Hovedmeny

Leaf Manager v2.11

Startet av Rio, søndag 16. februar 2014, klokken 23:40

« forrige - neste »

Rio

Hei gyathaar,

Veldig glad for at du fikset det meste. Det virker mye bedre nå, men det virker som om du har (re-)introdusert en bug med at den "stopper" når mobiltelefonens skjerm skrus av? Jeg forsøkte "Klimakontroll på" og det funket fint. Under "Klimakontroll av" så gikk skjermen av, og derved ble ingen kommando sendt til bilen.

Nå har jeg kun forsøkt dette en gang (det er for kaldt ute til å stå og se på).

Igjen, tusen takk for oppdateringen! :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Det er faktisk en bug som jeg aldri har fikset... så den er ikke egentlig reintroduksert :)

Antar det feilet fordi det nok lengre tid enn normalt å kjøre kommandoen..
Minner meg på at jeg må fikse de andre kommandoene på samme måte som oppdatering :)

Skal se om jeg får lagt til fiks på det i neste versjon

Rio

Sitat fra: gyathaar på mandag 17. februar 2014, klokken 09:15
Det er faktisk en bug som jeg aldri har fikset... så den er ikke egentlig reintroduksert :)

Antar det feilet fordi det nok lengre tid enn normalt å kjøre kommandoen..
Minner meg på at jeg må fikse de andre kommandoene på samme måte som oppdatering :)

Skal se om jeg får lagt til fiks på det i neste versjon

Veldig fint hvis du får fikset den.
Den er spesielt påfallende når man bruker "Europe"-serveren, som er like langsom som en snegle på valium.

Og en liten bønn for oss som er "over 40": Jeg må finne brillene for å kunne lese der det står "AC på: nn km" osv. til høyre for batterimåleren. Kunne du ikke skrive det med litt større font, og legge det under batterimåleren? Det er masse plass der.

På Widget: Hvis du endrer "Klimakontroll" til "Klima" så har du plass til "AV/PÅ" og "100/130" km der også. :)

Og et bonusspørsmål: Hvorfor kopieres forhåndsprogrammert klimatimer fra en device til en annen, men ikke forhåndprogrammert ladetimer? Er det serveren som håndterer det forskjellig?

Igjen, en imponerende god app som jeg bruker veldig mange ganger om dagen!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

gyathaar

Klimatimer kan hentes ut fra carwings serveren..
Ladetimer kan kun skrives til server.. kan ikke hente ut hva som ligger der allerede... så lagrer sist satte verdi på telefonen

MrMastodon

gyathaar: Takk for en super app :-)
Det var meg som foreslo tasker-integrering på G+ for en stund siden. Regner ikke med noe fremgang der, tenkte bare at det gikk an å lufte tanken her, viss det i det hele tatt er mulig å gjøre.
Til dere som ikke vet hva tasker er, så er det et hendelsesbasert automatiseringsprogram til Android.
(feks skru på Bluetooth når jeg ikke lengre er tilkoblet Wifi hjemme, men skru av igjen viss jeg ikke er tilkoblet noe innen x minutter. veldig praktisk for å koble til Bluetooth i bilen uten å måtte huske å skru det på, eller ha det på hele tiden. et lite eksempel på hva programmet kan gjøre, mulighetene er uendelige)

gyathaar

Ja.. så man kan lage plugins til tasker som kan snakke med andre apper, men har ikke sett mer på det... regner med jeg må kjøpe tasker også.
brukte mye av fritida i det siste til å finne bugs og lage funksjon for parkeringsalarm og google drive integrasjon.. kanskje jeg får sett på det etter at jeg får gjort de ferdige... er stort sett bare oversettelser som mangler på alarmer.. layout-fikser får jeg ta senere ;)

MrMastodon

Ikke stress med det, regner med du utvikler appen på fritiden, så ta den tiden du trenger, og om du ikke synes det er en god ide, så er det også helt greit! Jeg er bare glad for en app som er mye bedre enn nissan sin! :-)

Arha

Hei gyathaar. Har prøvd den nye knappen "Vis siste lokasjon" noen ganger, og hver gang viser den bilen ca 2-300 meter unna der den står.  Kan du forklare hvorfor det er sånn?  Forøvrig tommel opp for jobben.
Renault Scenic E-tech fra 10/10 2024.
Opel Ampera-e 2017-2024, solgt etter 120000 km. Nytt batteri på tilbakekalling januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Rio

Sitat fra: Arha på onsdag 19. februar 2014, klokken 20:48
Hei gyathaar. Har prøvd den nye knappen "Vis siste lokasjon" noen ganger, og hver gang viser den bilen ca 2-300 meter unna der den står.  Kan du forklare hvorfor det er sånn?  Forøvrig tommel opp for jobben.

Dette er gyathaars hemmelige plan for å forvirre deg om hvor du parkerte bilen din, og så kommer han og stjeler den! :D

Den bruker posisjonen fra mobiltelefonen din, så hvis den kun peiler seg inn via mobilnettet, så kan den vise nærmeste basestasjon, eller antenneretning, osv.

Gå inn i Google Maps når du står i bilen, og se hvor mobilen viser du er. Sjekk om GPS er på, selvsagt.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

gyathaar

Ja.. kan bli ganske unøyaktig om man ikke har gps (eller wifi) signaler... hvis den bare tar inn en mobilsender blir det ganske unøyaktig ...

Hvis du klikker på pin-en i kartet.. viser den hvor god nøyaktighet mobilen tror det er..
ellers tegnes det også en blå ring på kartet som illustrerer det.. men hvis man kun har mobilsignal kan den i enklete tilfeller være flere kilometer i diameter.. (tror den muligens får mer møyaktig hvis den har signal fra flere mobil-basestasjoner)

Med wifi signaler eller gps tilgjengelig er sirkelen som regel 10-50 meter i radius... men parkerte i en undergrunnsgarasje her om dagen og fikk en radius på ca 4 km...

Minner meg litt om en jobb-tur for noen år siden da jeg og noen kolleger skulle navigere i ukent by mot et møtested.. og vi etterhvert oppdaget at han som brukte google maps hadde glemt å slå på gps så hver gang vi sjekket kart viste den at vi var på nærmeste mobile basestasjon... :)

gyathaar

Sitat fra: Rio på mandag 17. februar 2014, klokken 22:27
Og en liten bønn for oss som er "over 40": Jeg må finne brillene for å kunne lese der det står "AC på: nn km" osv. til høyre for batterimåleren. Kunne du ikke skrive det med litt større font, og legge det under batterimåleren? Det er masse plass der.

På Widget: Hvis du endrer "Klimakontroll" til "Klima" så har du plass til "AV/PÅ" og "100/130" km der også. :)
Gjorde en kvikk fiks i 2.15 med å bare gjøre skriften litt større..
Ellers er jeg i "over 40" gruppen selv og hadde ingen problem med å lese :)

JBS

Efter at der er kommet V2.15 og 2.16 kan jeg ikke få kontakt med severen.
Får "time out" den ser ud til at give op efter et stykke tid?
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

Rio

Sitat fra: JBS på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:51

Hvilken server bruker du? Det fungerer her, men CarWings serverne har vært ustabile i det siste.

Jeg har hatt problemet med at en "Klimakontroll PÅ"-komando har ligget "in the Cloud" så lenge at bilens varmeannlegg bare ble skrudd på ETTER at jeg hadde vært ute og kjørt, samt parkert bilen!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

JBS

Sitat fra: Rio på lørdag 22. februar 2014, klokken 23:03
Sitat fra: JBS på lørdag 22. februar 2014, klokken 22:51

Hvilken server bruker du? Det fungerer her, men CarWings serverne har vært ustabile i det siste.
Jeg har hatt problemet med at en "Klimakontroll PÅ"-komando har ligget "in the Cloud" så lenge at bilens varmeannlegg bare ble skrudd på ETTER at jeg hadde vært ute og kjørt, samt parkert bilen!

Jeg har altid brugt  "Europa alt." og jo, det kan være deres server som er nede.

Men det var blot påfaldende at det skete efter at V2.18 kom, heller ikke efter
at 2.19 kom ind var der liv :P

Er ellers rigtig glad for den app.
Har prøvet igen her til morgen, men nej.

Har også et forslag til en lille ændring.
Nå man trykker ( Update ) ændre "updatet time" med det samme selv om at du "ikke" har modtaget data.!! det kan være forvirende. Kunne det laves at "når" data er modtage "så"
angiver den klokken når "pakken" er modtaget
Kunne dette komme på ønskelisten ??
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

gyathaar

Time out har alltid vært der.. bare at en bug gjorde at feilmelding ikke ble vist tidligere.. gjorde faktisk timouten lengre samtidig som jeg fikset feilmeldingen.
For alle andre servere er tidspunktet som returneres fra serveren når man har mottatt data.. men på alt serveren oppdateres det også når kommandoen blir sendt.. var ikke slik tidligere men usikker når det ble slik

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA