Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: FW 5.9

Startet av Pippi, mandag 24. mars 2014, klokken 18:08

« forrige - neste »

Pippi

Hei :)

Jeg har ikke bestillt det store displayet fremme, men på alle prøvebilene er det bare det som koster ekstra... og jeg finner ikke bilde av det "originale" som kommer med bilen...

Yttertorjen

Sitat fra: Pippi på fredag 14. mars 2014, klokken 18:52

Jeg har ikke bestillt det store displayet fremme, men på alle prøvebilene er det bare det som koster ekstra... og jeg finner ikke bilde av det "originale" som kommer med bilen...

Enig med deg. Er veldig usikker på om det i hele tatt er "midtpanel" når du ikke har ekstrapakker. Noen som vet hva som er i std pakken ?  Bla annet tenker jeg at lydanlegget, radio sannsynligvis tilsier midtpanel. Hva som i så fall vises i dette har vært greit å få info om.

jaxry

Dette er skjermen som følger med på business navi: https://www.dropbox.com/sh/pxpun02h868t453/RwUJ91OC5L/Std%20interior%204%20business%20nav.JPG
Vil tro det er samme som er standard hvis du ikke har navi?
BMW 120da (x), BMW 523iat (x), BMW 318dt (x), BMW 525xi, BMW i3, S85

Pippi

Jeg fant ut at å ha full navi på en el bil ikke var så viktig :) Jeg skal bare bruke den i Bergen by, frem og tilbake til jobb osv. Å da trenger jeg ikke full navigasjons utstyr.

Lurer på om det fins en slags manual for denne boken, slik at jeg kan lese litt .

Sitat fra: jaxry på fredag 14. mars 2014, klokken 19:15
Dette er skjermen som følger med på business navi: https://www.dropbox.com/sh/pxpun02h868t453/RwUJ91OC5L/Std%20interior%204%20business%20nav.JPG

Thomas81

Ikke for å ødelegge noe, men prøv å selge en BMW med minste Navi skjerm. Det er vanskelig. Navi Pro er vel verdt pengene, og det ser SÅ mye bedre ut uten den gigantiske plastramma på standard navi.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

LMOR

Og det er ikke bare snakk om større skjerm og 3D (satelittbilde) navi, men mange andre ting også, s.f.eks:

20Gb Harddisk
Touch-pad på iDrive

Siden det etter hvert kommer flere innebygde Apper, så antar jeg det som minimum kan bli begrensninger på apper som trenger å lagre noe på HDen.

Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Terondo

Ja, den store skjermen er jeg meget fornøyd at jeg fikk sikret meg. Den tar seg meget godt ut der den "svever".
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Yttertorjen

Sitat fra: Pippi på fredag 14. mars 2014, klokken 19:35
Jeg fant ut at å ha full navi på en el bil ikke var så viktig :) Jeg skal bare bruke den i Bergen by, frem og tilbake til jobb osv. Å da trenger jeg ikke full navigasjons utstyr.

Lurer på om det fins en slags manual for denne boken, slik at jeg kan lese litt .

Samme her - skal bruke bilen til og fra jobb og små kjøring i nærheten. Alt annet er uaktuelt - 40 mil til nærmeste hurtiglader. Valgte derfor kun det jeg har bruk for.

Thomas81

Jeg forstår argumentet, men uten navi pro og uten hurtiglader blir det desto vanskeligere å selge etterhvert.
BMW i3 Capparis white
BMW 116d M-sport alpine white

Pippi

Tror du har overbevist meg.... men er det ikke for sent å gi beskjed om det nå??

Sitat fra: Thomas81 på lørdag 15. mars 2014, klokken 17:20
Jeg forstår argumentet, men uten navi pro og uten hurtiglader blir det desto vanskeligere å selge etterhvert.

LMOR

Sitat fra: Pippi på søndag 16. mars 2014, klokken 10:19

Tror du har overbevist meg.... men er det ikke for sent å gi beskjed om det nå??

Jo, sannsynligvis. Men hvis du klarer deg uten, så finner du sikkert noen som kan klare seg uten når du skal selge den også. Det viktigste er hvor godt du holder bilen. Men en slitt BMW bør ha "alt" utstyr.
Men ingen vet i dag, hvem som blir kundegruppen til brukte BMW i3. Det avhenger av hvordan ryktet blir i forhold til de andre elbilene som ble solgt samtidig, og om "future" look holder seg. Jeg har god tro på begge deler :-)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Pippi

Bilen er jo ikke produsert enda....... :) så jeg sender en mail til selgeren i morgen, jeg krysser fingrene.

:)
Sitat fra: LMOR på søndag 16. mars 2014, klokken 10:32
Sitat fra: Pippi på søndag 16. mars 2014, klokken 10:19

Jo, sannsynligvis. Men hvis du klarer deg uten, så finner du sikkert noen som kan klare seg uten når du skal selge den også. Det viktigste er hvor godt du holder bilen. Men en slitt BMW bør ha "alt" utstyr.
Men ingen vet i dag, hvem som blir kundegruppen til brukte BMW i3. Det avhenger av hvordan ryktet blir i forhold til de andre elbilene som ble solgt samtidig, og om "future" look holder seg. Jeg har god tro på begge deler :-)

Bmwi3

Glad jeg bestilte stor skjerm , for den lille var kjempestygg!
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

Pippi

Stygg var den ikke, men håper at det lar seg ordne :)

Sitat fra: Bmwi3 på søndag 16. mars 2014, klokken 11:21

Glad jeg bestilte stor skjerm , for den lille var kjempestygg!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA