Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade TMS i Sverige (Gøteborg)

Startet av Karus, onsdag 05. mars 2014, klokken 17:43

« forrige - neste »

Karus

Da ble det min tur: 1/2 liter vann i BMI'en, forsøk på å sette inn en test-BMI, oppvarming og lading over helgen, normaltemp. på 270C, maks spenning målt på batteriet til 317V. Dermed er det vel å konkludere "game over" for min Think 2010 etter 25000km. Så nå blir det delebil om det er noen som ønsker, satte inn Webasto brenner sent i høst. Denne virker utmerket selv på de kaldeste dager. Nesten samme rekkevidde som sommer.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

BauDemo

Sorry to hear about your battery!
How did you find that you had water in the BMI? And even more curious - how did the water get there? And 0,5 liter!!
Do you have any photos?
Again, sorry - hope you find a solution.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

hma

Har din bil VIN innenfor intervallet [U005372 - U005630]?

For disse finnes en service bulletine for å stoppe lekasje via AC-kabelen
Se:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6301.msg66694.html#msg66694
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Lynet

Hei Karus, trist å høre at du har fått vann i BMI. Holder på å feilsøke en Think som også ligger i VIN-serie for denne feilen og den har også lav batterispenning på 340V.
Du skrev at du har satt inn en test-BMI. Var det med den du målte 317V eller med den som det var vann i?
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Karus

317V ble målt med en test-BMI. Den orginale BMI er ødelagt.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

Lynet

Men er det ikke bare å skifte BMI og tut og kjør igjen da? Ny BMI koster noen kroner, men det er mulig å finne en pent brukt.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Karus

Det er installert en brukt BMI, men batteriet kom kun opp i 317V. Mener at 370V er normalspenning.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

hma

#7
@Karus:
Kan du bekrefte:
- Har din bil VIN innenfor intervallet [U005372 - U005630] ?
- Hvilken BMI SW-versjon har test-BMI'en du bruker?
   Biler med gen2 PCU skal ha versjon 3.12.12  (jeg tipper din test-BMI har versjon 3.11.14 og det vil ikke fungere).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Karus

Hei, beklager at jeg ikke har svar på VIN nr.:
Jeg har ikke tilgang på bilen akkurat nå slik at jeg får ikke sjekket VIN nr., står på verksted. Skal forsøke å sende deg informasjonen så snart jeg får tilgang på bilen.
Angående BMI SW-versjon: Godt tips, det må jeg sjekke opp i morgen. Håper Elbilmek på Fornebu vet dette?
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

hma

@Karus:
Jeg antar at Elbilmek på Fornebu er kjent med at det finnes to ulike produksjons sw for BMI; 3.11.14 (180km) for gen0/1-PCU og 3.12.12 (160km) for gen2-PCU.
Det er ikke kompatibilitet mellom disse, dvs du kan ikke kjøre 3.11.14 på en gen2-PCU, det har jeg personlig testet.

Man leser ut BMI-versjonen med ZebraMonitor, men for å flashe BMI med ny sw trengs et eget elektronisk adapter (boks med +12V strømforsyning, 16-pin Amp-kontakt, power-on/off bryter og reset-knapp), samt et eget lite program.
Du får spørre Elbilmek om de har dette. Hvis ikke får du levere test-BMI'en hos R&S-Sandvika. Det tar maks 5 minutter å flashe.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Elmo

Sitat fra: Karus på onsdag 26. februar 2014, klokken 21:59
Hei, beklager at jeg ikke har svar på VIN nr.:

Behøver bare reg.nr for å finne VIN her (tok tilfeldig EL-12345)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Poppe

Isn't the VIN stated in the owner papers of the car in Norway ?
Chevy Volt -12
Th!nk City -99
Th!nk City -08
Peugeot 107 -07
Chevrolet Corvair Convertible -64
Chevrolet Rampside Pick Up -61
Renault Kangoo 4x4 -05
i Göteborg

hma

Sitat fra: Poppe på fredag 28. februar 2014, klokken 10:24
Isn't the VIN stated in the owner papers of the car in Norway ?
Yes that's true, but I don't think 'Karus' has his registration paperers at hand. I guess the car is located at the workshop for Elbilmek out of reach.
The link from 'Elmo' is just a tip how to electronically resolve the VIN based on registration number input.
(it also works the other way; you can resolve the registration number based on VIN).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Karus

Sitat fra: hma på fredag 28. februar 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Poppe på fredag 28. februar 2014, klokken 10:24
Isn't the VIN stated in the owner papers of the car in Norway ?
Yes that's true, but I don't think 'Karus' has his registration paperers at hand. I guess the car is located at the workshop for Elbilmek out of reach.
The link from 'Elmo' is just a tip how to electronically resolve the VIN based on registration number input.
(it also works the other way; you can resolve the registration number based on VIN).

Hei.
Sjekket med Reg. nr.: VIN nummeret er innenfor intervallet, HMA. Har du tips her? Elbilmek bekreftet i dag at SW versjonen i test-BMI er riktig (sendte din info fra denne siden til Elbilmek). De har vært i kontakt med fabrikken i Sveits, slik jeg forstår det kan det være problemer med celler i batteriet. Foreløpig legger jeg det hele litt på is, må forsøke å få tak i et brukt batteri til en overkommelig pris.
Nittedal
Tesla MX 75D med AP2, Juni 2017
Nissan Leaf Tekna Nordic,  Desember 2014.
Kjørt Citroen C-Zero 9000km siden mars 2014, solgt.
Think City 2010 ZEBRA (Juli 2012), PCU Gen-2, tidligere gått i Think Global.
Kondensvann i Gen-2 motor kan være et problem (mangler drenshull). Har nå kjørt problemfritt 16000km etter uhellet i August 2012.

hma

Vedlagt er "fieldaction" som gjelder for VIN U005372 - U005630.
Dette forebygger inntak av vann i BMI fra AC-kabelen og bør utføres av samtlige berørte eiere.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA