Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er 100% = 80%?

Startet av Gusse, tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Muffinman

De hvite delene av baklyktene ser ikke ut til å bli bra på min bil ihvertfall. To mislykkede utbedringsforsøk så langt. Andre gangen byttet de visstnok hele kromlista bak siden den nye hadde en form som bedre passet resten av bilen og som skulle eliminere duggen. Det holdt dessverre ikke til lenger enn neste morgen.

Har også dugg i frontlyktene, men jeg orker ikke stresse med det så lenge jeg får slike god-dag-mann-økseskaft-svar som beskrevet over. Får heller ta det når de har løsning.

Milzit


Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 19:53
De hvite delene av baklyktene ser ikke ut til å bli bra på min bil ihvertfall. To mislykkede utbedringsforsøk så langt. Andre gangen byttet de visstnok hele kromlista bak siden den nye hadde en form som bedre passet resten av bilen og som skulle eliminere duggen. Det holdt dessverre ikke til lenger enn neste morgen.

Har også dugg i frontlyktene, men jeg orker ikke stresse med det så lenge jeg får slike god-dag-mann-økseskaft-svar som beskrevet over. Får heller ta det når de har løsning.
Parkerer du utendørs om natten? Kan prøve å stå ute en natt for å se om det er forskjell  med den nye lykten.. I vinter ble det dugg når den stod utendørs noen timer.

Muffinman

#62
Hehe, bilen min _bor_ utendørs.

Dugg vil oppstå på varm side; det vil si at om du tar bilen ut fra varm garasje og ut i kaldere temperatur vil det dugge på innsiden. Omvendt vil det dugge på utsiden.

sn0le

Hva med når bilen er kjørt og glasset er varmt på innsiden, og det er kaldt på utsiden. Vil ikke det føre til kondens?
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Muffinman

Usikker på hvor varm lykten egentlig blir på innsiden under kjøring, spesielt ved lave temperaturer. Men man ser jo på alle bilder av dette fenomenet at duggen forsvinner akkurat der lyskjeglen - og dermed varmen - er sterkest, mens duggen ligger igjen på resten av flaten.

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på fredag 28. mars 2014, klokken 21:01
Usikker på hvor varm lykten egentlig blir på innsiden under kjøring, spesielt ved lave temperaturer. Men man ser jo på alle bilder av dette fenomenet at duggen forsvinner akkurat der lyskjeglen - og dermed varmen - er sterkest, mens duggen ligger igjen på resten av flaten.
25 W er tydeligvis for lite- kan hende oppgradering til 35W hadde løst problemet i hovedlyktene. 8)

Muffinman

Det tror jeg ikke. Hovedlysene er jo ikke på til enhver tid heller.

Gressvikingen

Dette er tydeligvis et problem med mange nye design.
P Cayenne hadde også store problemer med dette på sine første modeller.
Løsning: Nye lykter eventuelt nye "ventilasjonssnabler" (en gummisnabel) på baksiden. De må ha tenkt en del for å ha gitt den det aktuelle utseende. Men det har aldri vært noe problem siden.
Derfor: Det lar seg løse..
P85D"+"

Gusse

Var også inne med dette uten å få de utbedret :P

VigdisA

#69
Hei, ser av bildene her så langt at jeg har vært "heldig" med dugg på bilen, men likefullt - er det noen som har fått en ordentlig fix på det?
Ser slik ut på vår bil, og det går ikke vekk.
Så en annen bil med mugg/alger inni der i påsken.
Tesla Model S Signature P85+ :)
Nestleder i Tesla Owners Club Norway

Teslanewbie

Sitat fra: VigdisA på onsdag 23. april 2014, klokken 11:27
Hei, ser av bildene her så langt at jeg har vært "heldig" med dugg på bilen, men likefullt - er det noen som har fått en ordentlig fix på det?
Ser slik ut på vår bil, og det går ikke vekk.
Så en annen bil med mugg/alger inni der i påsken.

dette er en idiotisk konstruksjon da disse listene og glasset ligger utenpå hovelyktene med bare en tynn gummiliste imellom, dvs det er ikke forseilet. her kan lett vann presses in og når du har fått fukt inn er det vansklig å få den vekk.. en mulighet er at de setter inn luftehull eller perforer glaset men det ser jo ikke godt ut heller...
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Arntiv

@VigdisA

Jeg har også vedvarende dugg der, riktignok på venstre side.
Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

Brede

Jeg var innom å fikk skiftet ut hele kromlisten i går pga. dugg. Den jeg fikk montert er en nyere versjon med mer tilpasset passform som skal forbedre duggproblematikken. De var likevel ærlige på det at problemet var ikke 100% løst med denne nye designen og at det var mulig at dugg ville oppstå igjen.

Det vi ser av dugg er, i likhet med de andre lyktene, ikke inne i selve lykta men innenfor plastdekselet som ligger utenfor denne. Plastdekslene til rygge- og tåkelys er en del av denne kromlisten som skal være festet med dobbeltsidig tape.

Sjøhyene

Jeg har også etter siste vask og høytrykks spyling fått en liten vanndam i den ene baklykta. Da jeg åpnet bagasjerommer rett etter vasken rant det ganske store mengder vann ut av bagasjelokket og ned i bagasjerommet. Anntar at det kom fra området i/ved denne lykta. Er nå litt vann igjen i bånn av lykta som ikke vil komme ut.
Ikke sett dette utenom ved høyttrykkspyling, så er nok noe med uheldig vinkel og trykk på vannet som gjør det.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Brede

Var ute og spylte over bilen for å sjekke om det kom noe dugg innenfor den nye kromlista bak. Det positive er at nå er det symetrisk! Før hadde jeg dugg i bare tåkelyset, nå fikk både tåkelys og ryggelys det....

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA