Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Speedometer feilmargin

Startet av Primus, onsdag 25. desember 2013, klokken 21:50

« forrige - neste »

Primus

Hei, synes vår bil er litt høyere på fjæringen foran og litt lavere bak enn de andre vi har sett på. Den tar også lett nedi bak selv på en vanlig gårdsvei. Må være nøye med å heve bilen, vi har luftfjæring.

Er det noen som har programmert om bilen hos Tesla ? Er det mulig ? Kunne tenkt meg ca 3 cm høyere bak og kanskje ett par cm lavere foran, bilen "sitter" litt som en hund... Må vel justere lys etterpå også. Hm?

Mvh Primus ( passerte 8000 km nå, fantastisk bil !!  :D )
Toyota Prius fra 2009
Nissan Leaf fra 2011
Trondheim

Havebigfun

Sitat fra: Primus på mandag 16. desember 2013, klokken 21:37
Hei, synes vår bil er litt høyere på fjæringen foran og litt lavere bak enn de andre vi har sett på. Den tar også lett nedi bak selv på en vanlig gårdsvei. Må være nøye med å heve bilen, vi har luftfjæring.

Er det noen som har programmert om bilen hos Tesla ? Er det mulig ? Kunne tenkt meg ca 3 cm høyere bak og kanskje ett par cm lavere foran, bilen "sitter" litt som en hund... Må vel justere lys etterpå også. Hm?

Mvh Primus ( passerte 8000 km nå, fantastisk bil !!  :D )
Det er mekaniske høydemålere i hjulopphenget- snakk med Tesla -muligens noe er feiljustert eller har seget i de første 8000km.

Muffinman

Er vel noen som har fått levert biler med feil på dette systemet som har medført at ene siden bak har vært lavere enn spec. Sikkert noe som Tesla fikser enkelt!

LAH

Ikke umulig at det er noe der. Min ble stoppet på vei ut av en amerikaner som ville kalibrere luftfjæringen. Synes min er litt lav bak fortsatt.
85 - P4126 - VIN18537
Lev. des - lev. okt - lev. november - levert fredag 13. des

sax

Det stemmer nok at det har vært noe ujevn kalibrering av luftfjærene. En tekniker på Lade spottet at venstre bak lå under det han forventet og fikk en time for justering. 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA