Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Dekk og felger

Startet av fws, søndag 29. desember 2013, klokken 16:25

« forrige - neste »

fws

I går var jeg en tur på Colosseum kino. I den forbindelse parkerte jeg på parkeringsplassen ved Frognerparken fordi jeg trengte å lade. Da jeg kom dit var det en ladeplass ledig igjen, så jeg hadde flaks der. På denne parkeringen er det totalt 14 elbilparkeringer. Av disse plassene var det seks biler som ladet bilen sin.

Og da til de åtte elbilene som sto der å tok opp plass. Det var nok plasser til å parkere på de "vanlige" plassene. Vær så snill og ikke bruk elbilparkeringene hvis dere ikke trenger å lade.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

erikf

Sitat fra: fws på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:29
I går var jeg en tur på Colosseum kino. I den forbindelse parkerte jeg på parkeringsplassen ved Frognerparken fordi jeg trengte å lade. Da jeg kom dit var det en ladeplass ledig igjen, så jeg hadde flaks der. På denne parkeringen er det totalt 14 elbilparkeringer. Av disse plassene var det seks biler som ladet bilen sin.

Og da til de åtte elbilene som sto der å tok opp plass. Det var nok plasser til å parkere på de "vanlige" plassene. Vær så snill og ikke bruk elbilparkeringene hvis dere ikke trenger å lade.
Sammen med problemet med tung kladd i støpsel-problemematikken er dette noe elbilforeningen bør satse stort på å informere alle elbilister tydelig om.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

turfsurf

Sitat fra: fws på torsdag 19. desember 2013, klokken 09:29

+1. Ser det samme mye nå, helt utrolig egoistisk. Ved Farmandstredet i Tønsberg er det seks ladestasjoner, det stod tre Teslaer (ink meg), to Leaf og en e-up. Jeg og den ene Leafen ladet. Ladestasjon=bensinpumpe. Biler som står der i mere enn 5 minutt uten å lade skulle fått bot.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

hma

Observerte en Tesla som okkuperte en ladeplass på Trondheim Lufthavn onsdag 22. januar uten å lade!!
Slik misbruk er svært frustrerende for andre elbilister som lade.

Oppfordrer alle elbilister til å bruke ladeplasser kun når man har behov for å lade.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

bruisepristine

Tesla Model ≡  Reservert 01.04.2016

Vurderer ioniq eller ampera-e som ventepølse

diax

Sitat fra: hma på mandag 27. januar 2014, klokken 14:22
Observerte en Tesla som okkuperte en ladeplass på Trondheim Lufthavn onsdag 22. januar uten å lade!!
Slik misbruk er svært frustrerende for andre elbilister som lade.

Oppfordrer alle elbilister til å bruke ladeplasser kun når man har behov for å lade.

Uten sammenligning eller generalisering forøvrig, så også jeg en Tesla som okkuperte -TO- ladeplasser
UTEN å lade i går utenfor Tista Senter i Halden. Jeg har selv ikke elbil (enda), men kan lett forestille at mann kan pådra seg tilsvarende generalisering om å være drittsekk i trafikken som Audi-eiere har. (Jeg vet da jeg kjører Audi i dag)

Yagi

Ok, denne parkerte ikke på ladeplass. Men derimot parkerte den oppå fortauet.... Dette er Teslas egen bil med reklame på siden. Mulig det var lånebil - men siden dette bare er 100m fra Teslas butikk på Skøyen var kanskje ikke behovet for lån særlig stort...  Det var uansett mange plasser ledig utenfor Teslas butikk da dette bildet ble tatt i går ettermiddag.

Skulle helst sett at teslasjåfører og andre elbilsjåfører bare gjør heltemodige gjerninger, sprer om seg med smil og glede og ellers gjør ting som jeg som teslasjåfør kan sole meg i glansen av....  Men det er vel som å tro på nissen  ::)
Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA