Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader på Jølstraholmen, Best bensinstasjon.

Startet av LMOR, torsdag 02. januar 2014, klokken 13:41

« forrige - neste »

LMOR

Sitat fra: i3_X3_X5_730 på fredag 17. januar 2014, klokken 16:23
Ja det samme står i min. Norsk trykkes ikke ... Har bestilt engelsk språk i bilen.  8)
Språket i bilen kan du endre. Den jeg kjørte i går stod på svensk, og jeg byttet til engelsk. Vet ikke hvorfor de skriver det slik. Det eneste du ikke kan endre er vel det som står i en fysisk trykket manual.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

østfolding

Fortsatt ingen som har funnet engelsk eller norsk manual på nettet?

LMOR

Sitat fra: østfolding på lørdag 18. januar 2014, klokken 00:52
Fortsatt ingen som har funnet engelsk eller norsk manual på nettet?

Ikke åpent, men "BMW i drivers guide" appen til iPod eller iPhone har hele manualen på engelsk. Men da må du lage deg en tysk itunes konto foreløbig.
https://itunes.apple.com/de/app/bmw-i-drivers-guide-international/id780674884?mt=8

Hvis du har Android, så f.eks:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.driversguide.row

Vet ikke hvordan Android market virker, dessverre.

Du finner en VIN i en av trådene.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

Jeg fant ikke helt ut av Android market.. så et par filmer på Youtube og gjorde et par forsøk med tysk VPN etc, men ser ut til at denne "omveien" ikke er tilgjengelig lenger for å laste ned app. Derimot har kona en ipad, så da har jeg klart å laste denne ned med tysk brukerkonto i itunes, med tips fra http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=503mybmwi3.com

Tips: Bruk google-maps til å finne en gyldig postkode i Tyskland + format til telefonnummer :) Slik fungerte det for meg endelig, så nå skal det skum-leses når jeg kommer hjem fra jobb kveld.

Pps: Har forespurt om denne app'en i norske + engelske "appstores" via sosiale medier som facebook og twitter uten særlig hell så langt.
-i3 i mai

LMOR

Jeg har ventet på at denne skulle komme i iTunes når bilene begynner å komme til Norge. Men det kan være at det er Apple som er "problemet" og ikke BMW. Det tar av og til alt for lang tid å få en App godkjent.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

Da har jeg fått svar fra BMW :)
- - -
Dear Leif, yes you are right, the BMW i Driver's Guide is not available in Norwegian language. If you like to, we would contact the responsible department to figure out why. Therefore please provide us with your e-mail address. Our responsible colleagues will contact you directly.

Best regards,
Your BMW i Facebook Team
- - -
Håper på svar etterhvert og skal holde dere oppdatert :)
-i3 i mai

LMOR

Sitat fra: leifm på fredag 24. januar 2014, klokken 11:37
Da har jeg fått svar fra BMW :)
- - -
Dear Leif, yes you are right, the BMW i Driver's Guide is not available in Norwegian language. If you like to, we would contact the responsible department to figure out why. Therefore please provide us with your e-mail address. Our responsible colleagues will contact you directly.

Best regards,
Your BMW i Facebook Team
- - -
Håper på svar etterhvert her slik at denne er sikkert løst om ikke så lenge :)
De har vel svart feil, eller at du har spurt om feil ting. Det vi vil ha er appen i den norske butikken, ikke norsk språk.

Det finnes ikke noen manual på norsk, og den er på engelsk i den tyske butikken!
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

leifm

..ja, ser at de har tolket den slik. Jeg har kommunisert dette.
-i3 i mai

LMOR

Merk at hvis en ikke har noen VIN, bør en få tak i en VIN fra en bil som ligner sin egen, da manualen tilpasses det utstyret du har valgt.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

jgilberg

Hvis noen vil ha VIN på en i3 med alle opsjoner: VZ59362

Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

Vind

Sitat fra: jgilberg på mandag 10. februar 2014, klokken 00:45
Hvis noen vil ha VIN på en i3 med alle opsjoner.
..men da får man vel forklart hvordan man skal bruke gul skjerm også... ;D
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

jgilberg

Sitat fra: Vind på mandag 10. februar 2014, klokken 00:54
Sitat fra: jgilberg på mandag 10. februar 2014, klokken 00:45
Hvis noen vil ha VIN på en i3 med alle opsjoner.
..men da får man vel forklart hvordan man skal bruke gul skjerm også... ;D

HA HA HA HA, den var god :-)
Black P85 | VIN *20264 | 21" Hjul | Carbon Dekor | Karbonfiber Spoiler | Lydstudio-pakke  | Lyspakke | Mellombrunt Performance Interiør | Panoramatak | Parkeringsassistent | Tech-pakke | barneseter | bil levert des13 | i3 med alle opsjoner levert jan14 |

haggen

Sitat fra: leifm på torsdag 23. januar 2014, klokken 20:25
Jeg fant ikke helt ut av Android market.. så et par filmer på Youtube og gjorde et par forsøk med tysk VPN etc, men ser ut til at denne "omveien" ikke er tilgjengelig lenger for å laste ned app. Derimot har kona en ipad, så da har jeg klart å laste denne ned med tysk brukerkonto i itunes, med tips fra http://www.mybmwi3.com/forum/viewtopic.php?f=10&t=503mybmwi3.com

Tips: Bruk google-maps til å finne en gyldig postkode i Tyskland + format til telefonnummer :) Slik fungerte det for meg endelig, så nå skal det skum-leses når jeg kommer hjem fra jobb kveld.

Pps: Har forespurt om denne app'en i norske + engelske "appstores" via sosiale medier som facebook og twitter uten særlig hell så langt.
Fikk lastet ned til Android nå, installerte VPN ICLICK , koblet til tysk server. Tvang stopp på Google play via innstillinger og sletta mellomlagring. Viola så fikk jeg lastet ned via linken i denne tråden ;D

power59

Hvis BMW har som mål å være nr. 1 på kundetilfredshet (?) - hvorfor i all verden skal det da være så vanskelig å få tilgang til en digital utgave av manualen???

Når den er publisert på tyske iTunes og Android Play så har BMW åpenbart ingen prinsippielle motforestillinger mot denne distribusjonsformen - så hva er problemet for oss i Norge?

Jeg ser manualen når jeg er pålogget Android play fra PC'n nettside - men ingen av mine Android enheter gjøres tilgjengelig for nedlasting. Er jeg inne på Google Play på en av mine Android enheter så vises ikke manualen i det hele tatt.

Jeg kan alltids prøve det som andre i tråden forslår - VPN og tyske brukerkontoer - men det gidder jeg ikke - lar det heller stå som en skrape i lakken på min første BMW.

Makan!!

LMOR

Vi snakker om en brukermanual som er skreddersydd til din bil, som du ikke skulle hatt tilgang til før bilen er produsert, så det er vel litt for tidlig å skrive det på den kontoen.

Men ellers er det nok dessverre stor forskjell mellom Tyskland og Norge, på hvor oppdatert salgsorganisasjonen er, så du får nok kanskje rett. Slik har det vært i mange år, så BMW Norge kan definitivt bli bedre. Men samtidig er jeg redd for at de fleste som gir god score ikke har interesse eller behov for de tingene som irriterer meg :-(

Men BMW får god score totalt sett uansett fra meg. Har ikke lest i brukermanualen på F10 på 3år, så det betyr ikke så mye til daglig. Lastet faktisk først denne uken manualen for den ned... (og den måtte jeg til US butikken for å laste ned - så hvis ingen tar det opp med BMW, så kommer ikke disse appene til Norge)
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA