Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Smart lading -Pilotkunder søkes

Startet av Roger (NO), søndag 09. februar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

bakskj

Sitat fra: heimabrygg på fredag 12. september 2014, klokken 13:48
Har bil på service i dag og ser via VisibleTesla at firmware har blitt oppgradert til 1.65.11. Er det fortsatt på 5x-serien, eller 6?

Det høres unektelig ut som 6.0.... lucky bastard.

https://scontent-a-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/10685330_826253637406231_6813764763539731311_n.jpg?oh=f0438182f6e222a36bbb97a1f00eb24e&oe=54CE6484
TM3 LR AWD

Anew

Jeg har fått ny FW OTA i natt. Kona har satt den til installering kl 1 i natt, men jeg tenker jeg fremskynder det litt når jeg kommer hjem... Hvordan gjør jeg det igjen?
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

KaiRK

Er det noen som har fått oppdateringen utover dagen? Har vel ute å sjekka bilen en 3-4 ganger i dag....  :o
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Tuxedo

Sitat fra: Anew på fredag 12. september 2014, klokken 15:44
Jeg har fått ny FW OTA i natt. Kona har satt den til installering kl 1 i natt, men jeg tenker jeg fremskynder det litt når jeg kommer hjem... Hvordan gjør jeg det igjen?
Synes å huske at det er bare å trykke på oppdateringsikonet øverst på storskjermen (noe klokkelignende?), så kommer dialogboksen opp igjen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

RaBalder

Har fått 6.0  ;D

Men det ble gjort på verksted idag.

Ted

Du må ju si litt mer :), er det noen kule funksjoner, noe som blitt bedre...

Anew

Sitat fra: Tuxedo på fredag 12. september 2014, klokken 17:03
Sitat fra: Anew på fredag 12. september 2014, klokken 15:44
Synes å huske at det er bare å trykke på oppdateringsikonet øverst på storskjermen (noe klokkelignende?), så kommer dialogboksen opp igjen.
Jepp! Det var så enkelt.

Liker det nye designet på dashboardet.
VIN 23765 finalized 21. august: In transit 4. januar, utlevert 19. februar.
Blå S60, mellombrunt, tech, rygge, pano, lys, lyd, vinter... og pakkehylle. Ikke superlader eller dobbeltlader, og lever veldig bra med det.

RaBalder

Sitat fra: Ted på fredag 12. september 2014, klokken 17:39
Du må ju si litt mer :), er det noen kule funksjoner, noe som blitt bedre...

Er egentlig mest opptatt av at jeg fikk fikset en dør som kranglet og at ladingen er oppgradert til 16A.

Av de mest synlige tingene:

• speedometer-rundingen hadde dem fjernet 3d-effekten på (noe lys-effekter på tre kanter). Nå så den mer flat ut. Og jeg synes den så bedre ut. Dette er bare en kosmetisk endring dog.
  • Navigasjon kan basere ruting på trafikk-situasjonen. Har ikke testet dette enda.
  • Navigasjon er litt ryddigere i kartene da valgt rute, vei og eventuell trafikk er ordnet (hva er øverst og nederst) litt mere logisk. Så penere ut.
  • Bilen skal huske de stedene der man alltid kjører med bilen i høy eller very-high. F.eks. siste kneika opp til hytta. Må forske litt mer.
  • Kalender på mobilen kan vises i en ny kalender-app i bilen. Er usikker på hvor nyttig/praktisk dette er.

Zanka

Har de fått fikset at sensorene foran fungere ved rygging? 
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Ted

OK.
Låter ikke som en revolusjon, men i grunn savner jeg vell ikke så mye. Litt bedre grensesnitt på stereoanlegg og kunne sette tid på når man ønsker bil temperert.

stianrod

Sitat fra: Ted på fredag 12. september 2014, klokken 22:08
OK.
Låter ikke som en revolusjon, men i grunn savner jeg vell ikke så mye. Litt bedre grensesnitt på stereoanlegg og kunne sette tid på når man ønsker bil temperert.

Enig i det. "Awesome" er den ikke.
Savner ikke mye, men ønskelista er lang. Venter i spenning på v7.0 neste år.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

BjornLo

Sliter med å få tilgang via app etter oppdatering (av både bil og app). Dette selv om bilen står innenfor wifi. Energy save er av. Appen dukker ikke opp i varslingssenter heller, men det er nok en annen sak.

Er det en "allow connection"-knapp i 6.0 som jeg har oversett?
S85
Finalized 06.11.13
VIN 08.01.14
ferdig prod. 15.02.14

RaBalder

Sitat fra: Zanka på fredag 12. september 2014, klokken 20:37
Har de fått fikset at sensorene foran fungere ved rygging?

Det ser ikke sånn ut.

Jeg parkerer normalt langs en vegg (siden av bilen inn mot veggen).

• Når jeg rygger, så piper bare sensor bak om at jeg er nær veggen.
  • Skifter jeg til D, så piper bare sensor foran.

Ingen forskjell fra før.

OleJA

Sitat fra: BjornLo på lørdag 13. september 2014, klokken 10:37
Sliter med å få tilgang via app etter oppdatering (av både bil og app). Dette selv om bilen står innenfor wifi. Energy save er av. Appen dukker ikke opp i varslingssenter heller, men det er nok en annen sak.

Er det en "allow connection"-knapp i 6.0 som jeg har oversett?
Første version av Androide App tilpasset for FW6.0 hadde disse problemene. Det kom en ny for et par dager siden som ihvertfall fikset dette for meg. Så se etter en ny oppdatering.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Roger (NO)

Mange som har fått v. 6.0 "Over the Air" nå?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA