Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skattetrekk for elbil på 4.10 km ? (Må gjerne flyttes)

Startet av Birger, torsdag 09. januar 2014, klokken 09:55

« forrige - neste »

zimba07

Jeg holdt knappen inne hele tiden til lysene på Tesla blinket en gang.

Jeg sto forøvrig inne i garasjen og holdt et øye med lysdioden som er bak på moteren til 5580. Den blinker når den mottar signal og på den måten vet jeg at kontrollen sender ut signaler kontinuerlig.

Jeg har 2 fjernkontroller: en liten med 3 knapper på og en litt større med en avlang flat knapp på.
Jeg brukte den med 3 knapper.

---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Tuxedo

Takk for info. Har akkurat samme fjernkontroll, så jeg får forsøke igjen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

zimba07

Tenk så deilig om det var en homelink-button inne i tesla appen. Da kunne bilen åpnet porten mens den sto inne i garasjen og alle portåpnere ville vært overflødige. Kunne hatt en gammel tesla parkert permanent i garasjen kun til dette formålet :-)
---

Model S85, solgt
Model S90D, solgt
Model 3
Audi e-Tron 55

Olatho

Skulle også gjerne hatt homelink fra APPen. Tror det er en stund til jeg har en ekstra Tesla stående, men det er sjelden jeg skal inn i garasjen uten at bilen står der...

sisc1337

Enda bedre hadde det vært å ha brukt FOBen til å aktivere homelink. F. eks enkel-tap på panseret for å aktivere homelink og enkel-tap på bagaskjeromet for å åpne ladeluken!
Perlehvit P85, 21" grå turbine, vinterpakke, panoramatak, ultra Hi-Fi lydsystem, smart luftfæring, techpakke, sikkerhetspakke, dobbeltlader, parkeringsassistent, premium interiørbelysning, hattehylle og karbonfiber interiør.

Tuxedo

Sitat fra: Tuxedo på mandag 22. september 2014, klokken 10:39
Takk for info. Har akkurat samme fjernkontroll, så jeg får forsøke igjen.
Ikke tale om at jeg får dette til.  Bilen registrerer signalet ved å blinke med lysene, men så går den ikke videre til det steget hvor portåpneren skal læres.  Den bare ber meg teste Homelink med en gang.  Og det virker naturligvis ikke. Har v6.0.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

dkw_junior

jeg har slitt med samme problemene siden dag 1. Men underet over alle under; etter at 6.0 oppdateringen dumpet ned funket plutselig homelinken i bilen !
PS: jeg gjorde en ny prosedyrerunde og vips...
S85, grå met, Tech, park, pano, lyd, luft & lys.
Levert 19.mars 14

Birger

Johooo!
Da fungerte homelink for meg også. Bilen registrerte åpneren, blinket med lysene og ga faktisk beskjed om å trykke læreknappen på åpneren. Voila og det er i orden!
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

PCS

Tar opp denne igjen da jeg har samme problem mange av dere har hvert igjennom i fjor.

Bilen lærer signalet fra kontrolleren, blinker med lysa og sier at alt er ok.
Jeg kommer med andre ord ikke til ett steg i bilen som sier at jeg skal lære selve åpneren signalet, må den innom dette steget for at det skal gå?
Prøvd alt mulig 10 ganger nå!!

Har en Liftmaster LM100EVS som ser sånn ut med kontrollere:
http://www.gateauto.co.uk/product_images/d/363/LM100EV-garage-door-opener__81242_zoom.jpg

På forhånd takk for hjelpen:)

Trinity

Bumper denne jeg:

Noen som har noen flere tips foruten å kontakte tesla?
Har prøvd med min LM80EV i flere timer nå.. Har 3 orginale liftmaster fjernkontrollere (to på 833mhz og en på 433mhz). Har prøvd alle tre med nytt batteri.
Kommer til samme stadie som nevnt over:

Bilen kvitterer med å blinke med lysene, ber meg trykke "next" for så å si at alt er i orden. Den ber meg altså ikke om å lære opp portåpneren..

Tar gjerne i mot tips fra dere som har fått det til..

Trinity

Kvark

S85D

mr.rs4

Ikke noen oppdateringer her?

Jeg har Liftmaster LM 100, men får ikke registrert Homelink.
Bilen registrerer signalet ved å blinke med lysene, men så går den ikke videre til det steget hvor portåpneren skal læres.  Den bare ber meg teste Homelink med en gang.  Og det virker naturligvis ikke. Har v7.1 (2.9.154)

Remote jeg har er, TX4UNIS 4-Channel Universal Remote
https://www.gateauto.co.uk/liftmaster-tx4-4-channel-universal-remote.html
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

boppus

Samme Liftmaster LM80EV hos meg. Skal være homelink-kompatibel, men fikk det aldri til å spille.
Kjøpte en universal homelink-kompatibel mottaker hos portspesialisten.com, og det fungerte fint. Bruker den fra bilen hver dag. Den koster noen hundrelapper, men du slipper å bruke mange minutter av ditt liv på surr.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA