Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er 100% = 80%?

Startet av Gusse, tirsdag 07. januar 2014, klokken 20:50

« forrige - neste »

Milzit

Jeg har også sagt at det er ikke holdbart med det svaret jeg har fått, jeg får se hva som skjer senere i uken når bilen skal inn.

Gressvikingen

Hadde selv problemer med dugg i hovedlysene på annen bil (Porsche). De snudde seg rundt og kom etterhvert med nye lyskasser med forbedret labyrint ventilasjon. Siden det har det aldri vært problemer med dugg. Vi får håpe Tesla også jobber med saken.
P85D"+"

toregrill

Skal visstnok være dugg i lyktene... Fikk følgende svar fra Tesla her forleden. Fikk dugg i lyktene etter og ha vært eier i 1,5 time-

"I have reviewed the pictures of the condensation with our technicians and some condensation is normal and should clear with about 30 minutes of driving and using the lights.

Lurer da på to forskjellige alternativer: Få biltilsynet til og skrive ut en mangellapp, eller høre om VG/Dagbladet har lyst til og skrive litt. Blir litt provosert av svaret deres. Har dugg i absolutt alle lykter omkring på bilen.
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

turfsurf

Sitat fra: toregrill på fredag 28. mars 2014, klokken 18:55
Skal visstnok være dugg i lyktene... Fikk følgende svar fra Tesla her forleden. Fikk dugg i lyktene etter og ha vært eier i 1,5 time-

"I have reviewed the pictures of the condensation with our technicians and some condensation is normal and should clear with about 30 minutes of driving and using the lights.

Lurer da på to forskjellige alternativer: Få biltilsynet til og skrive ut en mangellapp, eller høre om VG/Dagbladet har lyst til og skrive litt. Blir litt provosert av svaret deres. Har dugg i absolutt alle lykter omkring på bilen.

Hvem fikk du svar av da ? Har fått byttet lykter og pakninger på min med tilsvarende problem. Men det er så vit jeg forstod ett kjent problem som de forsøker å redesigne.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Havebigfun

Per idag har Tesla ingen hotfix for duggproblemet- derfor trår de vannet med slike svar som også jeg fikk. Det er 5 års garanti på bilen- vi får vente litt til de har kontroll med de tekniske løsningene.

Batteritralla

Du får trøste deg med at du ikke er alene. Min står i garagen med 124 km på klokka, og kom ferdig levert med dugg i lyktene...

Men bilen er så bra ellers at jeg gidder ikke irritere meg over det i dag ihvertfall :-)
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

asa

Fikk følgende oppføring i serviceloggen min etter at bilen var inne til service:

Concern: Perform courtesy inspection.

Cause:

Correction: Courtesy Inspection

Performed courtesy inspection.

See attachment.

Found condensation in tail lamps. new appointment when parts arrive

Pay Type: Goodwill

Milzit

Sitat fra: Havebigfun på fredag 28. mars 2014, klokken 19:14
Per idag har Tesla ingen hotfix for duggproblemet- derfor trår de vannet med slike svar som også jeg fikk. Det er 5 års garanti på bilen- vi får vente litt til de har kontroll med de tekniske løsningene.
Helt endig
Jeg har fått en ny type lykt på den ene siden som jeg skal teste og sende inn bilder på en gang i uken. Det hjelper jeg gjerne til med. Det er både garanti og reklamasjon lenge enda, så det kommer nok en en bra løsning..
Jeg ble også ganske provosert av svaret om 30 min hvor jeg svarte at man får mangellapp på dette. Svart var at dette var "ventet lights" så man ville få dugg.
Spørs bare om jeg kommer til å få noe særlig dugg for å se om det er forskjell nå som det omtrent er vår..

Så fikk jeg roadster sport som lånebil i dag og nyvasket bil med nytt førersete og nytt hanskerom. Selv om man blir irritert noen ganger så det en fantastisk bil og amerikanske firmaer gir bra kundeservice som alltid. Svaner Roadsteren nå, hadde vært fin som bil nr 2. Veldig fornøyd med Tesla, slik service hadde jeg ikke fått på Billia:-)

toregrill

Jeg ligger ikke våken for og si det sånn, men svaret deres var langt fra tilfredsstillende. Når man har kjøpt en "premium" bil og ikke en østblokkbil, forventer man at lyktene på bilen er frie for kondens.. Man får faktisk 3 Camaroer i USA for samme pris som en Tesla.. Såvidt jeg vet så blir de levert uten kondens i lykter...
Tore Gran
Tesla Model S P85, Perlemor Hvit, soltak, stereo. Står nå endelig i garasjen og varmer sikringsskapet..

P85_Norway

Sitat fra: Milzit på fredag 28. mars 2014, klokken 19:34

Sitat fra: Havebigfun på fredag 28. mars 2014, klokken 19:14
Helt endig
Jeg har fått en ny type lykt på den ene siden som jeg skal teste og sende inn bilder på en gang i uken. Det hjelper jeg gjerne til med. Det er både garanti og reklamasjon lenge enda, så det kommer nok en en bra løsning..
Jeg ble også ganske provosert av svaret om 30 min hvor jeg svarte at man får mangellapp på dette. Svart var at dette var "ventet lights" så man ville få dugg.
Spørs bare om jeg kommer til å få noe særlig dugg for å se om det er forskjell nå som det omtrent er vår..

Så fikk jeg roadster sport som lånebil i dag og nyvasket bil med nytt førersete og nytt hanskerom. Selv om man blir irritert noen ganger så det en fantastisk bil og amerikanske firmaer gir bra kundeservice som alltid. Svaner Roadsteren nå, hadde vært fin som bil nr 2. Veldig fornøyd med Tesla, slik service hadde jeg ikke fått på Billia:-)
OT: Var skinnkvaliteten i sete årsaken til at du fikk nytt?
Tesla M3 Performance

Havebigfun

jaja- formellt har du rett.
Tesla har utviklet en bil fra scratch og gjør det de kan for å rette feilene- til tider kan det imidlertid ta tid- slik som med UMC- vi kan hjelpe dem med tålmodighet- når vi tror de har erkjent problemet. Når vi ikke tror det må de presses slik at de innser problemet- UMC problematikken tok litt for lang tid.
Jeg synes den rette løsningen er å påpeke feilen og få den registrert- for meg er det imidlertid ikke noe poeng å få byttet til nye lykter som har samme feil.

Amoss

Lurer da på to forskjellige alternativer: Få biltilsynet til og skrive ut en mangellapp, eller høre om VG/Dagbladet har lyst til og skrive litt.

Jeg ville gått for biltilsynet.  En ting er at man nå har løpt til media om en rekke saker alt, dessuten kommer det en mangellapp så har de rett og slett ikke noe mer å si. Da MÅ det utbedres.

... og, dersom biltilsynet ikke vil skrive noen mangellapp på dette, vel, da har også Tesla sitt på det tørre - eller, litt fuktige kanskje ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Milzit

Ot: Ja jeg har lagt ut bilder av det her tidligere. Men det er stopp på det nå, det ble gjort på 3-5 biler. Nå er svaret at det er normal.. Jeg fikk ikke byttet passasjersete og mitt gamle er sendt til USA for  analyse. Men det nye setet er likt, så jeg tror det raskt blir det samme.

jalias

Fikk nye front lykter da jeg var inne til en sjekk. Hadde dugg i lyktene etter vask.

Milzit

Sitat fra: jalias på fredag 28. mars 2014, klokken 19:48
Fikk nye front lykter da jeg var inne til en sjekk. Hadde dugg i lyktene etter vask.
Vet du om det er en ny type? Jeg fikk som sagt en ny lykt med et nytt design for å sjekke forskjellen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA