Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan bygger en solcelle-anlegg for ladning av Tesla hjemme?

Startet av Sirka, torsdag 27. mars 2014, klokken 10:55

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Charge and Drive på tirsdag 18. mars 2014, klokken 22:14
Hei,

Ladestolpene på Lagunen Storsenter er satt opp med 16 amp i pilotfasen. De vil bli meldt inn i NOBIL / ladestasjoner.no i løpet av uken  :)

Vi kan nok ønske oss bedre merking av slike stolper, spesielt på steder som Strømmen Storsenter der de leverer forskjellig effekt. Hva med noen store klistremerker til å sette på stolpene, fargekodet og med tekst som:

1x32A
7,4kW

Eller lignende. Endres effekten er det bare å klistre nytt merke over.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Sirka

Kan oppdatere med at det nå er én av stolpene som lader med 32A - og der må man betale. De andre er 16A, og så vidt jeg kunne tolke det gratis å lade på. :)
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

elektrolux

Sitat fra: jkirkebo på onsdag 19. mars 2014, klokken 00:08

Vi kan nok ønske oss bedre merking av slike stolper, spesielt på steder som Strømmen Storsenter der de leverer forskjellig effekt. Hva med noen store klistremerker til å sette på stolpene, fargekodet og med tekst som:

1x32A
7,4kW

Eller lignende. Endres effekten er det bare å klistre nytt merke over.

Påtar meg gjerne å teste ut ladeeffekten på stolpene med testboksen min. Sammen med et oscilloskop og en 3 fase 32A type 2 kabel ser vi raskt hva stolpen kan levere.   
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

arv

Hei
Det er bare en 22Kw stolpe på Strømmen storsenter. Det er den indre i det nye parkeringshuset.de andre er bare 3,7 kw.
ARV
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

svingen

Er jo katastrofe og ikke merke dem, kjipt att slike som meg som maks får 16a pga bilen tar enn 22kw pga man ikke vet bedre er jo tilfeldig hvor man parkerer
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA