Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

Gusse

Sitat fra: sn0le på søndag 09. oktober 2016, klokken 17:28
Koster det ikke litt å bruke Cloud-funksjonene også?

Kommer ann på behovet. Du har en gratis "light" pakke med sine begrensninger, som kanskje er nok for de fleste :)
Eks på begrensninger er maks 10min live feed pr dag.

petersv

Sitat fra: Gusse på søndag 09. oktober 2016, klokken 15:34
Sitat fra: petersv på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:33
Huawei E5786 er vel den du får hos de fleste pt.
Ser litt på den, men den kommer fort opp i en par høvdinger og virker litt større enn de en del mindre pennelignende løsninger til 6-700kr.
Kanskje de små "pennene" ikke kan brukes?

Sjekk finn, den er jo "gratis" med abonnement, så sikkert noen som har en liggende. De usb-versjonene kan du ikke bruke nei, det er jo et modem til en PC, og du vil jo ikke ha en laptop liggende i bilen.

Gusse

Sitat fra: petersv på søndag 09. oktober 2016, klokken 21:54
Sitat fra: Gusse på søndag 09. oktober 2016, klokken 15:34
Sitat fra: petersv på søndag 09. oktober 2016, klokken 12:33
Huawei E5786 er vel den du får hos de fleste pt.
Ser litt på den, men den kommer fort opp i en par høvdinger og virker litt større enn de en del mindre pennelignende løsninger til 6-700kr.
Kanskje de små "pennene" ikke kan brukes?

Sjekk finn, den er jo "gratis" med abonnement, så sikkert noen som har en liggende. De usb-versjonene kan du ikke bruke nei, det er jo et modem til en PC, og du vil jo ikke ha en laptop liggende i bilen.

Tusen takk for info :) Er ikke helt mitt felt dette ;D

Bidda

Hvor får jeg tak i original sort dobbelsidig tape til Blackvue 600?
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
Tesla 2017 X75 AP2+FSD silver
Hyundai Kona 2020 dark knight
TMY og CT reservert

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Bidda

Beklager, du ble for dyr, kjøpte GoPro sin....

Edit: slettet link til film
Eid 69 biler totalt, hittil i livet. 54 av de har vært Citroën. Ikke bruktbilselger av yrke....
TMY og CT reservert

HelectriC

Sitat fra: Bidda på fredag 14. oktober 2016, klokken 11:29
Beklager, du ble alt for dyr, kjøpte GoPro sin....og etter at den ble hengende og på riktig plass, så ble det film:

Sorry, om jeg høres kjedelig ut, men hvem er interessert i å så når du kjører bil 1time lang? Eller er det noe spesielt med den veien?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Bidda

Tydeligvis mange som kjeder seg da det er 95 klikk allerede....har fjernet den så du slipper å bli oppfattet som kjedelig ;-)
TMY og CT reservert

Solberg

Alle de som har problemer med kamera og/eller minnekort bør sørge for å kjøpe minnekort med MLC NAND minne (Multi level cell). Disse kortene har ofte litt lavere skrivehastighet, og er dyrere men de blir ikke så varme og klarer langt flere overskrivninger.

Eksempler er Sandisk High Endurance (hvite), eller Transcend High Endurance.

Gusse

Har en Blackvue DR650GW 2ch.
Har den innstilt slik at jeg får melding når det er detected impact in parking mode. Har stillt inn sensetiviteten på maks vel og merke.
Har i det siste hatt en noen varsler om impact, der jeg med hjerte i halsen har fått sjekket opp dette, bare for å finne ut at det er falsk alarm. Har gått å kakket litt i dekkene etc uten å fått utløst denne meldingen. Har noen samme opplevelse og ev har noen forklaring.
Ps.: har ikke på annet en impact varsler, altså ikke noe på som varsler ved bevegelse!

F_P

Motion sensor som slår ut?

Sitat fra: Gusse på mandag 14. november 2016, klokken 12:15
Har en Blackvue DR650GW 2ch.
Har den innstilt slik at jeg får melding når det er detected impact in parking mode. Har stillt inn sensetiviteten på maks vel og merke.
Har i det siste hatt en noen varsler om impact, der jeg med hjerte i halsen har fått sjekket opp dette, bare for å finne ut at det er falsk alarm. Har gått å kakket litt i dekkene etc uten å fått utløst denne meldingen. Har noen samme opplevelse og ev har noen forklaring.
Ps.: har ikke på annet en impact varsler, altså ikke noe på som varsler ved bevegelse!

Gusse

F_P

Merkelig. Jeg pleier ikke å røre g-sensorinstillingene på de kameraene jeg monterer.

Noe helt annet. Her en test mellom de to kameraene vi selger mest hos oss, Thinkware F770-2CH og Blackvue 650-2CH

Gusse

Tenkte å kjøre de på maks sånn at de skulle respondere på parkeringsbulking etc, når de allikevel reagerer på dørlukking, men har nå satt de til 90 av 100(80 er standard fra fabrikk i parking mode), så får vi se :)

Amoss

En tweet som er relevant for denne tråden...
https://twitter.com/elonmusk/status/798886670468644865
Sitat
John Carmack ‏@ID_AA_Carmack 15. nov.
Hey @elonmusk : while smart cars as enablers of a distributed panopticon may be a topic best left alone, the notion of cars as panoramic\

\ cameras has some interesting aspects. Saving the footage right before an accident event would certainly be useful, but it would also be\

\ great to be able to just tap on the dash to grab some frames whenever you see something interesting or sketchy going on.

Elon Musk @elonmusk

@ID_AA_Carmack we could enable that, although the cameras use grey, grey, grey, red detection, so it would look a little greyish red :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA