Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dårlige bremser

Startet av godhelg, søndag 23. mars 2014, klokken 20:22

« forrige - neste »

godhelg

Har en Tekna 2013 modell levert i november med defekt varmeapparat for andre gang. Første gang ble ptc element byttet, 2 uker senere oppstod samme feil på ny. Bilen har nå stått på verksted i ca 1 mnd uten at Nissan har klart å fikse den. Verkstedet avventer svar fra nissan fabrikken.
Er det flere som har opplevd/opplever samme problem?

Mippen

Ikke opplevd det samme, men har problemer med carwings. Er vist en annen bruker som "deler" konto med meg slik at det blir krøll. Har forsøkt å få det fikset siden jeg fikk bilen i slutten av januar men Nissan har ikke vært så rask.
Fremtiden er elektrisk.

Thomas Parsli

Sitat fra: godhelg på torsdag 13. mars 2014, klokken 23:59

Det var flere som har hatt det samme problemet det siste året, de fleste får rundt et halvt år siden. Jeg forstod det slik at Nissan har identifisert problemet, så jeg er litt overrasket din historie.
Har du fått lånebil mens din står på verksted?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Kjell Leaf

Sitat fra: Mippen på fredag 14. mars 2014, klokken 00:13
Ikke opplevd det samme, men har problemer med carwings. Er vist en annen bruker som "deler" konto med meg slik at det blir krøll. Har forsøkt å få det fikset siden jeg fikk bilen i slutten av januar men Nissan har ikke vært så rask.
Kan den andre styre funksjonene i bilen din da og omvendt ?
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

Mippen

Sitat fra: Kjell Leaf på fredag 14. mars 2014, klokken 10:39
Sitat fra: Mippen på fredag 14. mars 2014, klokken 00:13
Kan den andre styre funksjonene i bilen din da og omvendt ?

Sant og si vet jeg ikke, men det er mulig. Hadde lastet ned noen rss feed til leafen min og vips var de borte. Det jeg vet som jeg har fått høre er når jeg eller denne andre personen logger på carwings blir den av oss som er pålogget logget ut. Vi blokkerer da hverandre og må logge på i bilen igjen for å få kontroll over bilen igjen. Hjelper ikke å logge på med appen bare.

Fremtiden er elektrisk.

godhelg

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 14. mars 2014, klokken 09:14

Det var flere som har hatt det samme problemet det siste året, de fleste får rundt et halvt år siden. Jeg forstod det slik at Nissan har identifisert problemet, så jeg er litt overrasket din historie.
Har du fått lånebil mens din står på verksted?

Thomas

Har fått lånebil. Leafen står nå på verksted på ubestemt tid.

jagarock

Skjedde med meg også, 2012 modell. Bytta defekt varmeapparat hos BNH Rud, og en måned senere skjedde det samme igjen. Nå fungerer den tilfredsstillende. Skjer en veldig skjelden gang at varmen ikke skrur seg på, så en omstart av bilen må til. Men kan leve med det når det ikke skjer mer enn 2-3 ganger siste året.
Information Research & Analytics @ Smashup Media

leaf-newbe

Har en Tekna 2013 modell levert i november med defekt varmeapparat for andre gang. Første gang ble ptc element byttet, 2 uker senere oppstod samme feil på ny. Bilen har nå stått på verksted i ca 1 mnd uten at Nissan har klart å fikse den. Verkstedet avventer svar fra nissan fabrikken.

du er på grensen av hva som en kan akseptere.
om de ikke greier å fikse bilen innen rimelig tid (rimelig tid er normalt ca 3 uker)
så kan du kreve heving av kjøpet eller omlevering.
i alle tilfelle anbefaler jeg å ta kontakt med forbrukerrådet som vil kunne hjelpe deg med dine retigheter. pga omregistrerings etc vil de fleste forhandler prøve alt ti kan for å ungå en heving /omlevering. men kjøpslåven er klar oppstår en feil og de ikke greier å fikse det innen rimelig tid kan du kreve omlevering/heving av kjøpet.
Leaf tekna 2013 - UM-EVSE lader uten kladd, friheten til å velge er bra.
Ranked 3597
Average Energy Economy 17,20 kWh/100km              #1901

TorC

Sitat fra: leaf-newbe på mandag 24. mars 2014, klokken 22:24

du er på grensen av hva som en kan akseptere.
om de ikke greier å fikse bilen innen rimelig tid (rimelig tid er normalt ca 3 uker)
så kan du kreve heving av kjøpet eller omlevering.
i alle tilfelle anbefaler jeg å ta kontakt med forbrukerrådet som vil kunne hjelpe deg med dine retigheter. pga omregistrerings etc vil de fleste forhandler prøve alt ti kan for å ungå en heving /omlevering. men kjøpslåven er klar oppstår en feil og de ikke greier å fikse det innen rimelig tid kan du kreve omlevering/heving av kjøpet.

Jeg tror nok misligholdet (mangelen) må være litt mer alvorlig før man kan få medhold i en norsk rett. Det er forskjell mellom en TV og en bil. Med en bil vil man nok behandle det litt annerledes...(jeg tror det holder å søke på vg.no for å se at forbrukerkjøpslovens krav om omlevering ikke alltid gjelder bil).

Vedvarer feilen derimot kan det være aktuelt. Det er bare å klage, og klage, og klage og klage...

Problemet er at selger alltid kan påstå at det er leverandøren som gjør feil.

På en bil vil det være vesentlige vedvarende feil som leverandør ikke klarer å rette som skal til før heving kan være aktuelt.

Fordelen ved å få garantireparasjoner hvor deler blir byttet ut får man nye 5 års reklamasjonsrett på delen.  Så husk å klage! :-)
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA