Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

jazzwheel

#60
Bilen min har stått ute tilkoblet 16a i natt. Den stoppet lading på 70% i går, men jeg lo kabelen være i slik at jeg kunne lade siste 20% nå i dag og samtidig varme den opp fra -11C interior temperature.

For 30 min siden økte jeg charge limit og bilen står på charging og varierer mellom 1/8/15a, men jeg får 0km/hr. Kursen virker som tidligere og gir strøm.

Noen tips?

Edit: Restarta store skjermen og skrudde av AC og da klarte den å lade ser det ut som.

Nordtroms

Sitat fra: jazzwheel på fredag 26. desember 2014, klokken 10:35
Bilen min har stått ute tilkoblet 16a i natt. Den stoppet lading på 70% i går, men jeg lo kabelen være i slik at jeg kunne lade siste 20% nå i dag og samtidig varme den opp fra -11C interior temperature.

For 30 min siden økte jeg charge limit og bilen står på charging og varierer mellom 1/8/15a, men jeg får 0km/hr. Kursen virker som tidligere og gir strøm.

Noen tips?

Edit: Restarta store skjermen og skrudde av AC og da klarte den å lade ser det ut som.

Jeg tipper den varmer batteriet først. Dette kan trekke en god del kW. Har selv registrert 8 kW strømtrekk når jeg setter den på forvarming før kjøring. Dette uten at det går noe strøm inn på batteriet.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Muffinman

Samme her, bare pluss 1 grad. Ladet til 60% i går, og startet lading på nytt i formiddag. Trakk 13/13A i et kvarters tid før Visible Tesla viste ladestrøm på batteriet.

Dette er helt normal forvarming av batteriet før lading starter.

B_Tesla

Jeg har funnet ut at mitt buisness card er mye bedre enn visa kort. Drar det litt rundt hele veien. Hjelper det ikke bøyer jeg det rundt den spisse enden, og da hopper luken opp når jeg trykker på UMC'n.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Muffinman

Heldig den som har lukeåpner som fungerer. Min bil lar seg ikke åpne med noen av de to UMC``ene jeg har, eller på superlader. Tredjeparts ladelukeåpner fungerer derimot fint. Tesla klarte ikke å reprodusere i fjor vinter, så da er vel alt i orden...

Ladeluka mi har for øvrig løsnet på nedre hengsle, ser ut som den lille spikeren som holder dette på plass har gått noen millimeter tilbake. Får vel se om jeg får trykt den på plass igjen, men synes ikke denne patenten ser særlig gjennomtenkt eller holdbar ut.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 12:22
Heldig den som har lukeåpner som fungerer. Min bil lar seg ikke åpne med noen av de to UMC``ene jeg har, eller på superlader. Tredjeparts ladelukeåpner fungerer derimot fint. Tesla klarte ikke å reprodusere i fjor vinter, så da er vel alt i orden...

Ladeluka mi har for øvrig løsnet på nedre hengsle, ser ut som den lille spikeren som holder dette på plass har gått noen millimeter tilbake. Får vel se om jeg får trykt den på plass igjen, men synes ikke denne patenten ser særlig gjennomtenkt eller holdbar ut.

Bytt umc.  De har fått inn nye umc med sluttkode c tilpasset Norge

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

Tviler på at det hjelper, da må jeg vel bytte superladere også? Når jeg kjøpte UMC nummer 2 klarte den faktisk ikke å åpne luka når den var helt ny engang.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på fredag 26. desember 2014, klokken 12:53
Tviler på at det hjelper, da må jeg vel bytte superladere også? Når jeg kjøpte UMC nummer 2 klarte den faktisk ikke å åpne luka når den var helt ny engang.

Jeg klarer ikke å åpne med SC  men begge umc jeg har  fungerer fint
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

eadie

Pakking av snø i hjulbuene er et stort problem, spesielt om man kjører på Vestlandet, der det saltes.
Sslt og snø gir en klabbesuppe som setter seg overalt i hjulbuene. Kjører med Zottozero 19", som er forferdelig glatte på snøslsps/isdekke. Nesten livsfarlige.

Jeg opplevde økt forbruk fra ca 240 til 280 W/km pga motstanden fra tettpakket snø.

Jeg brukte 240W/km i snitt på strekket Sunndalsøra-Bergen i dag, under cekslende værforhold. Elendig brøyting på Møre og nordre Sogn og Fjordane ga mye snøpakking i hjulbuene og økt forbruk.
Bedre veier sør for Sandane og forbruket sank som følge av dette, til rundt 230-240w/km

Traff en kar på Sandane superlader som hadde kjørt fra Lillehammer til Stryn og videre til Sandane, med forbruk 205W/km på 19" Nokia R2!!

Det var iallefall ikke på veier ødelagt av salt slik at snøen gir hjulbuepakking.

Noen som tror pakking av snø i hjulbuer avhenger av dekktype?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Øyvind.h

Jeg brukte 200Wh/km på turen Oslo-Trondheim på dårlig føre. Nokian R2
Tilbake brukte jeg 226Wh/km, delvis med veldig dårlige forhold og noe bykjøring både i Trondheim og Oslo
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Nei. Har akkurat samme problemer med R2. Verst om man kjører i temperatur fra slaps/nullføre så det rekker å pakke seg, og videre når det faller under null. Da får man is i hjulbuene. Har merket at bilen har bremset over ujevnheter, og første gangen jeg opplevde dette fikk jeg faktisk synlig slitasje på det ene dekket. Noen har i tillegg opplevd hjullåsing foran ved rattutslag. På Nordmøre er jo dette veldig relevant da vi gjerne har plussgrader, men må gjennom områder som gradvis bikker nedover på skalaen om vi skal nordover til Trondheim eller opp i høyden til Oppdal. Tilpasningen mellom skjermer og støtfanger bak er blitt dårligere som følge av påkjenningene forrige vinter. Har ikke hatt skikkelig vinter så langt denne vinteren, men kommer muligens ut for det i helga. Satser på avising i de undersjøiske tunnelene.

AndreS

Sitat fra: eadie på fredag 26. desember 2014, klokken 21:54
Pakking av snø i hjulbuene er et stort problem, spesielt om man kjører på Vestlandet, der det saltes.
Sslt og snø gir en klabbesuppe som setter seg overalt i hjulbuene. Kjører med Zottozero 19", som er forferdelig glatte på snøslsps/isdekke. Nesten livsfarlige.

Jeg opplevde økt forbruk fra ca 240 til 280 W/km pga motstanden fra tettpakket snø.

Jeg brukte 240W/km i snitt på strekket Sunndalsøra-Bergen i dag, under cekslende værforhold. Elendig brøyting på Møre og nordre Sogn og Fjordane ga mye snøpakking i hjulbuene og økt forbruk.
Bedre veier sør for Sandane og forbruket sank som følge av dette, til rundt 230-240w/km

Traff en kar på Sandane superlader som hadde kjørt fra Lillehammer til Stryn og videre til Sandane, med forbruk 205W/km på 19" Nokia R2!!

Det var iallefall ikke på veier ødelagt av salt slik at snøen gir hjulbuepakking.

Noen som tror pakking av snø i hjulbuer avhenger av dekktype?

du mener det er kun på Vestlandet de salter?

at du har valgt sottozero dekkene er vel i grunnen manglende Research fra din side, og ikke noe du skal klage over...
I3 i bestilling

Hyperstress

Bilene leveres fortsatt med filt greiene i hjulbuene. Noen som har hatt hell med å påføre silikon eller noen?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Kallagtunet

Jommen sa jeg bil 2.0...

20 forbedrigner i uken du liksom. Rette 20 fuckups og introdusere 23 nye??? ?


Thor2014

Sitat fra: Kallagtunet på fredag 26. desember 2014, klokken 23:36
Jommen sa jeg bil 2.0...

20 forbedrigner i uken du liksom. Rette 20 fuckups og introdusere 23 nye??? ?

Blir fortsatt bra med forbedringer selv om noen ikke virker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA