Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

Øyvind.h

Var som sagt filt i hjulbuene til 2012 modell VW Passat, og klumpet seg innimellom i hjulbuen på den også. Men antakelig mindre problem med den fordi det er mer plass mellom hjul og hjulbue.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell

Elbil kampen vinnes ikke med å få sånne som meg til å kjøpe dessverre....
Er det ikke akkurat slik den vinnes, da, ved å få selv slike som deg til å kjøpe?  ;)
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

TRM

Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell
Forøvrig setter jeg pris på balanserte meninger om Tesla. Og for å få tråden inn på riktig spor - vinduspakningene må det gjøres noe med. De er definitivt ikke skapt for minusgrader.

Kanskje et alternativ kan være å heve den øvre kromlista, slik at vinduet ikke må gå ned hver gang døra skal opp?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

ctr46


Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:33
Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell
Forøvrig setter jeg pris på balanserte meninger om Tesla. Og for å få tråden inn på riktig spor - vinduspakningene må det gjøres noe med. De er definitivt ikke skapt for minusgrader.

Kanskje et alternativ kan være å heve den øvre kromlista, slik at vinduet ikke må gå ned hver gang døra skal opp?

Jeg klagde på de og på sist service så la de på ekstra/byttet pakning. Opplever at det har blitt bedre/ikke merket samme siden.
85D

Kallagtunet

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:32
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell

Elbil kampen vinnes ikke med å få sånne som meg til å kjøpe dessverre....
Er det ikke akkurat slik den vinnes, da, ved å få selv slike som deg til å kjøpe?  ;)

Ikke hvis de skal selge 500k biler i året. Men nok OT. Beklager.

TRM

Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:38
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:32
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell

Elbil kampen vinnes ikke med å få sånne som meg til å kjøpe dessverre....
Er det ikke akkurat slik den vinnes, da, ved å få selv slike som deg til å kjøpe?  ;)

Ikke hvis de skal selge 500k biler i året. Men nok OT. Beklager.
Når de klarer å selge 3 biler til Kallagtunet - da er jeg ikke spesielt bekymret for om de klarer å selge 500 000 biler, inkludert Model 3, i 2017/2018.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

kos

Hei - mitt oppi dette surret kan noen svare meg på om det er normalt ar regenereringen slår seg av på glatten. har kjørt med min tesla i går og i dag på noe aldeles elendige veier. glatt og 20 cm snø. hevet bilen og kjørte. Alt helt fint. Startet i en nedoverbakke og oppdaget at regenereringen slo seg av ( varsel)
For øvrig var bilen god på føre. Det var andre som hadde problemer.

Kjørte hjem og parkerte. Etterpå så var alt normalt. Er dette slik det skal være eller må jeg en tur til tesla

jkirkebo

Sitat fra: kos på søndag 28. desember 2014, klokken 01:14
Hei - mitt oppi dette surret kan noen svare meg på om det er normalt ar regenereringen slår seg av på glatten. har kjørt med min tesla i går og i dag på noe aldeles elendige veier. glatt og 20 cm snø. hevet bilen og kjørte. Alt helt fint. Startet i en nedoverbakke og oppdaget at regenereringen slo seg av ( varsel)
For øvrig var bilen god på føre. Det var andre som hadde problemer.

Kjørte hjem og parkerte. Etterpå så var alt normalt. Er dette slik det skal være eller må jeg en tur til tesla

Hvis det er så glatt at bakhjulene slipper ved regen så vil den redusere seg eller slå seg helt av ja. Alternativet er jo at bilen spinner rundt. Er det skikkelig glatt må man nesten ha brems på forhjulene også.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

kos


Car-El

Sitat fra: kos på søndag 28. desember 2014, klokken 01:14
Hei - mitt oppi dette surret kan noen svare meg på om det er normalt ar regenereringen slår seg av på glatten. har kjørt med min tesla i går og i dag på noe aldeles elendige veier. glatt og 20 cm snø. hevet bilen og kjørte. Alt helt fint. Startet i en nedoverbakke og oppdaget at regenereringen slo seg av ( varsel)
For øvrig var bilen god på føre. Det var andre som hadde problemer.

Kjørte hjem og parkerte. Etterpå så var alt normalt. Er dette slik det skal være eller må jeg en tur til tesla

Hvis det e sikkelig glatt så at hekken kommer ut så vil bilen redusere regenerering og ESP komme for å hjelpe bilen på rett kjør. Om det e forjævelig glatt så kutter den regenereringen helt og oppbremsing må foregå ved hjelp av bremsene.

Enkelte mener det hjelper å sette regenereringen til lav (low), men har vi har kjørt med den i standar og ikke syndes det har vært noe problem. Selv med piggfrie vinterdekk (R2).

No skal det nevnes at de gangan vi har hatt problemer så har føret vært is med regnvann på.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

audioboy

Dette med snø i hjulbuene.... Kan det være så enkelt som at de fleste andre biler hvor dette ikke er et problem,  har en stor og bråkete varmeovn der fremme er med på gjære at snøen ikke fester seg? Blir jo ganske varmt i motorrommet og noe av denne varmen sprer seg vel til hjulbuene, i hvertfall foran. Vil dro bremseskivene på en oldsmobil også er ganske mye varmere enn de på en regen-bremsende Tesla.
TMS85D  2015 /    M3 2019  /  E-tron 55 2020

TS

Sitat fra: TRM på søndag 28. desember 2014, klokken 00:11
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:38
Sitat fra: Tuxedo på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:32
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:29
Sitat fra: TRM på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:27
Sitat fra: Kallagtunet på lørdag 27. desember 2014, klokken 23:20
Jepp verden er ett rart sted. Hvis du leser noen innleggene mine så har jeg i vel snart halvannet år redegjort for mitt syn på Tesla.

Hvis folk tror Tesla vil vinne elbil slaget med å lage biler til kunder som er frelst og bortforklarer alt så må de jo gjerne det. Jeg mener at slike kunder gjør Tesla en bjørnetjeneste og vil være de som bidrar til at selskapet eventuelt går over ende dessverre.


Du har om ikke lenge kjøpt 3 av 4 modeller de har lansert *, og utifra innleggene dine det siste halvannet året kan ikke jeg se at du er frelst. Så noe riktig må de da gjøre...

*regner X85D som en egen modell

Elbil kampen vinnes ikke med å få sånne som meg til å kjøpe dessverre....
Er det ikke akkurat slik den vinnes, da, ved å få selv slike som deg til å kjøpe?  ;)

Ikke hvis de skal selge 500k biler i året. Men nok OT. Beklager.
Når de klarer å selge 3 biler til Kallagtunet - da er jeg ikke spesielt bekymret for om de klarer å selge 500 000 biler, inkludert Model 3, i 2017/2018.
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Pompel

Foreløpig synes jeg ikke TMSen er noe verre til enn andre biler jeg har hatt når det gjelder å få snø i hjulbuene, men nå har jeg stålfjærer. Kan det være at problemet er større på biler med luftfjæring? Etter hva jeg har forstått så senker vel biler med luftfjæring seg litt når den parkeres og da er det kanskje mulig at snøen pakkes tettere og setter seg fast både til skjerm og dekk?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

kos

Hei Car-El - det var 20 cm med snø - glatt under og et duganes drittvær - den står normalt i low ved småkjøring - da bremsene har godt av det. Men nå slo både regen. og creep seg helt av - trillet fint ved ingen gasspådrag. verre for fossilene som ble stående i grøfta.
Takk for tipset.

snurrehue

Sitat fra: audioboy på søndag 28. desember 2014, klokken 01:41
Dette med snø i hjulbuene.... Kan det være så enkelt som at de fleste andre biler hvor dette ikke er et problem,  har en stor og bråkete varmeovn der fremme er med på gjære at snøen ikke fester seg? Blir jo ganske varmt i motorrommet og noe av denne varmen sprer seg vel til hjulbuene, i hvertfall foran. Vil dro bremseskivene på en oldsmobil også er ganske mye varmere enn de på en regen-bremsende Tesla.
Det tviler jeg sterkt på. For det første er pakkingen av snø et fenomen jeg ser både foran og bak på min Tesla. Motor har vi jo bare foran på normale fossilbiler. Har aldri opplevd på andre biler noensinne at snø har pakket seg engang i nærheten av hva jeg opplever på min Tesla, hverken foran eller bak. Varme bremseskiver tviler jeg også sterkt er delaktig i å holde fossilbiler sine hjulbuer noenlunde snøfrie. Kanskje dersom man har kjørt ned fra et høyt fjell og stort sett stått på bremsene, men ikke ellers. Personlig bruker jeg bremsene så fint lite sølv når jeg kjører fossilbiler at det er større fare for å ankomme destinasjonen med frostrim på bremseskivene enn at de er varme nok til å kunne smelte noe som helst av snø.

Så jeg tror nok forklaringen må finnes et annet sted. Stor dekk, og liten plass i hjulbuene. Nå er det bare to ganger hittil jeg har fått oppleve dette fenomenet, men det henger nok mest sammen med at vinteren for mitt vedkommende har vært særs snøfattig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA