Hovedmeny

Ting jeg lurer på.

Startet av Coachen, søndag 09. mars 2014, klokken 21:25

« forrige - neste »

Beckern

Sitat fra: LMOR på søndag 18. september 2016, klokken 22:32
Det jeg har sett av bilder med dokumentasjon av resultatet, er at LED lyser mye sterkere rett foran bilen, men de lyser ikke like langt som NightBreaker.
Du må ha andre linser som er laget for LED pærer for at LED fjernlys skal bli bra.

De gode er veldig mye kraftigere en Osram Nightbraker.
Det er ikke linsene som er hovedproblemet med i3 men plasseringen. De står ganske enkelt for lavt og slik sett skulle de aldri vært typegodkjennt som annet enn tåkelyss som de opprinnelig var påtenkt.

Grunnen til at bildematerialet nesten alltid blir feil er at kamera må være stilt til å ikke overeksponere noen del av bildet når Led pære er på. Det blir dessuten feil da øynene er mye flinkere til å takle varierende lysstyrke og ser vi rett vil effeken være mye bedre enn hva kamera noen gang vil kunne gjengi.
Ideelt sett skulle vi fått noen nye lyskastere som er blendet i øverste del av reflektor eller hadde linse som kuttet nede. Vi skulle altså nesten hatt et opp-ned nærlys som  fjernlys på denne bilen. Bare det kan redde lysbildet når lyskastere sitter så lavt.

Nye LED pærer har fokuspunkt veldig nære Halogen pærene.
Jeg har i bestilling et par justerbare H4 pærer til MC. Der kan man justere fokus punkt selv om dette alt er default satt til H4 spekk. Og de har selvsagt skikkelig skjerming akkurat slik Halogen nærlyset har.
Slår meg at dette burde egentlig testes som fjernlys på I3 montert opp ned, men det blir nok for mye strul med kontakter og innfesting.

Snorre

Hvordan matter har dere? Jeg fikk levert charge med svarte stoffmatter (brukes om sommeren?) og gummimatter
BMW i3 94Ah

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Det er de som følger med nå Klykken, som Snorre beskriver.
Jeg har brukt velour mattene til BMW om vinteren også, siden 2010. Perfekt til mitt bruk. Kommer ikke til å bruke de andre. Er skeptisk til at smeltevannet renner av, og da tørker ikke vannet ut.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

moonbuggy

http://www.weathertech.com/bmw/2014/i3/floorliner-digitalfit/

Jeg bruker weathertech hele året. De koster endel, men har suveren kvalitet. Personlig ønsker jeg å se og få samlet eventuelt smeltevann, ikke la det suges opp av stoffmatter. Da gjør det mindre skade og håndteres enklere.

Zuexi

Sitat fra: moonbuggy på mandag 19. september 2016, klokken 11:02

Jeg bruker weathertech hele året. De koster endel, men har suveren kvalitet. Personlig ønsker jeg å se og få samlet eventuelt smeltevann, ikke la det suges opp av stoffmatter. Da gjør det mindre skade og håndteres enklere.
Fine matter. Noen som selger i Norge?

Orbit

Sitat fra: Zuexi på mandag 19. september 2016, klokken 12:12

Fine matter. Noen som selger i Norge?

http://www.gytisautek.no/Shop/Product/BMW-i3-I01-2014-Gulvmatter-2-stk/GABMW-GM054

Du skal visstnok få 15% rabatt dersom du legger inn kode "NOELFO" samt brukernavnet ditt her på forumet i feltet for beskjed til selger.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

LMOR

Det suges ikke opp, det er gummi under. Vannet fordamper er nå min erfaring.

Jokkhov

Har idag bestilt en fully charged 94ah. Selger lurte på om jeg skulle ha 4u9 "akustisk fotgjengervarsel " og alarm. Noen grunn til ikke å velge alarmen? Er jo gratis... Mer usikker på 4u9... Kan denne lyden skrues av?
Nissan leaf tekna 2014 modell (solgt)
BMW i3 fully charged 94ah (solgt)
BMW i3 fully charged 120ah(solgt)
Tesla model 3 LR 2021 - selges
Tesla model Y LR - bestilt 31/3- 22

Jokkhov

Har idag bestilt en fully charged 94ah. Selger lurte på om jeg skulle ha 4u9 "akustisk fotgjengervarsel " og alarm. Noen grunn til ikke å velge alarmen? Er jo gratis... Mer usikker på 4u9... Kan denne lyden skrues av?

Trond.m

Sitat fra: Jokkhov på mandag 19. september 2016, klokken 16:40
Lyden kan skrus av ved å gå inn på idrive menyen. Men det gjelder kun inntil du skrur av tenningen. Lyden er så vidt hørbar innvendig, og ikke hvis radioen står på. Tenkte aldri på å slå den av, så jeg ville definitivt tatt det med igjen.

Jokkhov

Sitat fra: TM på mandag 19. september 2016, klokken 16:47
Sitat fra: Jokkhov på mandag 19. september 2016, klokken 16:40
Lyden kan skrus av ved å gå inn på idrive menyen. Men det gjelder kun inntil du skrur av tenningen. Lyden er så vidt hørbar innvendig, og ikke hvis radioen står på. Tenkte aldri på å slå den av, så jeg ville definitivt tatt det med igjen.

Takk for svar!

Jokkhov

Hvordan fungerer oppdateringene på navigasjonsenheten pro? Selgeren min sa man måtte få en kode av BMW for hver update... Noen som har prøvd?

LMOR

Sitat fra: Jokkhov på mandag 19. september 2016, klokken 17:45
Hvordan fungerer oppdateringene på navigasjonsenheten pro? Selgeren min sa man måtte få en kode av BMW for hver update... Noen som har prøvd?
Du få koden på web-sidene.

Mackwerk

Er touch pad på toppen av kontrolleren standard? Klarer ikke å finne noe i brukerveiledning om det?
Bmw I3 94Ah Fluid Black FC november 16

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA