Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: TOCN (Testa Owners Club Norway)

Startet av Silkemyk, lørdag 15. mars 2014, klokken 18:23

« forrige - neste »

Silkemyk

Er der noen som har erfaring og har fått testet ut køassistent. Jeg har prøvet og aktiver ,men detter bare ut igjen. Holder under 40 km/h og følger bil fremfor.Har og godt merket vei med adskilte kjøreretninger. Det star noe om i manualen at vei må være merket for bruk av køassistent i navigasjon. :( :o
BMW i3  /E60XDrive/Golf

LMOR

Sitat fra: Silkemyk på fredag 07. mars 2014, klokken 09:46
Er der noen som har erfaring og har fått testet ut køassistent. Jeg har prøvet og aktiver ,men detter bare ut igjen. Holder under 40 km/h og følger bil fremfor.Har og godt merket vei med adskilte kjøreretninger. Det star noe om i manualen at vei må være merket for bruk av køassistent i navigasjon. :( :o
Jeg har gått ut i fra at det i beste fall bare virker noen få steder i Norge. Så alt over det som en bonus.
Ellers er kartene som følger med "gamle". Tror det kommer en oppdatert versjon til sommeren. Veier som ble åpnet i fjor er ikke med på kartet... Så hvis kartprodusenten må legge inn informasjon som skal brukes av i3, så er nok ikke det på plass enda.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Vind

#2
Den fungerer bare på motorvei strekninger (Klasse A og B), og krever at veimerkingen er god (og ikke skjult bak slaps), og at veibredden er tilfredstillende.  Jeg har fått brukt den en noe, men der det er mest aktuelt er det jo også kollektivfelt - og der går det ofte fortere enn 40 km/t.

Den reagerer også på skarpe svinger.  Har brukt den noen ganger fra Skøyen forbi Bygdøylokket til Frognerstranda (der er det ikke kollektivfelt - og ofte treg kø om morgenen)  Halvparten av gangene så kutter den ut i svingen under bygdøylokket, men det er jo nesten 90 graders sving.  ACC kutter også  ofte ut der om man kommer i 90 km/t.  Ligger man i høyre felt er den mer "fornøyd" enn i venstre felt - hvor den ett øyeblikk ser rett inn i betongveggen.

Den godtar også at hendene ikke er på rattet i korte øyeblikk, så man kan godt bruke iDrive, eller rette på luggen, men har man begge hendene av i mer enn noen sekunder så kutter den ut.


BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Silkemyk

Takk for godt svar Lmor & Vind :)
BMW i3  /E60XDrive/Golf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA