Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaring med vedlikehold av trilling?

Startet av Terondo, tirsdag 25. februar 2014, klokken 14:49

« forrige - neste »

Terondo

En av de tjenestene jeg las var støttet var endel nettradiotjenester. Jeg kan derimot ikke se helt hvordan dette skal settes opp eller velges i bilen. Er det noen som har har testet dette, og som vet hvordan man går frem for å bruke det?
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

Sirka

Long shot (har jo ikke en gang fått bilen ennå): det ser ut for meg som du må laste ned app'er for dette - på BMW sine sider ligger noen anbefalte.

http://m.bmw.com/m/mobi/com/en/general/bmw-apps/index.cml
Mangeårig fornøyd medlem av Bildeleringen i Bergen - i3 fra 05.03.14 - venter på Polestar 2-levering i juli. :)

bromm

Nettradio krever BMW Connected-app, og vil bare være tilgjengelig når bilen er koblet til en enhet som kjører denne app'en, og viser "connected" som status. Nå ser jeg at det faktisk ikke er med nettradio som "under-app" i Android-versjonen enda - så problemet kan kanskje ligge her. Dette vil helt sikkert komme på Android også, men foreløpig er det kanskje bare iOS-versjonen som har det (iOS-versjonen har også tilgang til en del flere app'er fordi den har vært 2-3 år lengre på markedet, mens Android først kom på banen sist sommer).

Jeg kommer støtt og stadig tilbake til iPod Touch-løsningen min her inne - den er kanskje best uansett hvilken telefon man har - ihvertfall inntil videre:

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11290.msg158547.html#msg158547
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11884.msg174023.html#msg174023

LMOR

Sitat fra: bromm på mandag 17. februar 2014, klokken 11:46
Jeg kommer støtt og stadig tilbake til iPod Touch-løsningen min her inne - den er kanskje best uansett hvilken telefon man har.
+1
Da får du også muligheten til å ha mer musikk liggende fast i bilen.
Anbefaler også iTunes Radio, hvis du har en US iTunes konto. Sammen med iTunes Match kan du da blande egen musikk på iPod med streaming.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

marovic

Sitat fra: bromm på mandag 17. februar 2014, klokken 11:46
Nettradio krever BMW Connected-app, og vil bare være tilgjengelig når bilen er koblet til en enhet som kjører denne app'en, og viser "connected" som status.
Vil dette si at en da benytter internettilkobling via mobilen for å hente nettradio? Gjelder dette til øvrige ting i bilen/apps som krever internettilkobling? Har bestilt bil med Connected Drive (6AK) og 6NR Apps, men ikke 6AR Internett.

Terondo

Takk for svar. Da slipper jeg å lete rundt i menyene etter det. Det blir nok spotify og DAB på meg, som jeg har brukt til nå.
2014 BMW i3 - Laurel Grey / Suite
- På veien i Bergensområdet -

bromm

Sitat fra: marovic på mandag 17. februar 2014, klokken 13:02
Vil dette si at en da benytter internettilkobling via mobilen for å hente nettradio? Gjelder dette til øvrige ting i bilen/apps som krever internettilkobling? Har bestilt bil med Connected Drive (6AK) og 6NR Apps, men ikke 6AR Internett.

Ja, det stemmer at det er mobil-abonnementet til den enheten som har BMW Connected-app (evt. det som mater Internett til iPod-løsningen via Wifi hotspot), som står for Internett-tilkoblingen. Men dette er likevel overraskende lite mht. data-forbruk enn man skulle tro i utgangspunktet, fordi alle appene baserer seg på innhold som trekker lite data. Selv bruker jeg nettradio i ca. en time hver dag, og det gir ikke et totalforbruk på mer enn 400-500 Mb i måneden.

PS! Mange vil sikkert ha sin mening om at BMW skulle dekke slik aksess over SIM-kortet, men dette ville selvfølgelig ha medført en enorm merkost for dem. De har tross alt "spandert" all aksess som gjør at bilen kan fjernstyres/overvåkes til enhver tid allerede :D

MortenH

Connected appen  tilfører ikke noe nytt av funksjoner. På Android versjonen er det heller ingen nettradio.
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

bromm

Sitat fra: MortenH på mandag 17. februar 2014, klokken 20:11
Connected appen  tilfører ikke noe nytt av funksjoner.

Hva mener du med det ? Hvis det er noe som tilfører funksjoner så er det nettopp den !

MortenH

Jeg hadde alle de appene allerede overført fra ConnectedDrive.com. Jeg ser ikke noe i denne appen som er annerledes eller nytt for meg. Det ser ut til at Connected appen er tiltenkt biler som ikke har internett.
Bryne - Rogaland

bromm

Sitat fra: MortenH på tirsdag 18. februar 2014, klokken 07:01
Jeg hadde alle de appene allerede overført fra ConnectedDrive.com. Jeg ser ikke noe i denne appen som er annerledes eller nytt for meg. Det ser ut til at Connected appen er tiltenkt biler som ikke har internett.

Tror du blander kortene litt... "BMW Connected" er appen som brukes hvis du skal ta i bruk app-baserte tjenester mot Internett. Vet ikke hva du snakker om vedrørende connecteddrive.com, men det er muligens de nye mini-appene som kan installeres inn på selve iDrivesystemet i bilen - det er i såfall bare tillegg som vil gi begrenset adgang til internett (som f.eks BMW Live etc.). BMW Connected må lastes ned på telefon (evt. iPod), og ser slik ut på telefonen:

bromm

...og inne i bilen, så kan disse forskjellige appene/funksjonene aktiveres og styres fra menyen "Connected Drive" -> "Apps"

(Webradio kan også aktiveres direkte via Radioknappen/radiomenyen).

MortenH

Bryne - Rogaland

MortenH

Bryne - Rogaland

bromm

Ja, det stemmer at Android-versjonen er litt "lettere utstyrt" akkurat nå (det er ikke mer enn litt over et halvt år siden den ble lansert, mens iOS-utgaven har vært ute og videreutviklet i flere år). Men det er nok målet at Android-versjonen blir like funksjonell som iOS-utgaven. Og når Android-leiren får fatt i det, så kan det plutselig rase på med mange forskjellige app'er som vil kunne støttes. Jeg ser ikke bortfra at Spotify-integreringen dukker opp på Android først, om den kommer ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA