Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: MyTesla - opplevere mange sen/ikke oppdatering?

Startet av sindrej, tirsdag 18. mars 2014, klokken 20:28

« forrige - neste »

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Henning76 på mandag 10. mars 2014, klokken 15:17
Dessverre er forumene på TOCN også delt opp i så mange underkategorier at det nærmest er umulig å finne frem. Det ser man da også på trafikken der inne. Det er FÅ tråder i de aller fleste underforumene.

Nei, dette likte jeg UTROLIG dårlig!

Sitat fra: SK901 på mandag 10. mars 2014, klokken 15:30
Jeg er med videre til andre forum.

Ser svært lite vilje fra moderator til å forbedre forumet. Det er rett og slett for mye informasjon til at vi kan holde oss til en kategori. Det er svært vanskelig å finne frem nyttig informasjon.

Kommer dog til å beholde medlemskapet her på Elbilforum.

Regner med at dere da ikke havner på samme Tesla S forum....

Derfor er det bra med en diskusjon for hvordan vi kan gjøre dette, slik at vi får en god oversikt, det blir relativt greit å følge med, og .......

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Ser svært lite vilje fra moderator til å forbedre forumet.

Det samme kan sies om en del av medlemmene. Å nekte å forholde seg til delforum bidrar ikke til at noe blir bedre, bare mer rotete og uoversiktlig. Det er så klart veldig convenient å slippe å tenke, og bare poste meldinga på samme sted som alt annet. Det er sikkert de slike folk som bor i fancy loftsleiligheter med åpne løsninger der sofa og TV står midt i rommet, og senga i ett hjørne og dassen i et annet.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sindrej

@Cra: Men altså; er det slik at dere som kan å bruke dette forumet klikker dere inni hvert enkelt underforum som kan være av interesse, for å se hva som står der ?  Dvs. en Leafeier klikker på Leaf og de generelle forumene i tur og orden ?

Tai

Er det ikke bare til å lage en avstemming og la flertallet bestemme?

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

cra

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 15:54
@Cra: Men altså; er det slik at dere som kan å bruke dette forumet klikker dere inni hvert enkelt underforum som kan være av interesse, for å se hva som står der ?  Dvs. en Leafeier klikker på Leaf og de generelle forumene i tur og orden ?

Nei, jeg gjør vanligvis ikke det. På mac'en har jeg satt opp en RSS-leser som henter overskriftene fra forumet med jevne mellomrom (trur den er stilt inn på 5 minutter eller noe slikt). Da kan jeg skumme overskriftene (og deler av meldingene ved å klikke på overskrifta) og ser raskt hvilike tråder som er aktive og ikke. Forumet har (på forespørsel) fått separate RSS-feeder pr delforum, slik at jeg enkelt kan velge hvilke tråder som skal lastes ned. Det første jeg gjorde var å kutte ut Tesla-tråden, for den rett og slett druknet alt annet. Den har derfor fått en egen folder. Av de andre henter jeg inn de bilmerkene jeg er interessert i til daglig, samt de fleste generelle trådene. Andre forum stikker jeg innom "manuelt" innimellom.

Hvis jeg dobbelklikker på en overskrift så åpnes den i nettleseren på den meldinga jeg klikka på, og så kan jeg lese tråden derifra og ut. Da ignorerer jeg bare den overskrifta i RSS-lista etterpå, og på den måten kan jeg ganske raskt lese de trådene som er interessante der og da, og skippe resten. Jeg har sortert meldingene etter dato, slik at de eldste leses først. Da får jeg alt i riktig rekkefølge.

Så hvis du vil ha en oversiktlig måte å holde styr på diskusjonene anbefaler jeg bruk av RSS på det sterkeste. :)

Når jeg ikke er på mac'en med RSS-leseren sjekker jeg delforum manuelt utifra hva jeg trenger/har lyst til å lese om der og da. Uleste meldinger er "ubrukelig" fordi det er så mye Tesla-stoff der (veldig mange meldinger i samme tråden/med samme overskrift).
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

tklev

Hehe - bare husk å legge avstemningen inne i Tesla forumet, ellers blir den ikke lest  8)

Ganske sikker på at det er klart flertall på forumet for å beholde strukturen. Model S burde bli en ny hovedkategori og heller få egne underkategorier :) (De andre Tesla trådene tror jeg blir mindre lest..)

Henning76

Sitat fra: cra på mandag 10. mars 2014, klokken 15:52
Ser svært lite vilje fra moderator til å forbedre forumet.

Det samme kan sies om en del av medlemmene. Å nekte å forholde seg til delforum bidrar ikke til at noe blir bedre, bare mer rotete og uoversiktlig. Det er så klart veldig convenient å slippe å tenke, og bare poste meldinga på samme sted som alt annet. Det er sikkert de slike folk som bor i fancy loftsleiligheter med åpne løsninger der sofa og TV står midt i rommet, og senga i ett hjørne og dassen i et annet.  ;D

Jeg jobber med brukergrensesnittdesign. Jeg kan garantere deg at måten dette er organisert på er logisk for den som har laget det, men ikke for så veldig mange andre - gjennomsnittsbrukeren vil ikke bruke masse tid på å finne frem til "rett" forum.

Forøvrig, ja, jeg foretrekker helt klart fire rom foran 63. Det er lettere å huske hvor du la hammeren da. 27 av disse forumene har forøvrig ikke hatt aktivitet de siste 5 dagene - minst. Over 10 har ikke hatt aktivitet siden februar. Kanskje det burde fortelle oss noe?
Tesla Model S P85+ Pearl White  | 21" Sølv sommerdekk, 19" Nokian R2 (tror jeg) vinterdekk  |  Pianosvart dekor, Tan skinn interiør  |  Dobbeltlader, Techpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke, Lyspakke, Luftfjæring, mm. Alt unntatt hattehylla.

Tesla Owners Club Norway Signaturmedlem

Lars C. Krogenæs

Reslutatet vil avhenge av hvor vi poster meldlingen.. I Telsa S gruppen eller i gruppen for "elbil.no og elbilforumets nettsider" ;)

Poenget bør være å finne gode løsninger som alle (de fleste) er fornøyd med. Løsninger der man gjør alle til lags uten å kaste ut den andre. Det er ingen vits i å lage strikte oppdelinger hvis ingen bruker forumet, samtidig som det bør forventes at man greier å poste en innlegg der det hører hjemme, og at man (ikke diskutert så langt) greier å holde seg til topic.

Jeg tror vi skal greie å finne gode løsninger, uten at nå skal sette ytterpunktene opp mot hverandre foreløpig.

Lars C. Krogenæs
Forum Admin

PS! Nå drar jeg på slalåmkurs med minstemann og overlater debatten til dere alle frem til i morgen.

Kjør debatt!

Birger

Sitat fra: cra på mandag 10. mars 2014, klokken 15:28
Flott at det blir ryddet opp og strammet opp litt! Til nå har Teslaforumet vært som å ha alt verktøyet i en stor sekk; man må grave i alt for å finne det man trenger. På tide å få ei skikkelig verktøykasse. Joda, man må forholde seg til mer enn ett rom, men såpass får man tåle. Det er til beste for alle.

+1
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

Amper

Denne problemstillingen med å trykke alle vanlige teslatråder inn på en plass har vært mislikt lenge av veldig mange.. Intensjonen til el-bilforeningen er omfavne alle elbileiere som en gruppe.. men det kommer ikke til å bli noen stor suksess fremover når TMS mangler underforum og er helt på tryne.... mange av oss gidder rett å slett ikke forholde oss bøttevis med repiterenede saker fordi alt skal inn inn i en uoversiktlig gruppe..  så i praksis blir det mindre bruk av elbilforum av akkurat den grunnen etter en stund.  Og dette er elbilforums valg.. de burde sette seg inn i hva andre bilforum gjør.. brukervennlighet er et nøkkelord..

De første som kommer med gode alternative forum for TMS vil blomstre tror jeg. Jeg bytter gjerne på dagen. I mellomtiden blir utenlanske forum et godt og mye bedre alternativ.

Teslaeiere som er bilintreserte ønsker seg et forum slik som alle premium + andre bilmerker har. Altså dette er noe annet en steg 1 forstå hvordan elbilen virker og vi må stå sammen for å være sterke mot myndighetene..

Dette er blitt et rimelig sirompa forum mangement og uoversiktlig TMS forum.   :o :o :o :o :o

NB! dette er ikke kritikk til moderator (laumb, han forstår det nok..) men til de som bestemmer og ikke vil ta innover seg en fornuftig inndeling av undergrupper for TMS.. 

P85D :o)

cra

Man MÅ da ikke sjekke alle delforumene. Klikk deg inn på Tesla for å få med deg siste GPP samt siste Tesla-spesifikke diskusjoner, og sjekk de trådene du tror det kan ligge noe interessant i/de du vet du deltar i diskusjoner i. Det blir ikke SÅ fordømt mange ekstra klikk. Bare på bilspesifikke forum har du effektivt eliminert drøyt 15 delforum (kke medregnet underkategorier på enkelte bilmerker). Foreninger og annonser er et drøyt titalls delforum til. Tipper du sitter igjen med kanskje fem faste delforum å følge med på, samt en liten håndfull til som kan sjekkes sporadisk.
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Henning76 på mandag 10. mars 2014, klokken 16:14
Forøvrig, ja, jeg foretrekker helt klart fire rom foran 63. Det er lettere å huske hvor du la hammeren da. 27 av disse forumene har forøvrig ikke hatt aktivitet de siste 5 dagene - minst. Over 10 har ikke hatt aktivitet siden februar. Kanskje det burde fortelle oss noe?

Bedre med et delforum med lite aktivitet, slik som Troms Elbilforening slitt, enn at de skal legge inn poster under hvert bilforum for å treffe sin målgruppe. Da blir det lett som bare det å finne poster relatert til Troms igjen. Er også derfor de fleste har en bod, med en kommode, med en skuff hvor de legger spesielle ting, enn at hammern flyter rundt i huset og at den ble sist lagt på badet, for det var mest behagelig og det stedet man frekventerer oftest.

janmb

Det JEG synes er litt trasig med all flyttingen er at en del av det er overivrig i den forstand at en del temaer som ER spesifikke for Tesla (og i noen grad også Model S) også blir flyttet.

Husk at selv om ikke et tema er spesifikt navnet for å være tydelig at bare dreier seg om model s så er det inneforstått at det er det man diskuterer når det er postet her.

Lading på Nordby er et godt eksempel som hørte hjemme her og ikke under mer generelle ladeplassdiskusjoner.

Og ja, organisering er alltid bra, men det er et fåtall som har tid og mulighet til å følge hele denne strukturen og da er dessverre eneste resultat at en rekke nyttige temaer dør bort.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

hma

Sitat fra: sindrej på mandag 10. mars 2014, klokken 15:54
Men altså; er det slik at dere som kan å bruke dette forumet klikker dere inni hvert enkelt underforum som kan være av interesse, for å se hva som står der ?  Dvs. en Leafeier klikker på Leaf og de generelle forumene i tur og orden ?
Tilbake i tid (pre Leaf) fulgte jeg diskusjonene kun ved å bruke "Nyeste innlegg"-knappen.
Videre har jeg en del faste underforum jeg følger, f.eks alt som skjer på Think (både ny og classic). Jeg følger også de tekniske diskusjonene som interesserer meg, f.eks om OVMS, lading og batterier, samt diskusjonene som går på miljø og samfunn.
Fram til januar i år har jeg bevist styrt unna Tesla-seksjonen, dels fordi jeg verken hadde Tesla eller hadde planer om å kjøpe en, men også fordi mengden med poster var uhåndterbar og at kvaliteten på innleggene var av ymse art.
Nå har jeg havnet i samme euforiske båt som de fleste andre Tesla S-trålere (venter på ny bil) og leser Tesla S-tråden regelmessig. På grunn av mengden tråder (som ofte handler om det samme) havner interessante emner nokså raskt langt ned på leselisten og man må bruke tid på å lete opp diskusjonen. Da er det langt mer effektivt å bruke søk-funksjonen, så dukker det opp på et tastetrykk.

Det er helt opplagt at forumets brukere må utvise en viss grad av disiplin; ikke poste ukritisk, og ta seg tid til å søke etter det som allerede er skrevet. Det er jo dét som er selve poenget med å ha et forum.
Ellers kunne vi like godt bruke det håpløse epost-gruppe systemet. Jeg er medlem av flere slike (hovedsaklig amerikanske), der må jeg i stor grad lære meg hvilke skribenter som deler relevant informasjon og hvilke som er "støysendere".
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

hma

Slik søker du etter alle poster som inneholder "Tesla" siste døgn:
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA