Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ladepunkt hjemme, vanlig stikk, salto boks eller finnes det noe bedre?

Startet av Cowboystrekk, torsdag 20. februar 2014, klokken 20:34

« forrige - neste »

SunSeeker

Som nevnt før har jeg meget gode erfaringer med CCV6, så de "passer" i listen din havebigfun.

Undertegnede

Sitat fra: SunSeeker på søndag 17. januar 2016, klokken 19:50
Som nevnt før har jeg meget gode erfaringer med CCV6, så de "passer" i listen din havebigfun.
+1

Havebigfun

Sitat fra: Undertegnede på søndag 17. januar 2016, klokken 20:33
Sitat fra: SunSeeker på søndag 17. januar 2016, klokken 19:50
Som nevnt før har jeg meget gode erfaringer med CCV6, så de "passer" i listen din havebigfun.
+1
Det er helt ok- poenget her var Sotto- diskusjonen som har gått i flere år- mulig Sotto 3 blir bedre- jeg ville ikke giddet å bruke penger på de før jeg hadde visst at de er brukbare. Vi har altså 3 piggfrie dekk som er trygge: R2-Xi3 og CCV6. Synes man originale R2- hjul fra Tesla er for dyre kan de kjøpes andre steder- jeg betalte 15,5 k på finn for nesten nye Tesla-std-felger, nye TPMS og R2- på bakhjulene var 8mm merket iferd med å bli utvisket.

frosken

#1353
Min P85D ble levert med Sottozero 3 i dimensjonene 245/35-21 fra Tesla.

Her på østlandet har det vært en real blandingsvinter: Før jul var det høststeming og våte veier, etter jul har det vært beinkaldt og til dels mye snø. Jeg var også på fjellet med bilen over nyttårshelgen.

Hadde Nokian R2 på forrige bil, en P85. Min erfaring er at Sottozero 3 har noe dårligere grep enn de rene nordiske vinterdekkene på realt vinterføre, men ikke på langt nær så ille som det jeg leser om Sottozero 2. Jeg har ikke stått fast, sklidd ut eller slitt med å komme frem noe sted. På tørt og vått føre er de totalt overlegne Nokian-dekkene som stod på forrige bil.

Med mindre det kommer noen svært gode alternativer i samme dimensjon på markedet kommer jeg til å fortsette med samme modell når disse blir slitt ut.

Kilroy

Jeg har kjørt med Bridgestone Blizzak VRX i snart 2 sesonger, og veldig fornøyd med de. Byttet fra Hakka 8 (pigg) til disse etter 1 sesong. Overgangen har gått smertefritt, fungerer bra på is og har vært positiv på alle fører. Så mener de også bør på listen  :)

Sitat fra: Havebigfun på søndag 17. januar 2016, klokken 21:02
Sitat fra: Undertegnede på søndag 17. januar 2016, klokken 20:33
Sitat fra: SunSeeker på søndag 17. januar 2016, klokken 19:50
Som nevnt før har jeg meget gode erfaringer med CCV6, så de "passer" i listen din havebigfun.
+1
Det er helt ok- poenget her var Sotto- diskusjonen som har gått i flere år- mulig Sotto 3 blir bedre- jeg ville ikke giddet å bruke penger på de før jeg hadde visst at de er brukbare. Vi har altså 3 piggfrie dekk som er trygge: R2-Xi3 og CCV6. Synes man originale R2- hjul fra Tesla er for dyre kan de kjøpes andre steder- jeg betalte 15,5 k på finn for nesten nye Tesla-std-felger, nye TPMS og R2- på bakhjulene var 8mm merket iferd med å bli utvisket.
Trondheim, Model X75D; Vin: 147XX, Black Obsidian, 6 seter, hvite seter, hengerfeste. Mottatt 28.9.2016

ingare

Sitat fra: Kilroy på mandag 18. januar 2016, klokken 20:47
Jeg har kjørt med Bridgestone Blizzak VRX i snart 2 sesonger, og veldig fornøyd med de. Byttet fra Hakka 8 (pigg) til disse etter 1 sesong. Overgangen har gått smertefritt, fungerer bra på is og har vært positiv på alle fører. Så mener de også bør på listen  :)

+1

Har også gått fra Hakka 8 (i fjor) til Blizzak VRX (i vinter).  Kjører stort sett på snø og isføre og er veldig godt fornøyd med dekkene.
S85D - Levert
S85 - Solgt

fonberg

Noen som har sammenlignet Bridgestone Blizzak med Nokian R2, Michelin X-Ice og/eller de nye Conti-dekkene på tørr og våt asfalt?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

cairnz

Hm, jeg trodde det var Sotto 2 jeg fikk levert med min, men når jeg ser bildene, så lurer jeg på om det kanskje er 3. Uansett, de dekkene står på cyclone-felger på dekkmann - får se hva som skjer til våren.. har nå ett sett originale, ett sett cyclone 19 og ett sett turbine 21" sølv.. sier seg selv at det kanskje er ett sett for mye ..
Elbilist

Powerflux

Sitat fra: cairnz på tirsdag 19. januar 2016, klokken 13:22har nå ett sett originale, ett sett cyclone 19 og ett sett turbine 21" sølv.. sier seg selv at det kanskje er ett sett for mye ..

Hvis du skal selge Cyclone 19" så send meg gjerne en PM  :)
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Tesla P85D

Nokia har nå i 2016 kommet med 21" vinterdekk: Nokia Hakkapeliitta R2 245.35.21 og Nokia Hakkapeliitta 8 pigg 245.35.21.
Bestilt 11.10.2014: P85D, sort, sort taktrekk, piano sort, panorama, 21", Next gen seter, carbon spoiler, Tesla røde bremsekaliptere, Dobbelt lader, tech pakke, Luftfjæring, Hifi, vinterpakke, rødt og blått ladeadapter, type 2 ladekabel. Forventet levering Mars 2015
RN996766
VIN P669XX
Satt i produksjon 08.01.2015
Transitt fra fabrikken 14.01.2015
Utlevering 20.03.2015

frosken

Sitat fra: frosken på mandag 18. januar 2016, klokken 14:41
Min P85D ble levert med Sottozero 3 i dimensjonene 245/35-21 fra Tesla.
(...)
Med mindre det kommer noen svært gode alternativer i samme dimensjon på markedet kommer jeg til å fortsette med samme modell når disse blir slitt ut.
Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 20. januar 2016, klokken 00:24
Nokia har nå i 2016 kommet med 21" vinterdekk: Nokia Hakkapeliitta R2 245.35.21 og Nokia Hakkapeliitta 8 pigg 245.35.21.

Veldig interessant. Jeg er spent på å høre erfaringer etter neste vinter når noen forhåpentligvis har testet disse. Mitt største ankepunkt med Nokian R2 på 19" felg var den ekstremt myke følelsen. Kan godt tenkes at den lavere profilen på 21"-utgaven gir en fastere følelse.

Siggen

Sitat fra: frosken på onsdag 20. januar 2016, klokken 11:10
Sitat fra: frosken på mandag 18. januar 2016, klokken 14:41
Min P85D ble levert med Sottozero 3 i dimensjonene 245/35-21 fra Tesla.
(...)
Med mindre det kommer noen svært gode alternativer i samme dimensjon på markedet kommer jeg til å fortsette med samme modell når disse blir slitt ut.
Sitat fra: Tesla P85D på onsdag 20. januar 2016, klokken 00:24
Nokia har nå i 2016 kommet med 21" vinterdekk: Nokia Hakkapeliitta R2 245.35.21 og Nokia Hakkapeliitta 8 pigg 245.35.21.

Veldig interessant. Jeg er spent på å høre erfaringer etter neste vinter når noen forhåpentligvis har testet disse. Mitt største ankepunkt med Nokian R2 på 19" felg var den ekstremt myke følelsen. Kan godt tenkes at den lavere profilen på 21"-utgaven gir en fastere følelse.

Min lokaledekkpusher mener r2 i 21 er noe stivere i veggen og i opplevelse enn r2 i 19", men ikke like "stiv" som sotto 3. 

Hvis nå de Sottoene blir utslitt iløpet av vinteren så blir det til å teste R2 til neste vinter, såfremt kona ikke tar hele kontrollen og handler pikkdekk i 21".....





frosken

Sitat fra: Siggen på onsdag 20. januar 2016, klokken 14:21
Min lokaledekkpusher mener r2 i 21 er noe stivere i veggen og i opplevelse enn r2 i 19", men ikke like "stiv" som sotto 3. 

Hvis nå de Sottoene blir utslitt iløpet av vinteren så blir det til å teste R2 til neste vinter, såfremt kona ikke tar hele kontrollen og handler pikkdekk i 21".....
(Min utheving.)
Ja, om hun ikke synes det blir stivt nok kan det godt hende hun handler det :D

Muffinman

Sitat fra: ingare på tirsdag 19. januar 2016, klokken 09:03
Sitat fra: Kilroy på mandag 18. januar 2016, klokken 20:47
Jeg har kjørt med Bridgestone Blizzak VRX i snart 2 sesonger, og veldig fornøyd med de. Byttet fra Hakka 8 (pigg) til disse etter 1 sesong. Overgangen har gått smertefritt, fungerer bra på is og har vært positiv på alle fører. Så mener de også bør på listen  :)

+1

Har også gått fra Hakka 8 (i fjor) til Blizzak VRX (i vinter).  Kjører stort sett på snø og isføre og er veldig godt fornøyd med dekkene.
Hvordan er forbruk og rullemotstand? De er oppgitt til å være i verstingklassen på dette, i tillegg til dårlige egenskaper på våt vei.

Fastlane83

Jeg har Bridgestone Blizzak VRX (19 tommer). Kjøpte etter anbefaling fra Tempe Dekk i Trondheim. Jeg synes forbruket er veldig høyt på bilen. Men det er første vinteren min i TMS så jeg har ikke noe å sammenligne med. Har ett forbruk som er nesten 40% høyere enn på sommeren. Er veldig fornøyd med grep og kjøreegenskaper hittil
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA