Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Wallbox Pure

Startet av Sualc, torsdag 30. januar 2014, klokken 23:45

« forrige - neste »

Sualc

Hei, jeg skal fra Oslo til Trysil i neste uke. Tipper det går greit å kjøre opp dit uten å lade (takboks, 2 unger, fullpakket bil...), men det ser ut som det er dårlig med ladepunkter i Trysil :-\ Er det noen som har kjørt fra Oslo-området til Trysil før? Går det bra med fulladet bil? Hadde også vært supert om noen visste om noen steder man kan lade litt i Trysil, evt. på veien opp/ned :)
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

KingKongKent

Dette lurer jeg også på.
Har sendt mail til info"at"trysil.com

Poster det her så fort jeg får svar.
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

KingKongKent

Har fått dette i svar.
"Vi kan vurdere å sette opp 20kWh ladebokser i Trysil. Har du forslag til lokasjon eller kjenner noen som kan være villige til å stille eiendom tilgjengelig for å eventuelt sette opp en slik lademulighet?"

Noen tanker om hvor det kan være praktisk å ha ladebokser i Trysil? Jeg tenker ved turistsenteret nederst i bakken.
Finialized 22.08.13, In transit 22.12.13 VIN:28138 Levert Tesla Drammen 03.02.14

FThorsen

Sitat fra: KingKongKent på fredag 24. januar 2014, klokken 13:11
Har fått dette i svar.
"Vi kan vurdere å sette opp 20kWh ladebokser i Trysil. Har du forslag til lokasjon eller kjenner noen som kan være villige til å stille eiendom tilgjengelig for å eventuelt sette opp en slik lademulighet?"

Noen tanker om hvor det kan være praktisk å ha ladebokser i Trysil? Jeg tenker ved turistsenteret nederst i bakken.

Det er lenge siden jeg var i Trysil, men skal dit i mars. Så å få opp noen 22 kWh hurtigladere hadde absolutt ikke gjort noe. Selv om jeg regner med at det blir noen form for lading på hytta, kanskje schuko gjennom et vindu?  ;)
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

Sisyfos

Sitat fra: fthorsen på fredag 24. januar 2014, klokken 15:18
Sitat fra: KingKongKent på fredag 24. januar 2014, klokken 13:11
Har fått dette i svar.

Det er lenge siden jeg var i Trysil, men skal dit i mars. Så å få opp noen 22 kWh hurtigladere hadde absolutt ikke gjort noe. Selv om jeg regner med at det blir noen form for lading på hytta, kanskje schuko gjennom et vindu?  ;)

Kjempebra! Vi bor i Trondheim og har hytte i Sälen. Dessuten kjører vi ganske ofte gjennom Engerdal for å komme oss til min samboers foreldre midt i Sverige. En 22kW-lader i Trysil helt glimrende (og egentlig helt nødvendig.) For vår del kan den stå hvor som helst, men det er selvfølgelig en fordel om den står i nærheten av noe å gjøre mens man lader. (Og at den ikke plasseres et sted der det er fristende å okkupere laderen mens man er i bakken hele dagen ;))
Trondheim, stolt eier av en blå S85 siden november 2013

Eirfre

Sitat fra: Sualc på torsdag 23. januar 2014, klokken 11:53
Hei, jeg skal fra Oslo til Trysil i neste uke. Tipper det går greit å kjøre opp dit uten å lade (takboks, 2 unger, fullpakket bil...), men det ser ut som det er dårlig med ladepunkter i Trysil :-\ Er det noen som har kjørt fra Oslo-området til Trysil før? Går det bra med fulladet bil? Hadde også vært supert om noen visste om noen steder man kan lade litt i Trysil, evt. på veien opp/ned :)

Jeg kjørte fra Moss til Trysil før jul. Det gikk bra. Full bil med skia i bilen. Bodde da på Radisson Blue (ligger i bunn av bakken)og ladet på Schucko i garasjeanlegget der. Funker om du skal være der en helg, ellers blir det snaut med 13/16amp.
P85: sort/sort, 21"grå. Alt unntatt barneseter.
X75D: sort/sort, i bestilling.

Sualc

Takk for svar Eifre :)

Hvor bra gikk det? Hadde du mye igjen på batteriet når du ankom Trysil? :o

Før jul var det jo ikke så mye snø, og heller ikke så kaldt...
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Milzit

Sitat fra: Sualc på fredag 24. januar 2014, klokken 20:05

Jeg kjørte Oslo-Trysil i før nyttår. Hadde litt over 100 km igjen ved ankomst, kjørte ikke økonomisk.

Mr.T

Hei,

Snakket akkurat med Statoil Minnesund.

Han som jobbet der skulle prøve å få godkjenning for innkjøp av en overgang slik at vi med Tesla skulle få mulighet for å lade der.

Han mente selv at dette burde de ha og at det var blitt stor etterspørsel.

Da får vi håpe :)

Eirfre

Sitat fra: Sualc på fredag 24. januar 2014, klokken 20:05

Om jeg husker rett hadde jeg ca 50 km typical igjen. Da med forsiktig kjøring. Det var forholdsvis slapsete føre mellom Trysil og Kolomoen. Skal derfor gå kjempefint å nå Trysil for deg, selv med litt inspirert kjøring:)
P85: sort/sort, 21"grå. Alt unntatt barneseter.
X75D: sort/sort, i bestilling.

Djur1

Jeg ladet litt på nedsiden av peppes pizza, rett ved matbutikken. Schucko kontaktene sitter veldig høyt opp under taket.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

navelso

På parkeringsplassen bak rådhuset er det masse motorvarmerkontakter med 16A sikringer.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

cs erlend

Ideel plassering burde vel være nede i "sentrum", f.eks ved senteret. Som nevnt i tråden er det en viss fare for at ladeplasser ved turistsenteret fungerer som parkeringsplass for de som står på ski og dermed er lite tilgjenglig for de som er på gjennomreise.
Kjører forøvrig ofte strekningen Ås (syd for Oslo) - Ljørdalen (øst i Trysil). Dette er helt uproblematisk også på regn og slapseføre, men det er en fordel å ha fulladet batteri før man legger av gårde.
BMW i3
Fiat 500
Porsche Cayenne
BMW 2800 CS
Model 3 bestilling kansellert

Suneh

Vi er en dansk familie, som skal til Trysil i julen i en Tesla model S. Vi tænker at lade på SuperCharger i Elverum. Men vil alligevel gerne vide, om det er muligt at lade i Trysil? Jeg kan se herover, at der har været flere muligheder på spil. Hvad er det endt med?
Vi har et type2-kabel og et rødt CEE16-stik (16A), men ikke nogen Schuko. Findes der et sted, hvor jeg evt. kan lade privat hos en person i Trysil?
Jeg har skrevet til turistinformationen, men har endnu ikke hørt noget.
Mvh Sune Hermit, Danmark

Toonster

Sitat fra: Suneh på torsdag 03. desember 2015, klokken 13:55
Vi er en dansk familie, som skal til Trysil i julen i en Tesla model S. Vi tænker at lade på SuperCharger i Elverum. Men vil alligevel gerne vide, om det er muligt at lade i Trysil? Jeg kan se herover, at der har været flere muligheder på spil. Hvad er det endt med?
Vi har et type2-kabel og et rødt CEE16-stik (16A), men ikke nogen Schuko. Findes der et sted, hvor jeg evt. kan lade privat hos en person i Trysil?
Jeg har skrevet til turistinformationen, men har endnu ikke hørt noget.
Mvh Sune Hermit, Danmark

Det har kommet 12 nye ladepunkter i Trysil:
http://www.trysil.kommune.no/nyheter/Sider/Ladestasjoner-i-Trysilfjellet.aspx
http://www.elbil.no/nyheter/ladestasjoner/3636-fikser-lading-av-elbil-til-fjells

Det er ca 7 mil fra Elverum til Trysil, så om du lader deg litt opp der så bør det holde til du passerer Elverum igjen :) 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA