Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Forvarming - erfaringer

Startet av Orcuz, tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:30

« forrige - neste »

Orcuz

Hei
Vil bilen klare å bytte sang på Spotify osv når telefonen er tilkoblet via bluetooth? (Android)

Har en bluetooth høytaler som klarer det, så håper svaret er ja, men har aldri sett noen nevne det...

Hva med album cover osv, kommer det opp på skjermen?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

ebbrey

Ja :) Jeg gjør det.. Med BT og Android

Album cover kommer ikke opp desverre. Hos meg står det bare samme "musikk fila" telefonen spilte sist konstant som ikon og navn.

Det lønner seg også og endre instillingene på spotify til å laste ned all musikk i høy kvalitet.

Elsker spotify i bilen.. Håper de får en egen app som er mere integrert og dermed går utenom bluetooth begrensningen på lydkvaliteten. Selv om den er ganske grei i forhold til hoppende kanaler og Tunein som buffrer for lite.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

stianrod

Ja. Styrer spor på ratt eller skjerm, og cover kommer opp, både via bluetooth og usb pinne :-)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

ebbrey

Sitat fra: stianrod på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:23
Ja. Styrer spor på ratt eller skjerm, og cover kommer opp, både via bluetooth og usb pinne :-)

Her kommer bare Album opp via Tunein / USB. Du har vel ikke eple telefon?
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Cato76

Sitat fra: ebbrey på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:25
Sitat fra: stianrod på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:23

Her kommer bare Album opp via Tunein / USB. Du har vel ikke eple telefon?

Jeg har Apple og får opp cover + album info via BT. I tilegg kan jeg sortere fra album, artist, sang eller sjanger (samme via USB)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Orcuz

Hvordan fungerer det med Android telefon da?

fonberg

Sitat fra: Orcuz på tirsdag 14. januar 2014, klokken 13:59
Hvordan fungerer det med Android telefon da?

BT og Android: du kan bytte låt, starte og stoppe avspilling fra bilen i den spillelista du befinner deg i på telefonen. Skal du bytte spilleliste må det gjøres fra telefonen. Covergrafikk kommer ikke opp i bilen.

BT og iDings: Samme som Android, men du får covergrafikk i tillegg.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Veggen

Får opp cover på spotify med android 4.3, samsung galaxy S3.

Orcuz

Har note 3 så håper jeg også får det :)

Zanka

Cover grafikk samt bytte til neste og forrige sang fra rattet fungerer for meg også, kjører Android 4.4.
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

Tuxedo

Sitat fra: Veggen på tirsdag 14. januar 2014, klokken 14:55
Får opp cover på spotify med android 4.3, samsung galaxy S3.

Android 4.3 har AVRCP 1.3 som støtter overføring av metadata (albuminfo).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Zanka

Mulig at den henter cover fra en nettjeneste basert på artist og sang (samme som på usb og tunein)
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

fonberg

Gammel Android (HTC Desire fra 2011) viser ikke covergrafikk.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

satheesh.net

Kan bekrefte at både musikk kan styres og presentasjon av cover art fungerer utmerket med Windows Phone. Har selv en Nokia Lumia 920, samt testet en HTC WP8. ;)

Orcuz

Virker som det fungerer fint med nye mobiler =) da klarer jeg meg lenge uten spotify i bilen :)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA