Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladeutsyr til BMW i3

Startet av Veggen, onsdag 02. april 2014, klokken 17:00

« forrige - neste »

torerikd

P85+, svart, grått skinn, pano, 21" grå, tech, park, vinter, lyd, luft, lys, sikkerhet, hattehylle, dobbeltlader og barneseter. Hentet 28/2

erot

Bilen var på service i dag og 5.9 er installert. For øvrig en fin opplevelse. Blide folk som leverte tilbake en nyskurt bil innvendig med oppfrisket nybillukt. Jeg hadde en liste med småpirk som kunne satt tålmodigheten til Gandhi på prøve. Tekniker repliserte med at noe av dette kanskje var vanskelig, men han skulle se på det. F.eks at vinduslist på bakdør flukter dårlig med resten på baksjerm. Håpløst å bøye til selv siden det fjærer tilbake (plast?) Men alt var fikset etterpå. Imponerende!

Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low  >:(

Lurer på om det er noe poeng å melde inn ønsker til nye SW-oppgraderinger? De drukner vel i tilbakemeldinger. Foreløpig har jeg denne listen med ting som er nyttige og som burde være en smal sak å legge inn i programvaren:

- Få tilbake opprinnelig Low
- Flytte friskluftstengning ut fra undermeny og ned på bunnlinjen (dersom auto ikke baserer seg på luftkvalitet)
- Bedre equalizer på stereo, evt egen justering på sub siden den sannsynligvis har egen forsterker
- Tidskorreksjon på høytalere (mulighet for lydfokus på fører)
- Autoregulering av lysstyrke på skjerm, og muligheten til å gjøre det selv om du har valgt nattmodus manuelt på dagtid (mange foretrekker nattskjerm i alt annet enn sterkt sollys)
- Bilbeltesensor høyre bak godtar at beltet er festet også i midtre beltelås (rimelig lei av å be passasjerer bytte beltelås)
- Muligheten til å velge at baklys skal være på i dagmodus på auto
- Ratt: Hvorfor måtte velge comfort som passer i lav fart eller sport som passer i høy fart? Savner en fjerde funksjon som heter "progressiv", som øker motstanden med farten

eclipse


Sitat fra: Sjøhyene på torsdag 03. april 2014, klokken 12:26
Trodde ingen som ikke har ringt tesla hadde fått den... Har den begynt å bli tilgjengelig for de store massene nå altså?

Jeg fikk oppdatering over luften for en uke siden uten å ringe til noen som helst.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

Bjørn

@Erot
Veldig enig i alle forslagene dine der..! og veldig skuffet over at man blir lurt igjen ang. low i oppdat.. Lurer på når det kommer selvprogramerbare teslaer.. Hadde vært noe for disse hackerne som sitter rundt å... hacker.. kunne dem gjort noe fornuftig istedet.. Lage egenkomponerte oppdateringer til oss.
Neh.. trøtt nå! sove godt alle Teslomane her..  :P

OddB

Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09

Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low  >:(
Hva var "opprinnelig low" ?
Jeg ha ny bil med 5.8 og bunnen av mitt batteri rager 9,5 cm over bakken i low og 10,5 i standard.
High er 13 cm og Very high er 14,5cm. Så det er bare 1 cm forskjell på 5.8 også, så hva var det før begrensingen kom ?
 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Sjøhyene

I dag hadde jeg en oppdatering pending når jeg satt meg i bilen. Regner med at det er 5.9 :)

Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

erot

#306
Sitat fra: OddB på fredag 04. april 2014, klokken 01:19
Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09

Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low  >:(
Hva var "opprinnelig low" ?
Jeg ha ny bil med 5.8 og bunnen av mitt batteri rager 9,5 cm over bakken i low og 10,5 i standard.
High er 13 cm og Very high er 14,5cm. Så det er bare 1 cm forskjell på 5.8 også, så hva var det før begrensingen kom ?


Omtrent akkurat det doble, ca 2,2 cm. Har ikke målt selv, men har sett andre høydetall på trykk som er +3cm på dine tall.

Fartsdumper kan lovlig være inntil 10 cm, og de skal bilen ta med god klaring i standard. Klarte det også fint på gamle Low.

Cheat-links er jo en enkel og sikkert billig løsning (lurer potmeterne som måler høyden). Problemet er at en cm ekstra senking med de vil gjelde alle innstillinger. Jeg vil ha like høy Standard og Very High som før.

De er sikkert redd for skader under, men med disclaimer på Low setting bør vel brukerne få vurdere dette selv på sin egen bil? Fungerte jo fint i et års tid eller mer før de tok det vekk, og de to brannene hadde nok ikke vært unngått med en cm mer klaring. Når du kjører over et hengerfeste så går det galt....

Mindgame

Update laa aa ventet idag tidlig. Kom via wifi.

tommborge

Sitat fra: erot på torsdag 03. april 2014, klokken 23:09
Bilen var på service i dag og 5.9 er installert. For øvrig en fin opplevelse. Blide folk som leverte tilbake en nyskurt bil innvendig med oppfrisket nybillukt. Jeg hadde en liste med småpirk som kunne satt tålmodigheten til Gandhi på prøve. Tekniker repliserte med at noe av dette kanskje var vanskelig, men han skulle se på det. F.eks at vinduslist på bakdør flukter dårlig med resten på baksjerm. Håpløst å bøye til selv siden det fjærer tilbake (plast?) Men alt var fikset etterpå. Imponerende!

Men... nå har jeg målt forskjellen på Standard og Low, og det er stakkarslige 11-12mm. Kan umulig være mye å vinne på luftmotstand da. Jeg vil ha tilbake opprinnelig Low  >:(

Lurer på om det er noe poeng å melde inn ønsker til nye SW-oppgraderinger? De drukner vel i tilbakemeldinger. Foreløpig har jeg denne listen med ting som er nyttige og som burde være en smal sak å legge inn i programvaren:

- Få tilbake opprinnelig Low
- Flytte friskluftstengning ut fra undermeny og ned på bunnlinjen (dersom auto ikke baserer seg på luftkvalitet)
- Bedre equalizer på stereo, evt egen justering på sub siden den sannsynligvis har egen forsterker
- Tidskorreksjon på høytalere (mulighet for lydfokus på fører)
- Autoregulering av lysstyrke på skjerm, og muligheten til å gjøre det selv om du har valgt nattmodus manuelt på dagtid (mange foretrekker nattskjerm i alt annet enn sterkt sollys)
- Bilbeltesensor høyre bak godtar at beltet er festet også i midtre beltelås (rimelig lei av å be passasjerer bytte beltelås)
- Muligheten til å velge at baklys skal være på i dagmodus på auto
- Ratt: Hvorfor måtte velge comfort som passer i lav fart eller sport som passer i høy fart? Savner en fjerde funksjon som heter "progressiv", som øker motstanden med farten

+ 1  ... eller faktisk 50 - dette er spot-on. Mangler "kun" at en DETALJERT changlog på fw vises FØR man trykker ok for oppdatering.
P85 og P85D

Muffinman

Tja, er vi sikker på at styringen ikke allerede er progressiv da? Og at innstillingene er hvilket grunnivå kurven legger seg?

Cirion

Mener å huske at jeg målte forskjellen mellom Very High og Low til å være ca. 5cm når jeg fikk bilen i August. Hvis ny low er høyere enn før, så viser tallene dine at vi nå har høyere Very High også...

Sent from my PadFone Infinity using Tapatalk

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Sjøhyene

eneste info jeg kan se fra visibletesla er:
Firmware Version: 1.51.94
(startet oppdatering for 1.5 timer siden, så trolig ferdig nå)

Så dette er 5.9 ikke sant?
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Stig O

Da poppet ny SW opp på skjermen min i dag også. Står til oppdatering.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

Anew

Her også. Spent på å se om denne løser ladeproblemene mine - måtte ut kl. 01 i natt for å starte lading på nytt.  >:(
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

Batteritralla

Sitat fra: Anew på fredag 04. april 2014, klokken 09:24
Her også. Spent på å se om denne løser ladeproblemene mine - måtte ut kl. 01 i natt for å starte lading på nytt.  >:(

Zzzzzzzzzzzzzzz . . . Mennekes  :)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA