Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi selger midtkonsoll til baksete til Tesla.

Startet av Freddan, onsdag 02. april 2014, klokken 17:35

« forrige - neste »

Sveinal

Sitat fra: Amoss på lørdag 29. mars 2014, klokken 01:40
Sitat fra: glemmestad på lørdag 29. mars 2014, klokken 00:47
Hva er de forskjellige nummerseriene som det snakkes om, ala Drammen, Oslo, Stavanger, Trondheim, osv?

Tja...  Noen av de siste seriene jeg har observert:
Østlandet:  (Oslo/Drammen)
38150->..

..

38151 er imiew til Stavanger
Think City 2010 A123 Li-Ion, Solgt 4.6.2015
MB SLK;Daf33 i møllposen.
s85 19" grey met luft pano tech park-assist #3307 den 8.4.2013, 
11.10 "In Production";18.10 production complete; 2.11 in transit from the factory
22.11.13 10:00 utlevering Alna

S85D best jan '15 (farve og utstyr kopi av min nåv s85)
4.2.15 Entered the production queue VIN794xx (est late May); 13.3 delivery est June
22.4 in production; 25.4 in transit;27.5 beskjed om utlev
13.6 being prepared for pick-up; 17.6 kl 10:00 Utlevering

Amoss

Sitat fra: Sveinal på lørdag 29. mars 2014, klokken 05:34
38151 er imiew til Stavanger

Stemmer, overså vist den, men ...50 er Model S på Jessheim og ...80 er Model S i Oslo. Resten i serien er enda ikke registrert, så hva det blir vet jeg ikke. Så bare disse to S'ene og antok at serien ville bli brukt av Model S.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Amoss

Sitat fra: RaBalder på lørdag 29. mars 2014, klokken 05:01
En om dere bad vegdirektoratet om dem kunne legge ut akkurat det dere trenger på en side.

• Det trenger ikke være fancy og offisielt
  • Alt som registreres på EL*****
  • Med et par felter semikolondelt
  • nummer;regdato;sted/område;biltype
  • Kjørt som en batch-jobb og lagret som en statisk side en gang i døgnet

Ingenting av dette er vel hemmelig informasjon. Men sabla interresant for veldig mange.

Ett XML feed hadde vel vært det enkleste og greieste. Gjerne med samme info som på websiden, men klart, alt er ikke like spennende - jeg gidder f.eks. ikke lagre hjulspesifikasjonene (men lagrer fargen så jeg kan lage statistikk over fargevalget om jeg gidder). Men kanskje andre er interessert i det?

Hvilken serie man vil ha i fra, eller andre utvalgskriterier kunne være argumenter. Eks. "?serie=EL&fra=30000&til=40000&opt=nye&sist=<timestamp sist henting>"
"opt" kunne f.eks. være "alle", "nye", "regfoer", "regetter" etc...

Da kunne man spart serveren for mange kall. Som det er i dag er det ett kall pr nr (både de som er nyregistrerte og enda ikke registrerte), mens de da kunne sendt hele svaret på ett kall. Eller noen få om man er ute etter mer enn en serie....

Gjerne også med opsjoner som "?merke=Tesla Motors Model S&opt=antall&periodefra=1 mars 2014&periodetil=31 mars 2014", da hadde man ikke behøvd å lagre noe bare hente ut aktuelle tall ved behov. Dette er nok noe også journalister kunne tenkt seg, og alle andre som av en eller annen grunn ønsker å følge med på registreringer på ett eller flere merker over en periode.

Burde ikke koster dem mange kaloriene :)
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Jeg dro innom Tesla Drammen i 15:00 tiden i dag - det var betydelig færre Model S der. Se bilder her.

Jeg talte i området 50 Model S, altså en betydelig reduksjon fra 134+ tidligere i uken. Det er mulig vi nå ser nedtrappingen mot 1. April, så det er mulig det vil kun utleveres noe sånt som 30 Model S på søndag og mandag.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Amoss

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 29. mars 2014, klokken 19:32
Jeg dro innom Tesla Drammen i 15:00 tiden i dag - det var betydelig færre Model S der. Se bilder her.

Jeg talte i området 50 Model S, altså en betydelig reduksjon fra 134+ tidligere i uken. Det er mulig vi nå ser nedtrappingen mot 1. April, så det er mulig det vil kun utleveres noe sånt som 30 Model S på søndag og mandag.

Merker meg at den ene bilen vi ser med skilter (er vel under utlevering) ble registrert på torsdag. Så regner med at vi er mer eller mindre ferdig med registreringer for mars nå. Ser ut til at det bare har blitt registrert *en* bil i dag... Så totalen jeg har registrert - 1468 - så langt vil nok være svært nær antall totale registreringer denne måneden, og også rimelig nært det reelle antall utleverte biler.
ReservationId 364902

Espen Hugaas Andersen

Jepp, morroa er vel over for denne gang. Vi får glede oss til Juni. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Havebigfun

Jeg tror de satser på litt jevnere utlevering fremover- dette var et stunt med en betydelig belastning av alle ledd i utleveringssystemet. Spørs om alle kundene har fått bilene i den stand man kan forvente- jeg mistenker at det delvis har gått for fort i svingene. :o

paalv

Da er det registrert 4000 TMS i Norge.
S85 svart / svart skinn, pano, luft og alle pakkene  - VIN 25111, bekr. 27.9.13, lev. 15. mars i Drammen.

glemmestad

Sitat fra: Havebigfun på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:11
Jeg tror de satser på litt jevnere utlevering fremover- dette var et stunt med en betydelig belastning av alle ledd i utleveringssystemet. Spørs om alle kundene har fått bilene i den stand man kan forvente- jeg mistenker at det delvis har gått for fort i svingene. :o

Tror egentlig ikke at det er et stunt (kan jo så klart være det), men det er jo også ganske logisk at denne batchen ble så stor som den gjorde. Det er jo det jeg vil kalle den "andre bølgen" av leveringer av Model S.

Den første bølgen er alle de som hadde forhåndsbestilt før en eneste Model S var levert i Norge. De fikk sine ca. oktober/november. Derav veldig mange leveringer de månedene.

Den andre bølgen (som vi nå ser) er alle de som så Tesla Model S på veien, leste om den i mediene, fikk sitte på sammen med en venn eller på prøvekjøring hos en Tesla-butikk, og endte opp med Tesla-gliset! De bestilte nok i all hovedsak i oktober/november, og levering blir da med 4-5 måneders ventetid ca. mars måned.

Det er i alle fall min teori.

Var på Tesla Skøyen i dag, og fisket så klart litt mer informasjon fra de i butikken :) Januar/februar er vanligvis stille måneder, men de rapporterte om rimelig godt salg (dog ikke like villt som før nyttår). Det hadde begynt å ta seg opp kraftig igjen i mars, og de forventet kjempesalg de neste månedene fram mot juni. Dette er historisk veldig gode måneder i bilbransjen, med tanke på skattepenger og annet :)

Sulle

"Januar/februar er vanligvis stille måneder" HA HA! Godt sagt av en butikk som bare har eksistert en Januar/februar...
Model 3 LR 2019
Model S 75D 2017
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland

laumb

Slengt verdiløse OffTopic-innlegg over i OffTopic-bøtta.

Skjerpings på OT.

glemmestad

Sitat fra: Sulle på lørdag 29. mars 2014, klokken 22:18
"Januar/februar er vanligvis stille måneder" HA HA! Godt sagt av en butikk som bare har eksistert en Januar/februar...

Var nok mer henvisning til bilbransjen. Flere av de ansatte har jo jobbet i andre bilforretninger tidligere :)

glemmestad

Sitat fra: paalv på lørdag 29. mars 2014, klokken 21:39
Da er det registrert 4000 TMS i Norge.

Hva landet vi på til slutt, for mars måned? Runda det 1500 biler?

Amoss

Sitat fra: glemmestad på søndag 30. mars 2014, klokken 01:09
Hva landet vi på til slutt, for mars måned? Runda det 1500 biler?

Måneden er ikke over enda :p  Men det tallet jeg har så langt inklusive lørdag er 1468 registreringer i mars, og 4019 totalt. Kan vel fortsatt komme noen "etterslengere" på mandag, men neppe så mange. Tviler på at det runder 1500, men det kan fortsatt skje.
ReservationId 364902

Henning76

Sitat fra: Amoss på lørdag 29. mars 2014, klokken 01:40
Sitat fra: glemmestad på lørdag 29. mars 2014, klokken 00:47
Hva er de forskjellige nummerseriene som det snakkes om, ala Drammen, Oslo, Stavanger, Trondheim, osv?

Tja...  Noen av de siste seriene jeg har observert:
Østlandet:  (Oslo/Drammen)
38150->...
37705->37854
36093->36293

Bergen:
37314->37357
35948->36047

Stavanger:
36364->36417

Trondheim:
36543->36632
36293->36363

... og ja, det kan være litt lurt å begrense seg litt - og ikke kjøre "hele EL-serien" på en gang ;)

Edit: Nå er det ikke så mange dagene igjen av dette kvartalet, så blir nok ikke like "spennende" å følge med på tallene fremover de neste månedene nå. Men på sikt, dersom det skjer masse spennende ting på denne fronten fremover også, så kunne det kanskje være en ide å samarbeide dersom flere henter disse dataene. At en kjører en serie og en annen en annen serie osv?

FYI -  jeg har bil utlevert helt i starten av mars, og regnr EL31... Levert ut i Drammen. Så seriene dine av registreringsnummer er nok ikke helt komplett.  :)
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA