Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sammenslåing

Startet av cra, mandag 13. oktober 2008, klokken 12:51

« forrige - neste »

cra

Nettavisen skriver i dag om hvordan man kan få seg gratis ved - om man er villig til å hente den og hugge den ferdig selv:

Et raskt søk på Finn.no viser at flere tilbyr gratis ved. En av dem er Gjermund Weiby fra Drøbak.

- Vi er et firma som driver med trefelling rundt om kring i Oslo og Akershus. Dersom ikke oppdragsgiver vil ha veden selv, så gir vi den bort, forteller Weiby til Nettavisen.

http://www.nettavisen.no/bolig/article2251434.ece

Vel verdt det - jeg benytter meg av lignende tilbud selv, og varmen fra en vedovn er mye mer behagelig enn varmen fra varmepumpe eller andre varmekilder. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Sitat fra: cra på mandag 29. september 2008, klokken 13:48

Vel verdt det - jeg benytter meg av lignende tilbud selv, og varmen fra en vedovn er mye mer behagelig enn varmen fra varmepumpe eller andre varmekilder. :)


Og når det gjelder energipriser og hva som er lønnsomt, er det vanskelig å finne noe som er gunstigere enn det som er gratis.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

cra

Sitat fra: Griffel på mandag 29. september 2008, klokken 21:48
Sitat fra: cra på mandag 29. september 2008, klokken 13:48
Vel verdt det - jeg benytter meg av lignende tilbud selv, og varmen fra en vedovn er mye mer behagelig enn varmen fra varmepumpe eller andre varmekilder. :)
Og når det gjelder energipriser og hva som er lønnsomt, er det vanskelig å finne noe som er gunstigere enn det som er gratis.

Og øverst på tronen over effektiv varme er selvhogd ved; Den varmer meg når jeg hogger den, når jeg kløyver den og når jeg brenner den - tre ganger for prisen av... eh... ingenting :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

-rm

merkelig at de ikke selger veden selv.. Biproduktet er jo noe de kan tjene penger på :)

Griffel

De vil jo helst at du skal hente den der den felles. Da sparer de bortkjøring kapping i riktig lengde kløyving, lagring for tørking etc. Når det gjelder gran og blandingsved er det nok ikke mye å tjene på salg. Men for den som skal bruke det er det mulig å spare.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA