Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Moderatorer, ikke flytt bort debattene våre

Startet av i3_X5_730, lørdag 08. februar 2014, klokken 13:02

« forrige - neste »

bromm

Ok, da er det kanskje nok med brukerfeil på "tanklokket" i denne tråden... Se på emne-tittelen, og hold dere til det. Lag gjerne en egen tråd om dette "store" problemet ;)

snakkis

Jeg opplevde i dag at vindusviskerne lager en lyd når de slår ned igjen, rett før de kommer helt ned.
Lyden var som en raslelyd, noe slik som hvis man setter en tøypose med erter litt hardt ned.

wesnym

Sitat fra: wesnym på mandag 30. juni 2014, klokken 14:19
Sitat fra: snakkis på fredag 27. juni 2014, klokken 10:52

Sitat fra: wesnym på fredag 27. juni 2014, klokken 09:55
Da må jeg desverre melde om et nytt problem i vår bil. I går var det kraftig regn i Oslo, og det ble selvfølgelig masse dugg inne i bilen, men det forsvant fort med vifte på full styrke. Men vi fikk meldingen "Check front camera field of view". Og det viser seg altså at det dugger fremfor kameraet. Dette er jo et stengt område som viften ikke tar seg av. Vi kommer derfor til å reklamere på dette.

Bilder er vedlagt.

Dette problemet har jeg hatt flere ganger.
Spesielt på kalde morgener.

Hold oss underrettet om hva forhandler sier

Ja da kan jeg melde at de på Bavaria sier at de ikke finner noe feil eller duggproblem. Enda vi la frem bildene som klart og tydelig viste dugg. Veldig skuffende, men er tilbake hos Bavaria med en gang når det garantert vil skje igjen når høst, regn og snø kommer.
BMW i3, Oslo

wesnym

Sitat fra: GelpMan på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:13
Ser at en tettningslist eller lignende nederst på frontruten har sklidd ned i varmen og blokkerer Chassinummeret. Noen flere med dette problemet?

Eksakt samme på vår bil nå. Har nok vært varmt ja...
BMW i3, Oslo

snakkis

Sitat fra: wesnym på tirsdag 26. august 2014, klokken 22:16
Sitat fra: GelpMan på tirsdag 29. juli 2014, klokken 20:13
Ser at en tettningslist eller lignende nederst på frontruten har sklidd ned i varmen og blokkerer Chassinummeret. Noen flere med dette problemet?

Eksakt samme på vår bil nå. Har nok vært varmt ja...
Så det samme på vår bil i dag.

snakkis

Sitat fra: wesnym på tirsdag 26. august 2014, klokken 21:31
Ja da kan jeg melde at de på Bavaria sier at de ikke finner noe feil eller duggproblem. Enda vi la frem bildene som klart og tydelig viste dugg. Veldig skuffende, men er tilbake hos Bavaria med en gang når det garantert vil skje igjen når høst, regn og snø kommer.
Dette kan da ikke være så vanskelig å gjenskape.
Dette problemet har jeg stort sett hver morgen.
Jeg har bilen stående ute under åpen himmel og forvarmer hver morgen.

Det går en stund før duggen er borte.
Det som i tillegg er dumt er at det ikke alltid er nok at duggen blir borte for at kameraet skal virke igjen.
Noen ganger må jeg slå av og på bilen for at kameraet skal restarte seg for å virke igjen.

wesnym

Sitat fra: snakkis på onsdag 27. august 2014, klokken 06:43
Sitat fra: wesnym på tirsdag 26. august 2014, klokken 21:31
Ja da kan jeg melde at de på Bavaria sier at de ikke finner noe feil eller duggproblem. Enda vi la frem bildene som klart og tydelig viste dugg. Veldig skuffende, men er tilbake hos Bavaria med en gang når det garantert vil skje igjen når høst, regn og snø kommer.
Dette kan da ikke være så vanskelig å gjenskape.
Dette problemet har jeg stort sett hver morgen.
Jeg har bilen stående ute under åpen himmel og forvarmer hver morgen.

Det går en stund før duggen er borte.
Det som i tillegg er dumt er at det ikke alltid er nok at duggen blir borte for at kameraet skal virke igjen.
Noen ganger må jeg slå av og på bilen for at kameraet skal restarte seg for å virke igjen.

Er det flere som opplever problem med dugg foran kamera?
Vi kommer til å dokumentere problemet med bilder, og kommer til å kreve at dette blir fikset på!
BMW i3, Oslo

LMOR

Det ligger et bilde på side 2 i denne tråden :-)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,12149.15.html

fra Nederland. Han fikk fixet dette uten problem, så dere er ikke alene.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Aberg88

I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.
BMW i3 I03 09.2014
BMW 520DAT F11 02.2012

Bmwi3

Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 12:55
I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.

Har opplevd det ved et par tilfeller.
TM3(Kansellert), BMWi3.
Polestar2.

LMOR

Sitat fra: Bmwi3 på fredag 29. august 2014, klokken 15:49
Sitat fra: Aberg88 på torsdag 28. august 2014, klokken 12:55
I går kveld opplevde jeg også at bilen dugger på innsiden med varmeapparatet på 20 grader. Dette skjedde gjentatte ganger og forsvinner når jeg setter aircondition på manuelt og vifta på fullt, men kom tilbake når jeg satte på auto igjen.

Har opplevd det ved et par tilfeller.
Me too, men da har en av oss typisk vært våt pga regn, og viftehastigheten stått på laveste nivå. (men på Auto)
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Sandpusher

Ny svikt av AC her, ikke plaget meg så mye denne gangen pga av høstværet, men får stikke innom en dag for å oppgradere SW. Er det noen som har blitt innkalt for dette, eller må man ta initiativ selv?
BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

Klykken

Må si ifra selv eller vente til bilen ber om service selv (normalt 2års intervall).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Sandpusher

BMW i3
Scott E20 Sportster el-sykkel
Scott trøsykkel
Apostlenes hester

oddefanten

Et par uker etter overtakelse løsnet innfesting av hengsel på høyre dør på min bil. Ble litt bekymret for karbonrammen som hengselet er festet i, da det ble en god del bevegelse i leddet når døren ble åpnet/lukket. Bilia Skøyen fikset dette mens jeg ventet, kun en skrue som måtte strammes.
BMW i3 (2014) | Volvo V70 (2012)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA