Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Noe rart skjedde med mine nykkete bremser :)

Startet av audunp, fredag 03. januar 2014, klokken 22:25

« forrige - neste »

audunp

Har hatt bilen i en uke nå. Fantastisk bil! Etter at oppdaterte til 5.8 får jeg ikke åpnet ladeporten fra UMC, men kun fra bilen.

Forslag?

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Tesla85

Har du prøvd fra inne i bilen? På skjermen?
Om du skal løse kablen ut dobbeltklikker du på taket på nøkkelen... :D
Tesla Model S Prefomance
Reservebil: Volvo S 80 T6 -1999

staleand

Husk å lås opp bilen først (tror mange glemmer av det / ikke er klar over dette)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

OleJA

Sitat fra: audunp på tirsdag 24. desember 2013, klokken 11:21
Har hatt bilen i en uke nå. Fantastisk bil! Etter at oppdaterte til 5.8 får jeg ikke åpnet ladeporten fra UMC, men kun fra bilen.

Opplevde det sammme: Virket prikkfritt i over 3 måneder, men et par dager etter siste 5.8 oppdatering var det slutt. For min del er jeg ikke sikker på om det har sammenheng med 5.8, eller om det er en feil på bil eller ladekabel.
.... Synes igrunnen det bare har blitt mer trøbbel med de siste oppdateringer. For et par versjoner siden så virket alt, inkl. DAB perfekt. Nå krangler både media, ladeport og bilen går ikke alltid i 'sleep' lenger. Tror jeg skal be om en nedgradering etter jul. :-\
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

gbzdoc

Min fungerte også noen uker før den døde. Knappen fungerer siden den løser ut låsemekanismen, men får ikke åpnet ladeluka.

Har ikke fått surra meg innom Tesla enda...

Sluttet forlvrig helt uavhengig av oppdateringer.

OleJA

Sitat fra: gbzdoc på tirsdag 24. desember 2013, klokken 13:00
Min fungerte også noen uker før den døde. Knappen fungerer siden den løser ut låsemekanismen, men får ikke åpnet ladeluka.
Ja, det virker hos meg også. Trolig er det et elektrisk signal som styrer dette når det kontakten er fysisk koblet til bilen.
Reservert 2 x Model Y

laumb

Sitat fra: OleJA på tirsdag 24. desember 2013, klokken 11:41
Sitat fra: audunp på tirsdag 24. desember 2013, klokken 11:21

Opplevde det sammme: Virket prikkfritt i over 3 måneder, men et par dager etter siste 5.8 oppdatering var det slutt. For min del er jeg ikke sikker på om det har sammenheng med 5.8, eller om det er en feil på bil eller ladekabel.
.... Synes igrunnen det bare har blitt mer trøbbel med de siste oppdateringer. For et par versjoner siden så virket alt, inkl. DAB perfekt. Nå krangler både media, ladeport og bilen går ikke alltid i 'sleep' lenger. Tror jeg skal be om en nedgradering etter jul. :-

Grunnen til at jeg fortsatt er på 5,6 - ALT funker knirkefritt! DAB, lading, sleep, kjapp app... Alt!

atta

Sitat fra: OleJA på tirsdag 24. desember 2013, klokken 14:27
Ja, det virker hos meg også. Trolig er det et elektrisk signal som styrer dette når det kontakten er fysisk koblet til bilen.

Husker dere å låse opp bilen? Enten åpne en dør når håndtakene presenteres, eller dobbeltklikke på taket på nøkkelen.

OleJA

Sitat fra: OleJA på tirsdag 24. desember 2013, klokken 17:18
Sitat fra: atta på tirsdag 24. desember 2013, klokken 16:38
Sitat fra: OleJA på tirsdag 24. desember 2013, klokken 14:27

Husker dere å låse opp bilen? Enten åpne en dør når håndtakene presenteres, eller dobbeltklikke på taket på nøkkelen.
Jada, har hatt bilen i over 3 måneder, så vet godt hvordan det skal gjøres når det virker.
Reservert 2 x Model Y

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA