Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

bromm

Sitat fra: Klykken på tirsdag 23. september 2014, klokken 13:18
Kanskje det er tåken som er årsaken ja. Var litt lett tåke hele veien til jobb idag. Har egentlig alltid vært det nå i det siste når dette problemet har oppstått. Uansett burde ikke det forårsake dugg!
Har dere spurt andre bileiere om det oppstår dugg også på andre biler i disse dager ? Det er så fuktig og "rå" luft for tiden at det vil forundre meg MYE om dette har noe spesielt med i3 og gjøre... Det "står jo vann" på vertikale flater overalt, jo...

Klykken

#301
Sliter ikke med samme problemet på Passaten vi har. Er riktignok en 2004-modell med automatisk klima, som blåser en del kraftigere fra start enn i3en fra start, men det dugger aldri i den. Er samboeren som benytter seg av Passaten daglig. Begge står i samme carport. Passaten blir riktignok ikke forvarmet, men det tilsier vel at den har et dårligere utgangspunkt i mitt hode.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

LMOR

Det er vel ikke helt riktig. Duggen kommer av at varm fuktig luft treffer den kalde ruta. Derfor kan du ikke sammenligne med en kald bil, der det ikke er temperaturforskjell når du starter. Der har du mer tid til å få ut fukten før problemet oppstår.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Slo av klimatisering av kupeen i bilen nå, og idag dugget det ikke på tur til jobb. Var riktignok ikke tåke heller, men... :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

BOStrand

SitatSlo av klimatisering av kupeen i bilen nå, og idag dugget det ikke på tur til jobb. Var riktignok ikke tåke heller, men... :)

Har samme erfaring. Bruker AC minst mulig. Kan det være et dreneringsproblem for "AC vannet"?

Aberg88

Sitat fra: BOStrand på onsdag 24. september 2014, klokken 12:07
SitatSlo av klimatisering av kupeen i bilen nå, og idag dugget det ikke på tur til jobb. Var riktignok ikke tåke heller, men... :)

Har samme erfaring. Bruker AC minst mulig. Kan det være et dreneringsproblem for "AC vannet"?
Min drenerer nå som bare det. Det renner en bekk fra bilen en time etter jeg har kjørt, dette riktignok ved rundt 20 grader.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Klykken

AC står på hele tiden her også. Med klimatisering av kupeen tenkte jeg på forvarmingen. Slo av klimatisering i innstillingene på appen, slik at bare batteriene blir varmet opp til driftstemp innen avgangstid.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

BOStrand

#307
Min teori er at om vi kjører med AC på og stopper vil det være fuktighet på AC "radiatoren". Ved forvarming vil denne fuktigheten (om den ikke har tørket i løpet av natten) bli blåst inn i kupeen. Når vi starter opp og kjører med AC på vil fuktigheten bli kondensert igjen. Derfor vil dette fenomenet antakeligvis ikke merkes i gammeldagse biler uten forvarming. Tror Audi hadde problemer med A8 for en tid tilbake i Norge med fukt og automatisk vifte som gikk om det ble for varmt i bilen når den var parkert. Står AC av vil det antakeligvis ikke bli dugg om morgenen selv med forvarming (ikke dugg i min bil).

LMOR

Har kjørt Leaf i dag, og på ca 7 mil, måtte jeg trykke på "frontrutetørking" ca for hver mil, for å få bort dugg. Så dette er ikke et i3 problem :-), og bør kanskje derfor ikke ta mer plass i denne tråden?
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Klykken

Mye mulig. Bare irriterende. Og rattknirking like så, men det også forekommer kun når det er kaldt og fuktig ute, og bilen ikke er "gjennomvarm".
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gatlas

I dag fikk jeg ikke opp passasjerdør. Låseknott innvendig sto i oppe stilling med dør var ikke til å åpne. Ringte Stenshagen Bilia, de mente det var en mekasnisk feil. Dette er irriterende. Bilen var inne for oppgradering av sw for 14 dager siden. Jeg har lest inne på forumet at det er noe som har vært borte i den samme feilen. Er det noen som vet hva feilen skyldes?
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Klykken

Sitat fra: Gatlas på torsdag 25. september 2014, klokken 16:50
I dag fikk jeg ikke opp passasjerdør.
Sitat fra: Roman på tirsdag 09. september 2014, klokken 08:32
Fikset døra på siden og fikk oppdatering av software. Dem sa at dem måtte bytte låsehuset på døra, det fungerer flott nå.
Dette, sikkert. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Gatlas

Sitat fra: Klykken på torsdag 25. september 2014, klokken 20:29
Sitat fra: Gatlas på torsdag 25. september 2014, klokken 16:50
I dag fikk jeg ikke opp passasjerdør.
Sitat fra: Roman på tirsdag 09. september 2014, klokken 08:32
Fikset døra på siden og fikk oppdatering av software. Dem sa at dem måtte bytte låsehuset på døra, det fungerer flott nå.
Dette, sikkert. :)
Takk for info klykken. Har fått beskjed at jeg kan komme innom Bilia når det passer meg. De skal se hva de kan få til mens jeg venter.
I3 eier fra 25.6 2014
Phantom Vision2 Drone

Batteritralla

Sitat fra: LMOR på onsdag 24. september 2014, klokken 18:05
Har kjørt Leaf i dag, og på ca 7 mil, måtte jeg trykke på "frontrutetørking" ca for hver mil, for å få bort dugg. Så dette er ikke et i3 problem :-), og bør kanskje derfor ikke ta mer plass i denne tråden?

Hmmm - har aldri tenkt på/opplevd denne problematikken i min Model S.... Kan problemet være relatert til batteri størrelse, siden det ikke skjer i denne?
;D
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

bromm

Sitat fra: Batteritralla på lørdag 27. september 2014, klokken 15:57
Sitat fra: LMOR på onsdag 24. september 2014, klokken 18:05
Har kjørt Leaf i dag, og på ca 7 mil, måtte jeg trykke på "frontrutetørking" ca for hver mil, for å få bort dugg. Så dette er ikke et i3 problem :-), og bør kanskje derfor ikke ta mer plass i denne tråden?

Hmmm - har aldri tenkt på/opplevd denne problematikken i min Model S.... Kan problemet være relatert til batteri størrelse, siden det ikke skjer i denne?
;D
He-he - det må i såfall være det eneste problemet som ikke oppleves på Model S (ja, jeg prøvde å lese tilsvarende tråd(er) for den her inne, men jeg fikk aldri tid til å komme igjennom alt... hehe ;) )

Har forøvrig aldri hatt nevneverdige problemer med dugg på min egen i3 (slår aldri av "A/C"-funksjonen) - selv om det har vært et voldsomt fuktig og duggfylt høstvær de siste ukene...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA