Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Ønsker å kjøpe elbil - trenger info

Startet av Elmo, mandag 13. oktober 2008, klokken 09:34

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: elektrolux på lørdag 27. september 2008, klokken 18:53
Hvor mye koster en komplett Pacatrack til en slik bil?

Sitat fra: PLUTO på lørdag 27. september 2008, klokken 22:34
ca 3500 kr med frakt og moms. Det er da med en serieport slik at at man kan ta data inn på PC. Jeg har god kontakt med produsent etter å ha kjøpt ca 15 sett til nå, så jeg kan ordne dersom flere er interessert. Jeg har flere sett på vei i posten nå, men alle er solgt. Skal ha en ny bestilling om ikke så lenge.

Spørs om ikke jeg skal ta meg råd til slike til begge bilene. De har tross alt gått ca 70.000 hver.
Du skrev lenger opp at du snart skal bestille flere. Kan du da ta med et sett til meg? Eller eventuellt skrive til meg eksakt hva jeg skal ha, så jeg kan bestille selv. 
Tror P106'en har størst behov, og jeg kan vel vente med å kjøpe til Saxo'en til jeg har fått montert det første settet. Det er jo tross alt en liten terskel - iallefall for meg  :o - å skulle ta ned batteriene for første gang.

Kommentar fra moderator: emnet er splittet fra Avansert: Avanserte reperasjoner.

http://elbil.no/forum/index.php?topic=1202.0
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

PLUTO

Ny bestilling av PakTrakr til PSA vil gå om en drøy ukes tid. Er det noen flere som vil være med på den samme bestillingen?
Prisen avhenger av valutakursen når vi skal betale, men vil nok ligge rett under 3500kr med frakt, moms og fortollingsavgifter. Et poeng er å spare litt på frakt og fortollingsomkostninger ved å være flere.

Bare send en mail eller melding dersom du er interssert
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

Thomas Parsli

Jeg er interessert, men har litt tvil om jeg orker monteringsjobben...

Hvor lang tid bruker man på å installere i en P106 for første gang?
(jeg har bare to tommeltotter, men har ikke hatt ut batteriene på bilen eller lest ordentlig på hvordan det gjøres)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

PLUTO

Først vil jeg si at jeg gjør en spesialbestilling slik at det er lettere å montere. Jeg bestiller en remote med ekstra lang ledning og en med kort leding. Dette medfører at det tar litt lengre tid å få dem, men det går mye greiere å montere i bilen.

Sitat fra: Thomas Parsli på tirsdag 07. oktober 2008, klokken 12:06
Jeg er interessert, men har litt tvil om jeg orker monteringsjobben...
Hvor lang tid bruker man på å installere i en P106 for første gang?
(jeg har bare to tommeltotter, men har ikke hatt ut batteriene på bilen eller lest ordentlig på hvordan det gjøres)
Ja, dersom du kun har to tommeltotter høres det ut som om du er som de fleste av oss andre og jeg må nok inrømme at tommelene er meget gode å bruke når man skal jobbe med bilen.

Det tar lengre tid en på en Think siden det er tre batterikasser som skal ned og ikke bare en. På en Think vil de fleste greie det på en kveld, men på en PSA er det litt mer knotete første gang. Nå hjelper det jo at det finnes noen som har gjort det før, men bare det å ta ut 3'er kassen tar noen timer første gang. 6'er kassen og spesielt 11'er kassen er meget greie å ta ned. Jeg vil tro at man må regne med en helg eller i hvert fall fire kvelder for å være litt realistisk og ikke slite seg ut.
Selve monteringen av PakTrakr på blokkene er ikke store jobben når først batteripakkene er nede.

Det er klart at det er litt arbeid, men en bieffekt er jo at du kan mye mer om bilen din når du er feridig, så dersom du tenker at litt utviklig og kunnskap er bra i tillegg til å få montert utstyret så er dette et flott prosjekt.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Hallo Pluto

Bestiller du en PSA20 modell til meg også. Send meg konto nr på PM så setter jeg over penga.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ilmarw

Tråden er splittet og flyttet til http://elbil.no/forum/index.php?topic=1259.0

Prøver å holde litt oversikt.

ilmar
Polestar i bestilling

PLUTO

Bestilling vil gå nå på fredag (17 oktober). Dersom du vil være med på denne samlebestilling må jeg ha en melding eller mail snarest. ;)

evkeen

Hei Pluto
Bestill til min Think ogdå, jeg har tatt ned kassen idag.
Kan du sende meg den snarest?
Mvh
Kjetil
Har renovert mye Think og PSA.
Har nå 9 franske el-biler. Bor i Asker

PLUTO

jeg har som nevnt under en annen tråd under kjøp og salg komplette sett til Think for 3300 kr liggende hjemme og de kan du få i posten med en gang. jeg har sendt info på en melding

PLUTO

Jeg skal sende en bestilling til på PakTrakr nå snart, er det noen flere som vil være med å dele på frakten?

Dollarkursen er gått opp siden sist så et komplett sett til PSA kommer på ca 4100 kr.

send en mail eller PM dersom du er interessert

elektrolux

Pluto

Vent litt. Har ide'er til forbedring på PSA20 settet.

Der burde vært en plug som kan monteres i hver kasse, slik at en slipper å styre med en lang ledning som til slutt må kveiles opp. Denne må være vanntett utførelse og beregnet å monteres i 3-4 mm tykk gods. Når kassene så må ut er det unplug, og senk ned.

Greier de å etterforsyne med slike plugger vil jeg gjerne ha et sett.

Dessuten burde sikringen vært lagt ut i en tilsvarende plug, eller holder, slik at minus polen kan kobles fra fra utsiden av kassen. Greit ved resetting, og hensetting, da lang stillstand belaster første batteriet i rekken mer enn resten av pakken.

Tilslutt må du forlenge ledningene til batteriene med 30 cm da de ble noe snaue ved montering, og heller hoppe over kabeskoene. Bør leveres ved siden av.

En siste forbedring hadde vært en spiralstrømpe, i stedet for strips. Da hadde det sett mer proft ut etter montering.
Stavanger:

Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Lynet

Til Think skulle det også vært noen skjøteplugger.
Forøvrig har jeg slitt med dårlig kontakt siden jeg monterte den. Paktrakr har utrolig dårlig kvalitet på sine plugger.

Og hvorfor bruker de ikke skjermet kabel, de sier den er følsom for å ligge i nærheten av kabler med høy strømstyrrke!!!!!

Blir nok fastlodding av alle kabler i kassen og montering av ett skjøtestykke på ledningen som vil forenkle neste gangs nedmontering av kassen.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

PLUTO

Jeg er helt enig i at valg av kontakter ikke er veldig god. Direkte dårlig vil nok noen si når de står utsatt til i en batterikasse under bilen. Ville selv gjerne hatt en vantett utførelse, med mulighet for frakobling slik du nevner Elektrolux, men fikk ikke respons på det hos produsent. Jeg fikk derimot forlenget kabel slik at man kan slippe å koble fra den bakre kassen fra PakTrakr systemet ved utskifte av blokker (slik den du fikk). Når det gjelder sikringen så har jeg ikke erfart at den har gått untatt ved brann eller montering så jeg vet ikke om det trengs. På Min første Think trakk jeg frem sikringene slik at de kunne kobles ut ved nullstilling, men det var på den gamle typen Remotes. nå trenger man ikke å resette dem slik som før.

Det går sikkert å få dem uten polsko, men for de mindre elektroerfarne montører som det finnes en del av så vil de foretrekke at det er "ferdig". Slik jeg har montert det i både PSA og Think har jeg fått det til uten å forlenge noen kabler, men 20cm lengre kabler hadde vært bra.

Der er også en feilmelding som jeg tror de har slettet på de nyeste versjonene på bakgrunn av kommentarer fra elbileiere i Norge. Det kommer på eldre modeller opp en feilmelding om behov for å fylle vann på enkelt blokker, men PakTrakr vet jo ikke når vi fylte vann sist så den fyller ingen funkjon på NiCd. Det er selvsgt bare å overse den, men som sagt tror jeg den nå er borte.

Elmo

Sitat fra: PLUTO på onsdag 10. desember 2008, klokken 20:13
Jeg skal sende en bestilling til på PakTrakr nå snart

Har du bestillt enda Pluto ?
Jeg kjøpte jo et sett forrrige gang du bestillte - til min P106 som har dårlig rekkevidde, men nå som jeg uansett må ned med 6'er kassen på Saxo'n pga kjølevæskelekasje kan jeg like gjerne kjøpe et sett til så fort som mulig.

/Jørn
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Hallo Elmo/Pluto

Om toget har godt for denne gang, kan du overta mitt Saxo sett. Kun prøvemontert.

Saxo'en får nye 2008 batterier snart, og da trenger jeg forhåpentlig ikke Paktracr min til PSA. Derimot ønsker jeg en til Think.
Stavanger:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA