Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Opptak fra ryggekamera

Startet av Leafern, torsdag 06. mars 2014, klokken 13:53

« forrige - neste »

Leafern

Kremt, ehe, skal det lyse i kun det ene av ryggelysene?-)

Oppdaget at kun ett av mine lyser og tenkte å ta det opp med Tesla ved anledning. Men så ser jeg at det samme gjelder naboen som rygget forbi? Og jammen har en kollega oppdaget det samme......snodig.
Leaf 2012
S85 2013

Milzit

stiantveitofficial

Sitat fra: Leafern på tirsdag 25. februar 2014, klokken 22:37

Kremt, ehe, skal det lyse i kun det ene av ryggelysene?-)

Oppdaget at kun ett av mine lyser og tenkte å ta det opp med Tesla ved anledning. Men så ser jeg at det samme gjelder naboen som rygget forbi? Og jammen har en kollega oppdaget det samme......snodig.

Høyre side er ryggelys, venstre er tåkelys. Mange biler som har den løsningen.
2012 Audi A4 TDI firmabil.
Vuderer sterkt Tesla S 85 som firmabil i løpet av 2014!

laumb

Dritirriterende.. Folk i barnehagen, ved butikken, kompiser o.l. kommer titt og ofte bort "Det ene ryggelyset ditt er gåent"...

Jo takk, det er sånn det skal være.

Gusse

Sitat fra: laumb på tirsdag 25. februar 2014, klokken 23:32
Dritirriterende.. Folk i barnehagen, ved butikken, kompiser o.l. kommer titt og ofte bort "Det ene ryggelyset ditt er gåent"...

Jo takk, det er sånn det skal være.
Har faktisk fått akkurat samme komentar på "grøft-svingelysa"

janmb

Med unntak av en XC70 har jeg aldri hatt bil med mer enn ett ryggelys - det er helt normalt.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

cra

Sitat fra: Gusse på tirsdag 25. februar 2014, klokken 23:41
Har faktisk fått akkurat samme komentar på "grøft-svingelysa"

Tenker ofte det samme når jeg ser biler med denne funksjonen i rundkjøringer; det ser ut som det er noe galt med lysa. Regner med jeg venner meg til det etterhvert. Jeg har heller ikke sett mange biler med mer enn ett ryggelys. Vet ikke om det er regler for lysstyrke på dem, men ofte er det desverre altfor lite lys av ryggelysa.  :-\
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

kristmara

Ja, det virker som ryggelys generelt har gått over til å være signal til andre om at man rygger framfor å lyse opp det man kræsjer i...

Lokführer

At folk kommenterer manglende ryggelys og tåkelys tyder på en ting, de glaner på bilen.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Oreo

Irriterer meg litt at det ikke er symetri bak der. Det føkker opp feng shui'en min. :o
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Aikon74

På min Toyota er det også kunn på ene siden. Enig at det ser rart ut.

Sofie S

Ja det är jobbigt att EU kräver tåkelys på bilarna, jag har kört bra mycket mer än 1000000km och har aldrig känt att vad bra att jag har tåkelys istället för 2 stycken ryggelys. I USA har dom 2 ryggelys

cra

Tåkelyset brukes stort sett til å signalisere til han bak at han har glemt å blende ned, eller at han ligger for nært støtfangeren.  Har kanskje kjørt i så tett snødrev at jeg har føt at tåkelys bak kan rettferdiggjøres et par ganger, men det er ytterst sjeldent jeg har hatt behov for det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Teslaeier

Synes ryggelyset gir for dårlig lys når jeg rygger i mørket. Har lyst til å sette inn LED pære som gir mer lys. Noen som har erfaringer med dette.
Må man av med plastdeksler for å komme til? Er litt redd for å skru på helt ny bil.

Sofie S

Jag är själv väldigt nyfiken på om det över huvudtaget finns socklar för lampor inuti. Om det gör det så kommer jag att sätta dit 16w led (ba15) har det i Audi a2an skall motsvara 160w glödljus och lyser som bara den.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA