Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hurtiglader på Jølstraholmen, Best bensinstasjon.

Startet av LMOR, torsdag 02. januar 2014, klokken 13:41

« forrige - neste »

østfolding

Nå burde vel manualen komme til norske iTunes/App Store snart...?

LMOR

Som nevnt i forrige post, er den ikke kommet til noen andre BMW modeller heller, selv om den appen (uten i), har vært tilgjengelig lenge.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

i3_X5_730

haggen

Det var relativt enkelt å laste ned for Android, se tidligere post. Kun å installere en vpn app
først og etterpå installerte den fint. :) Den er behørig lest fra a til z.  :D

bromm

Ha-ha - det fungerer med VPN 1 CLICK (VPN One Click), ja...

Bare husk følgende:
1. Play App må "killes" - og cache må slettes
2. Koble til Germany med VPN App
3. Bruk en nettleser for å gå til https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bmwi.driversguide.row (ikke åpne Play-appen, før den evt. åpnes av nettleseren)

haug

Takk til haggen og broom, da fikk jeg det endelig til  ;D 

Slet en del på grunn av gmail kontoen min til stadighet startet automatisk, endte til slutt opp med å fjerne hele kontoen fra nettbrettet, da gikke alt så mye bedre.

Så nå er det bare å lene seg tilbake i godstolen og lese  8)

østfolding

Kan noen legge ut den enkleste oppskriften fio iPhone/iPad?

LMOR

Sitat fra: østfolding på torsdag 13. februar 2014, klokken 18:37
Kan noen legge ut den enkleste oppskriften fio iPhone/iPad?
Den lå litt tidligere i denne tråden, via en link :-)

Log out of iTunes
Switch to the German store (click on the flag at the bottom of the iTunes window)
Search for the app
Download the app
At this point it will ask you to either login, or create an iTunes account.
Creat the account using a different email address than your proper account.
When asked for your payment method, select None.
I just stuck an address of a hotel in Munich in there.

Jeg laget kontoen på macen, men lastet ned på iPhone etterpå. Men det tok lang tid før aktiveringsemailen kom fra Apple. Du får den sikkert dagen etter.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

SE

Fikk lastet ned en Android install, og lagret den selv utenfor Play ( med de farer det innebærer...)
Delt ut til interesserte
https://drive.google.com/file/d/0B8ejitxMsSIWZ3BtNTBZRjVkUnM/edit?usp=sharing
Funket for meg!

leifm

-i3 i mai

power59

Når BMW har valgt å publisere manualen som en "app" så er det etter min mening den optimale løsning for en bil som er "online" - og hvor retting av "bugs" og implementering av ev. nye funksjoner gjøres gjennom oppdatering av bilens "firmware".

Det er ikke usannsynlig at oppdatering av "firmware" vil medføre behov for oppdatering av manualen - og med manualen som "app" så er den underlagt et oppdaterings- og distribusjons-regime som er uhyre enkelt, effektivt og som vi vet fungerer.

Derfor er det så oppsiktsvekkende at vi som kunder i BMW's største i3-marked må ty til alle mulige triks for å få tilgang til denne "app"-manualen. Inntil videre har jeg prøvd å psyke meg opp til å tro at denne historien kan forklares som et arbeidsuhell fra BMW og ikke som et uttrykk for en organisasjon i uttakt med sine kunder. Men jeg begynner etterhvert å få mine tvil.

Har man først valgt å publisere manualen som "app" så koster det BMW absolutt ingenting å gjøre den tilgjengelig i flere land - for Android f.eks. så er det så enkelt som bare å krysse av:
http://developer.android.com/distribute/googleplay/about/distribution.html

Så - kan da noen forklare en som ikke kjenner BMW-systemet fra før - hva er som skjer?

i3_X5_730

Sitat fra: SE på torsdag 13. februar 2014, klokken 19:56
Fikk lastet ned en Android install, og lagret den selv utenfor Play ( med de farer det innebærer...)
Delt ut til interesserte
https://drive.google.com/file/d/0B8ejitxMsSIWZ3BtNTBZRjVkUnM/edit?usp=sharing
Funket for meg!

Takk, SE!
Funker også på Samsung TAB3!  8)

LMOR

Er redd du må belage deg på flere skuffelser. Selv om bromm sikkert reagerer nå, så har jeg fått nok bekreftelser fra BMW til å kunne si at software (bortsett fra noen få ting som jeg har listet opp før), ikke oppdateres online. I hvert fall ikke enda. Det samme med kartene (bortsett igjen fra tidligere opplistede rekkevidde "ting"). De håndteres på samme måten som kart til andre BMWer.

Men ellers ligger hele manualen inne på bilen, så når software oppdateres, så oppdateres manualen også.

BMW i Norge betyr dessverre for lite for BMW. (vi fikk også ConnectedDrive online mye senere enn de fleste andre land. Min F10 hadde alt som skulle til, men Norge var ikke klar... )
Kanskje nå når i3 selger mest i Norge "oppdager" de oss og leverer riktige tjenester til riktig tid.

Men selv med trekk for en del ting, så er ikke jeg i tvil om at alle +'ene overgår de få -'ene vi finner.
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Tinhlevan

Vet ikke helt om dette spørsmålet har kommet til rett plass, men tar en sjanse..

Sliter med å finne ut av hvordan man finne frem til ladestasjoner via bilens eget kartverk. Har hatt så mye trøbbel med connected service siden jeg fikk bilen så all tid har gått til å fixe det ( uten hell foreløpig).
Men har oppdaget at det dessverre ikke finnes så mange hurtigladere med combo som i3 kan bruke ennå.

Rabiat22

Sitat fra: LMOR på torsdag 13. februar 2014, klokken 22:01
Er redd du må belage deg på flere skuffelser. Selv om bromm sikkert reagerer nå, så har jeg fått nok bekreftelser fra BMW til å kunne si at software (bortsett fra noen få ting som jeg har listet opp før), ikke oppdateres online. I hvert fall ikke enda. Det samme med kartene (bortsett igjen fra tidligere opplistede rekkevidde "ting"). De håndteres på samme måten som kart til andre BMWer.

Men ellers ligger hele manualen inne på bilen, så når software oppdateres, så oppdateres manualen også.

BMW i Norge betyr dessverre for lite for BMW. (vi fikk også ConnectedDrive online mye senere enn de fleste andre land. Min F10 hadde alt som skulle til, men Norge var ikke klar... )
Kanskje nå når i3 selger mest i Norge "oppdager" de oss og leverer riktige tjenester til riktig tid.

Men selv med trekk for en del ting, så er ikke jeg i tvil om at alle +'ene overgår de få -'ene vi finner.

Enig, det er en kjempe bil.
Det er nesten sånn at eg kan si at eg ikke kommer til å kjøpe Benzin igjen......
Venter på hurtigladerene, da det vill frigjøre kjøringen helt :) Har bergen på planen til helgen ......

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA