Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

Sole

Utover erot sine gode forslag kunne jeg tenkt meg muligheten til å slå av/dimme storskjermen. Etter de første klåfingrede ukene trenger man ikke lenger fikle med div. innstillinger for hver tur, og basic info for kjøring ligger jo på lille skjerm uansett. Hadde ønsket meg en liten dimmeknapp i et hjørne, og et lite tapp på skjermflata kunne vekket den til live igjen.
Noen som vet om en slik funskjon finnes allerede, som jeg har oversett?

turfsurf

Sitat fra: Sole på fredag 04. april 2014, klokken 09:39
Utover erot sine gode forslag kunne jeg tenkt meg muligheten til å slå av/dimme storskjermen. Etter de første klåfingrede ukene trenger man ikke lenger fikle med div. innstillinger for hver tur, og basic info for kjøring ligger jo på lille skjerm uansett. Hadde ønsket meg en liten dimmeknapp i et hjørne, og et lite tapp på skjermflata kunne vekket den til live igjen.
Noen som vet om en slik funskjon finnes allerede, som jeg har oversett?

Prøv screen cleaning mode
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

janmb

Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09
Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low  >:(

No kidding.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Hyperstress

Etter 5.9 så vises ikke valgt navrute på storskjermen, bare den lille .. :/

Hadde vært trivelig å vite hvilken rute den har planer om å ta.
Er det en catch her, eller er det slik det er nå?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Cirion

Sitat fra: Hyperstress på fredag 04. april 2014, klokken 10:18
Etter 5.9 så vises ikke valgt navrute på storskjermen, bare den lille .. :/

Hadde vært trivelig å vite hvilken rute den har planer om å ta.
Er det en catch her, eller er det slik det er nå?
Har du rebootet begge skjermene etter oppgradering?
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ankul

Da er min i gang med å oppdatere  ;D
S85 2014 med alt - solgt
Model 3 - reservert tidlig
Model X75D med det meste - bestilt

Øggen

Sitat fra: Anew på fredag 04. april 2014, klokken 09:24
Her også. Spent på å se om denne løser ladeproblemene mine - måtte ut kl. 01 i natt for å starte lading på nytt.  >:(

Desverre ikke. 4 feil og rødt lys i morges. Merket det på at varmen ikke gikk på. Men vifta blåste, dog bare kald luft.

bb

Sitat fra: Sole på fredag 04. april 2014, klokken 09:39
Utover erot sine gode forslag kunne jeg tenkt meg muligheten til å slå av/dimme storskjermen. Etter de første klåfingrede ukene trenger man ikke lenger fikle med div. innstillinger for hver tur, og basic info for kjøring ligger jo på lille skjerm uansett. Hadde ønsket meg en liten dimmeknapp i et hjørne, og et lite tapp på skjermflata kunne vekket den til live igjen.
Noen som vet om en slik funskjon finnes allerede, som jeg har oversett?
Du kan jo bare sette et scrollhjul til å dimme skjermen. Jeg bruker den hele tiden. På natten dimmer jeg ned til 0 %.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

ducktolate

Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09


Lurer på om det er noe poeng å melde inn ønsker til nye SW-oppgraderinger? De drukner vel i tilbakemeldinger. Foreløpig har jeg denne listen med ting som er nyttige og som burde være en smal sak å legge inn i programvaren:

- Få tilbake opprinnelig Low
- Flytte friskluftstengning ut fra undermeny og ned på bunnlinjen (dersom auto ikke baserer seg på luftkvalitet)
- Bedre equalizer på stereo, evt egen justering på sub siden den sannsynligvis har egen forsterker
- Tidskorreksjon på høytalere (mulighet for lydfokus på fører)
- Autoregulering av lysstyrke på skjerm, og muligheten til å gjøre det selv om du har valgt nattmodus manuelt på dagtid (mange foretrekker nattskjerm i alt annet enn sterkt sollys)
- Bilbeltesensor høyre bak godtar at beltet er festet også i midtre beltelås (rimelig lei av å be passasjerer bytte beltelås)
- Muligheten til å velge at baklys skal være på i dagmodus på auto
- Ratt: Hvorfor måtte velge comfort som passer i lav fart eller sport som passer i høy fart? Savner en fjerde funksjon som heter "progressiv", som øker motstanden med farten
+ parksensor foran i funksjon også ved rygging.

erot

Sitat fra: Muffinman på fredag 04. april 2014, klokken 08:31
Tja, er vi sikker på at styringen ikke allerede er progressiv da? Og at innstillingene er hvilket grunnivå kurven legger seg?

Ja, helt sikker. Og... om den skulle være ørlite progressiv er det langt fra nok. Kjørte en A4 allroad i går. Perfekt kalibrert styremotstand. Lett håndbaksnurring i lav fart og fast fin styring i høy fart. Stor forskjell fra Teslaen.

Sitat fra: bb på fredag 04. april 2014, klokken 10:49
Sitat fra: Sole på fredag 04. april 2014, klokken 09:39
Utover erot sine gode forslag kunne jeg tenkt meg muligheten til å slå av/dimme storskjermen. Etter de første klåfingrede ukene trenger man ikke lenger fikle med div. innstillinger for hver tur, og basic info for kjøring ligger jo på lille skjerm uansett. Hadde ønsket meg en liten dimmeknapp i et hjørne, og et lite tapp på skjermflata kunne vekket den til live igjen.
Noen som vet om en slik funskjon finnes allerede, som jeg har oversett?
Du kan jo bare sette et scrollhjul til å dimme skjermen. Jeg bruker den hele tiden. På natten dimmer jeg ned til 0 %.

Samme her. Et tips til enklere mørklegging enn screen cleaning mode er å trykke på varmeapparatmenyen. Den lyser så lite at det i praksis er omtrent svart, og et kjapt trykk hvor som helst på skjermen tar deg tilbake.

@Ducktolate: Enig, den hadde jeg glemt. Noen som har tips til en adresse langt opp i systemet der vi kan presentere våre gode ønsker..?

erot

Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09- Bilbeltesensor høyre bak godtar at beltet er festet også i midtre beltelås (rimelig lei av å be passasjerer bytte beltelås)

Et alternativ her er at setet automatisk endrer default til midtre når sensoren på høyre merker passasjer som er brei over raui  ;D

Sjøhyene

To timer etter at ny SW er installert så gå sikringen der jeg lader på jobben for første gang. Tilfeldig?
Har ikke ladet her så mange dagene men syns allikevel det var et besynderlig sammentreff. Lader fortsatt på 13A FYI.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

janmb

Bør være tilfeldig. Så lenge du fortsatt lader på samme amp skal det ikke være kjente endringer som skulle påvirke dette hvertfall. Opptelling av amp ser også fortsatt veldig myk og fin ut med 5.9
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

Jimpec

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. april 2014, klokken 12:40
To timer etter at ny SW er installert så gå sikringen der jeg lader på jobben for første gang. Tilfeldig?
Har ikke ladet her så mange dagene men syns allikevel det var et besynderlig sammentreff. Lader fortsatt på 13A FYI.

Har 5.9 glemt å begrense amperen kanskje? Altså at den har glemt hvor du er og hva strømstyrken skal være?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Øggen

Sitat fra: Jimpec på fredag 04. april 2014, klokken 13:52
Sitat fra: Sjøhyene på fredag 04. april 2014, klokken 12:40
To timer etter at ny SW er installert så gå sikringen der jeg lader på jobben for første gang. Tilfeldig?
Har ikke ladet her så mange dagene men syns allikevel det var et besynderlig sammentreff. Lader fortsatt på 13A FYI.

Har 5.9 glemt å begrense amperen kanskje? Altså at den har glemt hvor du er og hva strømstyrken skal være?

Nettopp dette som skjedde med meg også. I begynnelsen måtte jeg stille ned Amp. Nå går det greit.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA