall, i tillegg kan det tenkes at en hel del av de 19" du ser nå faktisk er vinterhjul.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

arnkl

Sitat fra: Amoss på torsdag 27. mars 2014, klokken 11:53
Sitat fra: bakskj på torsdag 27. mars 2014, klokken 11:48
Oi! Da er vel Passat rekorden fra 2007 på 1267 biler utlevert i Norge på en måned slått?

Nja, nå, halvveis i "dagen derpå" bør den være slått ja. Men husk dette er antall registrerte biler, ikke nødvendigvis utlevert (det kan f.eks. være noen nye demo-/låne-biler med i tallet).  Må også regne med usikkerhet om hvor eksakte tallene er, så litt avvik fra de offisielle tallene må man nok påregne, men ikke så store avviket.

Det skal ikkje forundre meg om Tesla også blir største bilmerke i mars. I februar leverte VW ut 1379 bilar og Toyota 1352. Dei andre bilmerka var ikkje i nærleiken. I mars 2013 leverte VW 1440 bilar, og det kan vel synest som det er rundt dette Tesla vil kome opp i denne månaden.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

glemmestad

Kommer nok et lite rush av bruktbiler på FINN i disse dager :)

Er vel over 1400 nå da, i hele Norge. Med fortsatt levering i morgen og fredag kan dette fort bli over 1500 registrerte Tesla'er på 26 dager inkl. lørdager! Det er svimlende 58 biler levert per dag, eller 7,2 per time (8 timers dager), eller én ny Tesla på veien hvert 8. minutt! Nesten like sjelden som en melkekartong, var det vel noen som sa :D

Sharp

Sitat fra: glemmestad på torsdag 27. mars 2014, klokken 23:15
Er vel over 1400 nå da, i hele Norge. Med fortsatt levering i morgen og fredag kan dette fort bli over 1500 registrerte Tesla'er på 26 dager inkl. lørdager! Det er svimlende 58 biler levert per dag, eller 7,2 per time (8 timers dager), eller én ny Tesla på veien hvert 8. minutt! Nesten like sjelden som en melkekartong, var det vel noen som sa :D

Trøkket hos Tesla er vel ikke så mye mindre på søndager, så enda 4 registreringsdager igjen i mars. Tipper det blir nærmere 2000 enn 1500 registrerte  ;D

mecanica vergara

Sitat fra: glemmestad på torsdag 27. mars 2014, klokken 19:35
Sitat fra: akseln på torsdag 27. mars 2014, klokken 10:39
Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 27. mars 2014, klokken 09:34Også bruker han bildene mine. Jeg burde kanskje få betalt for at han bruker de fine bildene. ???

Det synes jeg du skal si ifra om. Ikke greit å bare rappe bilder uten å spørre først. Skal heller ikke være nødvendig med skrive disclaimer når du poster bildene på Internett. Bildene har du opphavsrett til og det er ikke lov til å bruke de andre steder uten ditt samtykke ref. Åndsverksloven.

Jeg har sendt en melding med en beklagelse for at jeg linket inn bildene uten å spørre først. Ble nok litt revet med av denne galskapen!

Aldri i mine villeste drømmer hadde jeg trodd det skulle bli så mange registrerte Tesla'er i Q1 2014. Dette er jo bare helt vilt :)
Det er bare å bruke mine bilder. Bildene er lagt ut her for at folk skal se det. Hvis du hjelper til så flere kan se det så er det bare bra.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

charliefoxtrot

Hva er registreringsantallet for mars akkurat NÅ!

Amoss

Sitat fra: charliefoxtrot på fredag 28. mars 2014, klokken 14:01

Har tallet 1363 notert her, men usikker på om jeg har fått fatt i komplette tall i fra i går (nettverksproblemer som kan ha startet under kjøring av scriptet - eller etter). Dette inkluderer IKKE dagens registreringer.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Kjørte forbi Tesla Drammen ca kl 21:00. Fortsatt ca 100 biler og full aktivitet.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

ebbrey

Nesten hver dag denne uken har jeg passert trailer kjørende sørgående mot kristiansand fulle av model S. Regner med stavanger får mye leveringer om dagen.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Amoss

Sitat fra: charliefoxtrot på fredag 28. mars 2014, klokken 14:01

Da er jeg litt mer oppdatert :)

Jepp, tallet 115 fra i går stemte. Dagens tall er 104. Men disse blir vel levert ut i løpet av helgen/mandag? Totalt denne måneden (så langt) er 1467 etter mine tall.
ReservationId 364902

Leaf_entusiast

Nyttige oppdateringer Amoss. Dagens Næringsliv har en artikkel om Tesla Boom i lørdagens avis og der er dine tall brukt som grunnlag og de referer til "tall fra elbilforum".

glemmestad

Måtte bare hive sammen et script her jeg også for å få oppdaterte tall, men fikk beskjed av nettsiden til vegvesenet etter et par tusen spørringer om at jeg burde vente til i morgen med å kjøre flere :)
Får vel ta det litt etter litt...

Hva er de forskjellige nummerseriene som det snakkes om, ala Drammen, Oslo, Stavanger, Trondheim, osv?

Amoss

Sitat fra: glemmestad på lørdag 29. mars 2014, klokken 00:47
Hva er de forskjellige nummerseriene som det snakkes om, ala Drammen, Oslo, Stavanger, Trondheim, osv?

Tja...  Noen av de siste seriene jeg har observert:
Østlandet:  (Oslo/Drammen)
38150->...
37705->37854
36093->36293

Bergen:
37314->37357
35948->36047

Stavanger:
36364->36417

Trondheim:
36543->36632
36293->36363

... og ja, det kan være litt lurt å begrense seg litt - og ikke kjøre "hele EL-serien" på en gang ;)

Edit: Nå er det ikke så mange dagene igjen av dette kvartalet, så blir nok ikke like "spennende" å følge med på tallene fremover de neste månedene nå. Men på sikt, dersom det skjer masse spennende ting på denne fronten fremover også, så kunne det kanskje være en ide å samarbeide dersom flere henter disse dataene. At en kjører en serie og en annen en annen serie osv?
ReservationId 364902

RaBalder

En om dere bad vegdirektoratet om dem kunne legge ut akkurat det dere trenger på en side.

• Det trenger ikke være fancy og offisielt
  • Alt som registreres på EL*****
  • Med et par felter semikolondelt
  • nummer;regdato;sted/område;biltype
  • Kjørt som en batch-jobb og lagret som en statisk side en gang i døgnet

Ingenting av dette er vel hemmelig informasjon. Men sabla interresant for veldig mange.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA