Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Seterekk i lær til nissan leaf selges

Startet av Coachen, tirsdag 18. mars 2014, klokken 10:03

« forrige - neste »

Trondvk

Jeg lastet noen bilder opp i bmw-connecteddrive, og hadde et håp om å få disse fram i displayet i bilen... er det noen som vet om det går an og hvordan gjør man det?

Autowinder

Jeg er i ferd med å vurdere oppgradering til i3 94Ah. En selger påstod at denne versjonen hadde fått en nødkjøremodus som kunne aktiveres ved tomkjøring og nevnte inntil en lav hastighet (40km/t ? ) og et antall km.
Fikk ikke tid til å gå i detalj på  det, men noen her inne som har kjennskap til dette? Er det bundlet med et valg, eller standard?
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:54
Jeg er i ferd med å vurdere oppgradering til i3 94Ah. En selger påstod at denne versjonen hadde fått en nødkjøremodus som kunne aktiveres ved tomkjøring og nevnte inntil en lav hastighet (40km/t ? ) og et antall km.
Fikk ikke tid til å gå i detalj på  det, men noen her inne som har kjennskap til dette? Er det bundlet med et valg, eller standard?

Hva skal du med denne - bare en måte å ta livet av batteriet på....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Bowers

Sitat fra: Autowinder på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:54
Jeg er i ferd med å vurdere oppgradering til i3 94Ah. En selger påstod at denne versjonen hadde fått en nødkjøremodus som kunne aktiveres ved tomkjøring og nevnte inntil en lav hastighet (40km/t ? ) og et antall km.
Fikk ikke tid til å gå i detalj på  det, men noen her inne som har kjennskap til dette? Er det bundlet med et valg, eller standard?

Ta det med en klype salt for jeg husker ikke hvilken kilde jeg har det fra, men jeg mener det finnes en mulighet dersom du f.eks har
gått tom midt på en motorvei etc til å ringe BMW og få de til å "låse opp" rundt en kwh av restkapasiteten på batteriet for å få deg ut av situasjonen.
Hvis kilden er riktig så kan de gjøre dette remote via sim-kortet i bilen (Connected Drive)

Jorgensen

Skrevet av: Trondvk
« på: I går kl. 17:42 »
Jeg lastet noen bilder opp i bmw-connecteddrive, og hadde et håp om å få disse fram i displayet i bilen... er det noen som vet om det går an og hvordan gjør man det?


Jeg har stor skjerm, og bruker da høyre del av skjermen til å vise bilder. Velg BMW Online Widget, Picture, og plukk ut blant de 5 bildene du evt har lagret. Da vil ditt bilde vises :)
-------------------------------------------------------
Hyndai KONA Electric - aug 2018
Solar Orange BMW i3 - mars 2014

Autowinder

#2840
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 19. januar 2017, klokken 07:12
Sitat fra: Autowinder på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:54
Jeg er i ferd med å vurdere oppgradering til i3 94Ah. En selger påstod at denne versjonen hadde fått en nødkjøremodus som kunne aktiveres ved tomkjøring og nevnte inntil en lav hastighet (40km/t ? ) og et antall km.
Fikk ikke tid til å gå i detalj på  det, men noen her inne som har kjennskap til dette? Er det bundlet med et valg, eller standard?

Hva skal du med denne - bare en måte å ta livet av batteriet på....

Vel, jeg er nå og da i grisgrendte strøk, og i en knipen nødsituasjon vil jeg vite hvilke opsjoner jeg har i stedet for å sitte en time pluss i kald bil. Om BMW har tilrettelagt for det, er det vel vurdert om batteriet blir ødelagt ? Det er på ingen måte noe jeg har planer om å bruke i utrengsmål, men jeg har tomkjørt én gang på to år, og det var i søkkregn i novembermørket på 800 moh og i et lite søkk i veien. Hadde jeg da hatt 1 km reserve, hadde jeg kunnet regenerere 7 km ned til tettsted. Du ser den? ;-)

Og takk til Bowers for svar!
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Ingeniøren

Sitat fra: Autowinder på torsdag 19. januar 2017, klokken 22:24
Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 19. januar 2017, klokken 07:12
Sitat fra: Autowinder på onsdag 18. januar 2017, klokken 18:54
Jeg er i ferd med å vurdere oppgradering til i3 94Ah. En selger påstod at denne versjonen hadde fått en nødkjøremodus som kunne aktiveres ved tomkjøring og nevnte inntil en lav hastighet (40km/t ? ) og et antall km.
Fikk ikke tid til å gå i detalj på  det, men noen her inne som har kjennskap til dette? Er det bundlet med et valg, eller standard?

Hva skal du med denne - bare en måte å ta livet av batteriet på....

Vel, jeg er nå og da i grisgrendte strøk, og i en knipen nødsituasjon vil jeg vite hvilke opsjoner jeg har i stedet for å sitte en time pluss i kald bil. Om BMW har tilrettelagt for det, er det vel vurdert om batteriet blir ødelagt ? Det er på ingen måte noe jeg har planer om å bruke i utrengsmål, men jeg har tomkjørt én gang på to år, og det var i søkkregn i novembermørket på 800 moh og i et lite søkk i veien. Hadde jeg da hatt 1 km reserve, hadde jeg kunnet regenerere 7 km ned til tettsted. Du ser den? ;-)

Og takk til Bowers for svar!

Jo da, men når du allikvel har BMW på tråden så vil de sikkert kunne svare på det. Uansett ikke noe man bør planlegge inn selv om de har lagt inne en 20% buffer der nede.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Autowinder

Det forstår jeg. Tomkjøring på slike steder er ikke planlagt. Men jeg hadde ikke tenkt på å ringe BMW i første omgang tror jeg. Men Jeg må si at lånebilen overbeviste meget positivt nå i helgen, utolig godt laget, og presis på beregning av rekkevidde så lenge en kjører fornuftig uten lekne pådrag. Så da er det vel bare å gå og bestille ;o)
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

JorgenM

Sitat fra: Trondvk på onsdag 18. januar 2017, klokken 17:42
Jeg lastet noen bilder opp i bmw-connecteddrive, og hadde et håp om å få disse fram i displayet i bilen... er det noen som vet om det går an og hvordan gjør man det?
Du har sikkert ordnet det nå. Ville bare si at hvis du endrer bildestørrelsen ('crop') slik at det blir kvadratisk utnytter du skjermen maksimalt og de dekker større del av skjermen.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Ingeniøren

#2844
Sitat fra: Autowinder på mandag 23. januar 2017, klokken 14:17
Det forstår jeg. Tomkjøring på slike steder er ikke planlagt. Men jeg hadde ikke tenkt på å ringe BMW i første omgang tror jeg. Men Jeg må si at lånebilen overbeviste meget positivt nå i helgen, utolig godt laget, og presis på beregning av rekkevidde så lenge en kjører fornuftig uten lekne pådrag. Så da er det vel bare å gå og bestille ;o)

Er du i nød så er det bare å trykke nødknappen så har du BMW på tråden.... Det samme skjer vel om du kolliderer. 4 gratis berginger i året i tillegg til det du eventuelt har gjennom forsikring  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

tito

Etter overgangen fra DAB til DAB+ merker jeg drop-outs og får irritererende stillhet på et lite sekund eller to. Kan ikke si jeg merket dette noe særlig før 11.1. Jeg holder til i Trondheimsområdet.

Lurer på om andre i3 eiere har merket det samme. Vet ikke om det er forhold med antennen som kan påvirke eller om det rett og slett er blitt dårligere dekning, eller henger ikke radioen vår med på kompresjonen i DAB+

SveinJ

Ser av dekningskart for DAB at mange har opplevd drop-outs langs Tinnsjøveien. Kjørte fra Notodden til Austbygde i går uten drop-out på P1?
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Orbit

Det er også forskjell på modeller med business og professional iDrive (stor skjerm). Den store har to DAB-tunere og antenner, og vil lettere klare å skifte mellom sendere uten brudd (standardversjonen har én). Men jeg ser av tidligere innlegg at Tito har Fully Charged (og derfor opsjon 609 = professional)
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

02jan

Jeg har mistet flere Dab kanaler , ca siden november.

Har hatt bilen i 2,5 år uten problemer med dab i i3 , har 606 og ikke hørt noe om at dab i 609 skulle være det som gjaldt. Hva er poenget med å ha dab radio i bilen, hvis ikke man kan få inn lyden ?
Tesla CyberT dual AWD - reservasjon 1127xxxxx
Bmw i3 fra juli 2014 - solgt juni 2019 :(

2019 - Gjøvikbanen/Scott spark
2016 - folkevogn Passat alltrack diesel
1981- Jeep CJ-7 4.2 Renegade
1969 - BMW 1600-2
1997' hengerfeste C4 2.6 Avant quattro - lånt ut til far.

Rio

Man må bruke "scan" fra tid til annen.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA