Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladedrit

Startet av corvette, onsdag 15. januar 2014, klokken 13:55

« forrige - neste »

corvette

Min bil har nå gått 1200 km og følgende problemer er oppdaget:

1. Cruise control virker ikke alltid, må skru av og på tenning for at den skal virke
2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe
3. I morges virket ikke vindusviskerne i det hele tatt. Virket igjen etter av/på tenning.

Noen med lignende eller andre erfaringer?

mvh John
VW e-Up! kjørt 17100 km

MikkeBoomBoom

1. Av og til blåser kald luft når den har bestemt seg for at den har nådd temperaturen innstilt på varmeapparatet.

2. Ett trykk på vifteknapp kan av og til gi deg langt flere "streker" enn ønskelig.

3. Car-Net appen har jeg mer eller mindre gitt opp.

4. Cruisekontroll slår seg av ved for store ujenvnheter i veien (eks. gamle Varoddbroa østgående retning fra Kristiansand)

5.Ustabil bluetooth-parring.


Hyperstress


Sitat fra: Mikalv på onsdag 08. januar 2014, klokken 09:22
1. Av og til blåser kald luft når den har bestemt seg for at den har nådd temperaturen innstilt på varmeapparatet.

2. Ett trykk på vifteknapp kan av og til gi deg langt flere "streker" enn ønskelig.

3. Car-Net appen har jeg mer eller mindre gitt opp.

4. Cruisekontroll slår seg av ved for store ujenvnheter i veien (eks. gamle Varoddbroa østgående retning fra Kristiansand)

5.Ustabil bluetooth-parring.

Regner med pkt 1 er slik det skal være. Trenger nødvendigvis ikke blåse varm luft når temp er oppnådd/overskredet.

Jeg har ikke hatt noen problemer. Får håpe det holder seg slik. Eller forresten skjedde en ting; hadde takluka på gløtt, og da jeg vridde den til stengt, så åpnet den seg istedet. Regner med det var en hick-up.

e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress


Sitat fra: corvette på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:35
Min bil har nå gått 1200 km og følgende problemer er oppdaget:

1. Cruise control virker ikke alltid, må skru av og på tenning for at den skal virke
2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe
3. I morges virket ikke vindusviskerne i det hele tatt. Virket igjen etter av/på tenning.

Noen med lignende eller andre erfaringer?

mvh John

Elmotor stopper alltid når en står stille, men mener du at alt ble svart, og at du måtte vri nøkkelen på nytt?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:28

Regner med pkt 1 er slik det skal være. Trenger nødvendigvis ikke blåse varm luft når temp er oppnådd/overskredet.


Var sikkert litt uklar, la oss si det blåser varm luft trinn 2 (på en "skala" fra 1 - 6) mens når den har bestemt seg for at ønsket temp er oppnådd blåser det kald luft trinn 4.

rojohan

Sitat fra: Hyperstress på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:29

Sitat fra: corvette på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:35
Min bil har nå gått 1200 km og følgende problemer er oppdaget:

1. Cruise control virker ikke alltid, må skru av og på tenning for at den skal virke
2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe
3. I morges virket ikke vindusviskerne i det hele tatt. Virket igjen etter av/på tenning.

Noen med lignende eller andre erfaringer?

mvh John

Elmotor stopper alltid når en står stille, men mener du at alt ble svart, og at du måtte vri nøkkelen på nytt?

Det der har eg opplevd og, det skjedde 2 ganger på eit par minutter. Panikken slo inn, det skjedde da eg stoppet opp for andre biler siden eg hadde vikeplikt i ei trang gate (bilene står parkert på min side i gaten). Det har kun skjedd den gangen, og det einaste eg kom på der og da, var at eg ikkje hadde sikkerhetsbelte på på den turen heim fra butikken.......

Lurvine

Snakket over handsfree'n i dag, mottaker i andre enden synes lyden var langt borte og skurrete... Andre som har erfaringer med dette?
VW e-up (aka Snowflake)
Oslo - Sandvika

Hyperstress


Sitat fra: rojohan på onsdag 08. januar 2014, klokken 14:56
Sitat fra: Hyperstress på onsdag 08. januar 2014, klokken 11:29

Sitat fra: corvette på onsdag 08. januar 2014, klokken 08:35
Min bil har nå gått 1200 km og følgende problemer er oppdaget:

1. Cruise control virker ikke alltid, må skru av og på tenning for at den skal virke
2. Har opplevd to ganger at motoren har slått seg av når jeg har stått stille og ventet på noe
3. I morges virket ikke vindusviskerne i det hele tatt. Virket igjen etter av/på tenning.

Noen med lignende eller andre erfaringer?

mvh John

Elmotor stopper alltid når en står stille, men mener du at alt ble svart, og at du måtte vri nøkkelen på nytt?

Det der har eg opplevd og, det skjedde 2 ganger på eit par minutter. Panikken slo inn, det skjedde da eg stoppet opp for andre biler siden eg hadde vikeplikt i ei trang gate (bilene står parkert på min side i gaten). Det har kun skjedd den gangen, og det einaste eg kom på der og da, var at eg ikkje hadde sikkerhetsbelte på på den turen heim fra butikken.......

Skjedde meg også i går. Stoppet, gikk ut av bilen litt, og da jeg kom tilbake så måtte jeg vri om nøkkelen på nytt. Trodde kanskje det var fordi jeg forlot bilen, men det lot seg ikke duplisere.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Taz79

Detta är "as it should work" tror jag. När jag lånade en E-up i ett dygn så hände samma sak för mig. Jag tror det är en säkerhetsfunktion i bilen. Varje gång jag hoppade ut ur bilen, t.ex för att hämta posten så stängde bilen av sig. Irriterande :(
Bilar:
Volkswagen Passat Variant EcoFuel -09 (CNG) (165000km)
Toyota Aygo -12 (8500km)

Ny bil som skall ersätta Passat -> VW e-up!

raathass

Sitat fra: Lurvine på torsdag 09. januar 2014, klokken 17:42
Snakket over handsfree'n i dag, mottaker i andre enden synes lyden var langt borte og skurrete... Andre som har erfaringer med dette?

Flere jeg snakker med påpeker at lyden skrurrer når jeg snakker.  Løsningen var imidlertid å snakke lavere (nesten så lavt at det føltes kunstig :-) ).


MikkeBoomBoom

Dette varmeapparatet begynner å irritere meg litt. I går kjørte jeg fra Kristiansand på motorveien, ca 4 blå ute og rundt 110 på cruisekontrollen. Kjørte med varmeapparatet først på 25, så 28 og deretter "HI" uten at dette ga noen nevneverdig endring i temperaturen i bilen. Det blåste varmt fra ventilene men ikke varmt nok. Noen som har opplevd det samme?

Hyperstress

Sitat fra: Mikalv på mandag 13. januar 2014, klokken 08:41
Dette varmeapparatet begynner å irritere meg litt. I går kjørte jeg fra Kristiansand på motorveien, ca 4 blå ute og rundt 110 på cruisekontrollen. Kjørte med varmeapparatet først på 25, så 28 og deretter "HI" uten at dette ga noen nevneverdig endring i temperaturen i bilen. Det blåste varmt fra ventilene men ikke varmt nok. Noen som har opplevd det samme?

Kjørte du i eco? I såfall er det vel begrensninger i klimaanlegget. Om du ikke gjorde det, så kan det vel tenkes at det ikke er kraftig nok i den hastigheten og den tempen.. Men høres litt rart ut det da.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Hyperstress på mandag 13. januar 2014, klokken 12:47
Sitat fra: Mikalv på mandag 13. januar 2014, klokken 08:41
Dette varmeapparatet begynner å irritere meg litt. I går kjørte jeg fra Kristiansand på motorveien, ca 4 blå ute og rundt 110 på cruisekontrollen. Kjørte med varmeapparatet først på 25, så 28 og deretter "HI" uten at dette ga noen nevneverdig endring i temperaturen i bilen. Det blåste varmt fra ventilene men ikke varmt nok. Noen som har opplevd det samme?

Kjørte du i eco? I såfall er det vel begrensninger i klimaanlegget. Om du ikke gjorde det, så kan det vel tenkes at det ikke er kraftig nok i den hastigheten og den tempen.. Men høres litt rart ut det da.



Ah! Det var nok det. Har for vane å sette i ECO når jeg kjører fra Krsand og østover, prøvde i normalmodus i går og vekslet over til ECO etterhvert. Forbruket ble ganske mye høyere men kom da frem :)

Ganske tåpelig at displayet ikke sier ifra at gradene synker når man setter i ECO. Feks så kunne det jo endret seg fra 29 grader til 23 grader for å signalisere at det blir en smule kaldere.


Loppa

Opplever også ustabil Bluetooth-parring (Iphone 5). "Bluetooth-forbindelse brutt", får ikke lastet inn samtalelisten osv.

I tillegg begynner den noen ganger å spille musikk fra telefonen etter eget initiativ - selv om jeg hører på noe på radioen og har kjørt i flere minutter uten å røre noe som helst.

Opplever at lyden i handsfreesettet kan være dårlig (mye støy) for den på andre enden av samtalen når jeg kjører i høye hastigheter (90 - 110 km/t)(Når det er mye dekkstøy i bilen). Sakte fart/liten støy = god lyd.

Er det noen som vet hvor mikrofonen til handsfree-løsningen sitter ?

Hyperstress

Lyden på turn by turn navigasjonen har plutselig blitt veldig lav. Noen som vet hvor en stiller volumet?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA