Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Think Classic transmission ?

Startet av Muffinman, tirsdag 25. februar 2014, klokken 10:59

« forrige - neste »

Muffinman

Skal på en ny runde med en god del kjøring på kort tid, og denne gangen er det ikke superlader i sikte. Må derfor muligens ha et lite påfyll for å komme meg hjem på tirsdag kveld. Alternativene er å stikke innom Tesla i Trondheim og spørre fint om en time eller to lading der selv om det blir omvei, eller satse på EV-Power sin lader på Orkanger. Leste om en kar som ble stående der siden laderen ikke fungerte, så jeg er usikker på om jeg skal ta sjansen på den.

Noen som vet om laderen er oppe og går, og om sms-betalingen fungerer? Og får man 13 eller 16A over type 2 med enkeltlader? Trenger uansett ikke stå lenger enn at jeg får gjort nødvendige ærender om jeg får ladet der.

Om denne er usikker safer jeg ved å kjøre innom Lade.

Kilroy

Jeg brukte denne for 2 uker siden og da fungerte sms betalingen, men kan selvfølgelig ikke garantere for at det virker nå, det har vært mye tull med den ladestasjonen har jeg lest og sett.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

cairnz

Sitat fra: Muffinman på søndag 16. februar 2014, klokken 18:54
Skal på en ny runde med en god del kjøring på kort tid, og denne gangen er det ikke superlader i sikte. Må derfor muligens ha et lite påfyll for å komme meg hjem på tirsdag kveld. Alternativene er å stikke innom Tesla i Trondheim og spørre fint om en time eller to lading der selv om det blir omvei, eller satse på EV-Power sin lader på Orkanger. Leste om en kar som ble stående der siden laderen ikke fungerte, så jeg er usikker på om jeg skal ta sjansen på den.

Noen som vet om laderen er oppe og går, og om sms-betalingen fungerer? Og får man 13 eller 16A over type 2 med enkeltlader? Trenger uansett ikke stå lenger enn at jeg får gjort nødvendige ærender om jeg får ladet der.

Om denne er usikker safer jeg ved å kjøre innom Lade.
Om man får 13A eller 16A er faktisk ikke helt trivielt, viser det seg...

Bilen min får 16A på Powerpark og på K60 i Fredrikstad (3-fas). Hos IKEA Uddevalla var det 13A på type2, og det samme hjemme hos jkirkebo - enkeltfas.

Vi ble ikke akkurat klokere.. :)
Elbilist

Primus

Hei, EV Power sin lader på Bårdshaug virket ikke på 32 A uttak med sms betaling forrige helg. Prøvde den, sendte sms, ble belastet 115 kroner og start knappen for Chademo blinket. Men fikk ingenting på 32 A uttaket.

Ringte de og de sa at ABB holdt på å programmere løsning slik at en kan velge enten 32 A eller Chademo på sms.
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

ragnasan

Det er også en dobbel "type 2" lader på Amfi Orkanger. Denne er fra Fortum og ligger i det nye parkeringshuset.
Laderen er gratis og åpnes med SMS eller RFID. Har ikke testet den selv.
Trondheim
Nissan Leaf -2012  150 000km 19.02.19
Kjører Trondheim - Orkanger T/R daglig.
2006 Peugeot 307 SW hdi 7 seter. (reserve)

Muffinman

Takk for tips. Har rfid fra Grønn Kontakt, sjanser for at den funker?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA