Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

Kagex

Tja er litt negativ jeg. Tesla lovet at je skulle bli prioritert når ny software kom ut siden er sliter veldig med frys av speedometer. Men jajja venter på oppdatering
P29687

akseln

Har koblet Teslaen til en Telenor 4G trådløs router nå i kveld. Kanskje det hjelper? Routeren logger datamengde i displayet og jeg er mest spent på hvor mye data som overføres til/fra en Tesla i løpet av en natt. Bør være mulig å se om den har lastet ned hele eller deler av ny firmware...

OleJA

Død 'storskjerm' når jeg skulle starte bilen idag, og bare en '... Powering up...' melding på den lille skjermen, men ingenting skjer.
Fikset det med en reset, så ingen krise, men lurer på om det kan være et FW6.0 problem siden det aldri har skjedd tidligere på +1 år.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

jkirkebo

Sitat fra: OleJA på onsdag 17. september 2014, klokken 09:13
Død 'storskjerm' når jeg skulle starte bilen idag, og bare en '... Powering up...' melding på den lille skjermen, men ingenting skjer.
Fikset det med en reset, så ingen krise, men lurer på om det kan være et FW6.0 problem siden det aldri har skjedd tidligere på +1 år.

Merkelig sammentreff. Min skjerm hadde også hengt seg i dag morges, og jeg måtte resette den for å få den i gang. Det har aldri skjedd før. Men jeg har ikke 6.0 heller, er på 5.11.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

Bjoris

Jeg lastet 6.0 ned for to dager siden, men i går fikk jeg melding på appen at ny SW var tilgjengelig, når den var ferdig lastet ned ble det presentert som 6.0 på nytt, tenkte at det var en bug-fix og kanskje var det det... Gjelder dette alle?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

cra

Sitat fra: bjoris på onsdag 17. september 2014, klokken 11:34
Jeg lastet 6.0 ned for to dager siden, men i går fikk jeg melding på appen at ny SW var tilgjengelig, når den var ferdig lastet ned ble det presentert som 6.0 på nytt, tenkte at det var en bug-fix og kanskje var det det... Gjelder dette alle?

Det er ikke bare den omtalte offline kartpakken da? Den skulle visstnok komme som separat oppdatering?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øggen

Les en side foran. Der er grunnen til ny update.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12177.465.html

satheesh.net

Sitat fra: Øggen på onsdag 17. september 2014, klokken 11:48

Les en side foran. Der er grunnen til ny update.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12177.465.html

Eller se her: http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/35894-Speed-Assist-and-Lane-Departure-Warning

Ser jo utvilsomt ut som produktene til Mobileye, Speed Limit Indication og Lane Departure.

Speed Limit Indication:

Lane Departure:

:)

Asarin

Jeg er glad Tesla kommer med ny funksjonalitet, samtidig er følelsen litt kjip - da jeg regner med at min bil (som har forventet levering i slutten av November) ikke vil få noen av de nye tingene.. Oh well, min nåværende bil har ikke noe av dette - er for det meste "nice to have" ting.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

cra

Sitat fra: Asarin på onsdag 17. september 2014, klokken 12:35
Jeg er glad Tesla kommer med ny funksjonalitet, samtidig er følelsen litt kjip - da jeg regner med at min bil (som har forventet levering i slutten av November) ikke vil få noen av de nye tingene.. Oh well, min nåværende bil har ikke noe av dette - er for det meste "nice to have" ting.

Aldri si aldri. Vi var mange som fikk med elsktrisk innfellbare speil selv om det ikke kom før lenge etter bestilling. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ebbe

Min bil var også helt død i tre minutter i dag når jeg kom ut. Begge skjermer sorte, når de kom tilbake kunne jeg ikke trykke på noe som helst. Reset i over 20 sekunder, så kom begge skjermer tilbake, men ingen 3G eller wi-fi. Wi-fi fikk jeg heller ikke slått på, fikk beskjed om at måtte kjøre før wi-fi kom tilbake. Fikk også feilmelding om at navi måtte ha service. Kjørte en tur og nå virker alt som normalt. 6.0 og siste versjon.
P39240

OleJA

Sitat fra: cra på onsdag 17. september 2014, klokken 11:43

Det er ikke bare den omtalte offline kartpakken da? Den skulle visstnok komme som separat oppdatering?
Man får seperat melding om at kartene er oppdatert. For meg så ble disse oppdatert 1-2 dager etter at jeg fikk 6.0. Krever at bilen har WiFi dekning.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Teslanewbie

Ingenting om aktive cruisecontroll? Dette er noe jeg savner veldig og aktive breaking ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

karstrom

Er det mange som ikke har fått oppgradering?
Jeg sitter fortsatt og venter med min 5.12 versjon. Like skuffet hver gang jeg setter meg inn i bilen og ikke ser den fine klokka...
Lykkelig eier av en Model S P85

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA