Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Rio, tirsdag 25. februar 2014, klokken 16:53

« forrige - neste »

Aune

Hei og takk for en flott app.
Her kommer et potensielt dumt spørsmål, hvorfor får jeg ikke satt opp lade og klimatimer?
Nissan Leaf 2014 Tekna
Land Rover Discovery 3

gyathaar

Antar fordi du bruker europa alt serveren (serveren for europeisk android app)
Den har ikke støtte for timere

Rio

Hei,

Jeg tror du har reintrodusert en tidligere bug i appen.

Hvis det tar tid å oppdatere, så "dør" knappene (det ser ikke ut som om noe skjer), men i virkeligheten tror jeg den lagrer antall ganger man har trykket på knappen, og forsøker å sende komandoene i tur og orden til serveren. Jeg har pt fått ca 10 eposter om at klimakontrollen er "PÅ", og det skjer i rask rekkefølge (2 min mellom hver) selv om jeg ikke rører mobilen. Virker som om den henger internt, og ikke oppdaterer displayet.

Jeg lurer på om det kan være årsaken til at bilen har skudd på klimaanlegget "av seg selv", etter at jeg har vært ute på en kort kjøretur, og har kommet hjem og parkert bilen. Plutselig fikk jeg en epost om at klimakontroll var "På". Godt mulig at det var en forsinket kommando fra før jeg skulle kjøre...
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

gyathaar

Hmm.. er dette i widget eller knapper i appen selv?

Noen andre som har opplevd dette?
Jeg gjorde om klima og ladeknappen slik at den virker på samme måte som oppdatering
Har du skrudd på logging til google drive? (lurer på om det kan være den som spiller inn)...

Noen andre som har opplevd dette? mulig det er bare gingerbread som har effekten (køing av tråder i android ble endret i 3.0 og oppover sammenlignet med gingerbread)

gyathaar

Grr. nm. leste litt og ser hvorfor det skjer... det funket helt find da bare update gikk gjennom koden.. men nå blir de andre køet opp og venter på hverandre.. må se om jeg finner en løsning på det (i værste fall flere parallelle servicer)

Rio

Sitat fra: gyathaar på lørdag 01. mars 2014, klokken 20:49
Hmm.. er dette i widget eller knapper i appen selv?

Noen andre som har opplevd dette?
Jeg gjorde om klima og ladeknappen slik at den virker på samme måte som oppdatering
Har du skrudd på logging til google drive? (lurer på om det kan være den som spiller inn)...

Noen andre som har opplevd dette? mulig det er bare gingerbread som har effekten (køing av tråder i android ble endret i 3.0 og oppover sammenlignet med gingerbread)

Jeg mener jeg startet en annen tråd om det tidligere, (beskrev at det skjedde både på Samsung nettbrett, og HTC Desire HD). Det virker dog som om det skjer langt oftere nå.

Det som skjer er at når man f. eks. trykker på "Klimakontroll på" så får man ingen feedback, og trykker derfor gjerne igjen. Hvis man dog venter (ofte ganske lenge) så kommer "Logger inn" plutselig der.

I tillegg så ser det ut som om den bufrer alle tryggene, så hvis man har forsøkt flere ganger så sendes kommandoene til slutt til bilen, men det kan ta flere minutter mellom hver ("Europe Alt").

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

gyathaar

Har fikset og lastet opp ny versjon.. laster opp ca en time siden

Rio

Tusen takk!

Nå mangler bare nakkemassasjefunksjonen i pro-versjonen! :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Forresten, jeg har begynt å få "Klimakontroll er AV"-statusoppdateringer hver gang appen gjør en oppdatering mens den lader, igjen.

Jeg vet ikke om det er appen eller serveren - jeg får det samme med den offisielle CarWings-appen også.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

gyathaar

Europa alt serveren gjør det.. ingen av de andre serverene

Rio

Ja, jeg var ikke 100% sikker på om det er den som gjør det, eller appen som kan ha en eller annen innflytelse.

Det skjedde for en stund siden, men jeg *tror* det stoppet ved en ny versjon. I dag kom det igjen en ny versjon, og akkurat samtidig begynte det igjen...
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

gyathaar

Sikker på at ikke meldingene har havnet i spam-filter en stund?
For meg har det kommet hele tiden..
Og som du sier.. det samme skjer med offisiell app.
Noen sa at eposten som kommer sier hvilken status klima har når man gjør oppdateringen

Rio

Sitat fra: gyathaar på søndag 02. mars 2014, klokken 00:05
Sikker på at ikke meldingene har havnet i spam-filter en stund?
For meg har det kommet hele tiden..
Og som du sier.. det samme skjer med offisiell app.
Noen sa at eposten som kommer sier hvilken status klima har når man gjør oppdateringen

Ja, det var meg som skrev det. Når man oppdaterer så får man en epost med status på klimaanlegget der og da, som er identisk med meldingene om at det er skrudd på aller av.

Etter det jeg kan se har jeg ikke fått times-eposter de siste 2 ukene. Før det fikk jeg det enkelte dager. Den offisielle appen gjør det alltid, men jeg er ikke 100% sikker om det er noe i appen din som gjør det, eller om det er serveren som bare gjør det av og til med din app.

Det er dog litt "mistenkelig" ;) at det begynte igjen akkurat i går, da appen ble oppdatert. Etter det jeg husker så var forrige episode også ved en app-versjon, og det sluttet da neste versjon kom.

Som sagt, det kan være tilfeldigheter, men det *virker* (uten å beskylde noen for noe som helst) som om enkelte versjoner av appen gjør det.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Og jeg får ikke eposter ved oppdateringer i dag!
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

Rio

Jo, nå kommer de!

Ikke til å bli klok på.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA