Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bjørns Model S P85 videoer

Startet av D.O, lørdag 21. desember 2013, klokken 10:36

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Gusse på mandag 14. november 2016, klokken 12:15
Har en Blackvue DR650GW 2ch.
Har den innstilt slik at jeg får melding når det er detected impact in parking mode. Har stillt inn sensetiviteten på maks vel og merke.

På maks må den da slå ut om det flyr en sommerfugl forbi?!?  Har skrudd mine ned til <10 både på park-mode og normal mode. Da ble det noenlunde slutt på pipinga.

Sliter forøvrig med at blinklyset på kameraet ikke vil slå seg av, enda jeg har skrudd av alt av LED i settings. Håper ikke noen tror jeg leker politi når jeg kjører i mørket.  ::)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Lii8

Jeg er helt ny her og dette blir mitt første innlegg - så dette blir min første erfaring som bruker her på forumet  :)

Jeg ser etter ett 2ch dash-cam sett og sitter å vurderer Thinkware770 og Blackvue DR650.

Nå har jeg prøvd å søkt på forumet om erfaringer rundt bruken av disse to, og har fått svar på mye jeg lurte på rundt Blackvue sin modell.

Er det noen her som har erfaringer med Thinkware770? Denne har på papiret høyere spec - men såvidt jeg vet ingen cloud funkjson. Kunne tenkt meg en 4G router plassert i bilen også for bruk til streaming (til unga) - og evt dash-cam'en når den er i parking-mode.

Dette ble langt - men kort oppsummert; erfaring med Thinkware770, hva anbefaler dere og hva ville dere evt valgt anderledes idag hvis du har en av disse modellene installert.

På forhånd takk for alle innspill og tips!
BMW i3 2016
Drammen

F_P

Sitat fra: Lii8 på fredag 18. november 2016, klokken 09:15
Jeg er helt ny her og dette blir mitt første innlegg - så dette blir min første erfaring som bruker her på forumet  :)

Jeg ser etter ett 2ch dash-cam sett og sitter å vurderer Thinkware770 og Blackvue DR650.

Nå har jeg prøvd å søkt på forumet om erfaringer rundt bruken av disse to, og har fått svar på mye jeg lurte på rundt Blackvue sin modell.

Er det noen her som har erfaringer med Thinkware770? Denne har på papiret høyere spec - men såvidt jeg vet ingen cloud funkjson. Kunne tenkt meg en 4G router plassert i bilen også for bruk til streaming (til unga) - og evt dash-cam'en når den er i parking-mode.

Dette ble langt - men kort oppsummert; erfaring med Thinkware770, hva anbefaler dere og hva ville dere evt valgt anderledes idag hvis du har en av disse modellene installert.

På forhånd takk for alle innspill og tips!

Nå selger jo jeg disse og har god kjennskap til begge.

Nei, Thinkware har ikke Cloud-støtte
Ja, Thinkware har bedre bilde, spesielt bak
Begge er diskret. Thinkware ser større ut, men i praksis er det liten forskjell
Timelapse på Thinkware når parkert er gull
Park mode på Thinkware krever ekstra kabel, og mer jobb med montering

Blackvue, har Cloud som er nice men ikke need
Blackvue støtter 128GB SD-kort
Blackvue har tynnere kabler = enklere å trekke
Letter å montere strøm
Hakket dårligere GPS virker det som
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Lii8

Takk for gode svar F_P :)

Dash-cam'en skal  monteres i en TMS, får den levert i jan2017 - ser du har fastpris på montering så da vil jeg nok kontakte deg.

Kamera kjøper jeg i hovedsak for dokumentasjon/bevis rundt hendelser når bilen er på veien og parkert på offentlige plasser. Som du sier, cloud er nice - men Thinkware har vel mulighet til å lagre på selve kameraet også som backup til SD kortet som ett godt alternativ. Av en eller annen grunn så liker jeg bare 'formfaktoren' på Blackvue bedre - og synes den ser penere ut montert i bilen  :P

Er det noe problem å ta ut strøm via ODB2 kontakten? Hørte med mitt lokale Tesla SS her i Drammen - og de hadde ingen erfaringer rundt dette og kunne ikke gi meg noe godt svar, tenkte da også opp mot evt garanti saker på bilen med ettermontert 'ikke_Tesla' utstyr?
BMW i3 2016
Drammen

F_P

Begge lagrer på SD så den er bankers. Fordelen til Thinkware er der timelapse som øker tiden det dekker med 16x. Kun 64GB kort på Thinkware, Blackvue har 128GB.

Ser den med formfaktoren. Det forsvinner nesten helt når montert :)
Strøm tar jeg alltid fra OBD. Faktisk så gir jeg ingen garantier på installasjon om kunden krever annen kobling. Rett og slett fordi Tesla kan komme opp med mye rare forklaringer om man "stjeler" strøm andre steder med lodding etc.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

SigX

128GB fungerer fint i Thinkware også. Gjør det i mitt F750 med F770 firmware, så vil tro det da også fungerer i F770.
Thinkware har også fotoboksvarsling :)

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

SigX

Må ikke glemme den, kan fort tjene inn dashbordkameraet bare på den funksjonen  ;)

Lii8

Begge lagrer på SD - men jeg forstod det slik at Thinkware også hadde en dual-save funksjon, som lagret eventer (utløst i park mode eller g-krefter) også på ett internt minne som en ekstra backup hvis man ønsker det.

Det virker absolutt som det er enklest å ta ut strøm via ODB2 kontakten, og Tesla sier ingenting på det...eller?

Hvordan fungerer fotoboksvarslingen - og hvordan oppdateres denne ift til nye/flytting av fotobokser?
BMW i3 2016
Drammen

SigX

Thinkware har Dual-Save, så det lagrer også til internminne ved kollisjon/hendelse. (Mener den har to siste hendelser i internminne i tillegg til på SD)
Fotoboksvarslingen fungerer veldig bra, og den varsler kun for fotobokser i kjøreretningen. Har fungert for de jeg har kjørt forbi i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland i sommer.
Oppdateringer kan lastes ned fra Thinkware sine sider. Hvor ofte de oppdateres er jeg ikke sikker på, men trolig så oppdateres de ved endringer.

satheesh.net

Sitat fra: SigX på fredag 18. november 2016, klokken 15:57
Thinkware har Dual-Save, så det lagrer også til internminne ved kollisjon/hendelse. (Mener den har to siste hendelser i internminne i tillegg til på SD)
Fotoboksvarslingen fungerer veldig bra, og den varsler kun for fotobokser i kjøreretningen. Har fungert for de jeg har kjørt forbi i Norge, Sverige, Danmark og Tyskland i sommer.
Oppdateringer kan lastes ned fra Thinkware sine sider. Hvor ofte de oppdateres er jeg ikke sikker på, men trolig så oppdateres de ved endringer.

Det litt "kjipe" med fotoboksvarsleren i Thinkware er at den ikke fungerer i tunneler. Dvs den sier ifra FØR tunnelen at det finnes en på innsiden. Men da er den ikke like nøyaktig med plassering.

Men bevares, jeg er strålende fornøyd med Thinkware og dens funksjoner. Spesielt nevnte fotoboksvarsler - reddet meg et par ganger vet jeg. :P

el nino

Mye snakk og anbefalinger om dashcam, men er det noen som har erfaring med at det blir lettere mht. forsikring hvis noen bulker/herper bilen din og stikker av og de blir fanget opp av kameraet? Er det godt nok bevis for forsikringsselskapet/politiet?

Go-carter

Vekker til live tråden igjen. Med X på vei tenkte jeg å ha handla inn alt av dilldall før den ankommer landet, og hadde egentlig sett for meg å bestille et kamera alá Thinkware F750 med to kameraer. Istedet, så viser det seg at jalla-kameraene nå også leveres med to kameraer og til den nette sum av 230,- så har jeg bestilt en sånn for å teste:

http://www.ebay.co.uk/itm/252657351407

Ikke akkurat verdens største tap om den ikke fungerer.

Men det får meg til å lure; Hvorfor koster denne, som i prinsippet har samme grunnleggende funksjon, som de "gromme" til 3-4000,- kun 1/20 del av disse? Er det virkelig verdt forskjellen? Gitt at man ikke trenger GPS, fotoboksvarlser og WiFi, men kun skal overvåke omgivelsene.

Begge har fullHD frontkamera, men billigmodellen har ikke fullt så god oppløsning bakover(1080 vs 582). Begge varsler ved berøring/bevegelse, begge looper, men Thinkware støtter dobbelt så stort minnekort (64gb).

Noen som har erfaring fra jalla-kameraene?

#flamesuiton

TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

petersv

#988
Ingen er vel bedre til å svare på det enn deg om noen uker  ;)

alda

Sitat fra: Go-carter på mandag 02. januar 2017, klokken 12:12
Vekker til live tråden igjen. Med X på vei tenkte jeg å ha handla inn alt av dilldall før den ankommer landet, og hadde egentlig sett for meg å bestille et kamera alá Thinkware F750 med to kameraer. Istedet, så viser det seg at jalla-kameraene nå også leveres med to kameraer og til den nette sum av 230,- så har jeg bestilt en sånn for å teste:

http://www.ebay.co.uk/itm/252657351407

Ikke akkurat verdens største tap om den ikke fungerer.

Men det får meg til å lure; Hvorfor koster denne, som i prinsippet har samme grunnleggende funksjon, som de "gromme" til 3-4000,- kun 1/20 del av disse? Er det virkelig verdt forskjellen? Gitt at man ikke trenger GPS, fotoboksvarlser og WiFi, men kun skal overvåke omgivelsene.

Begge har fullHD frontkamera, men billigmodellen har ikke fullt så god oppløsning bakover(1080 vs 582). Begge varsler ved berøring/bevegelse, begge looper, men Thinkware støtter dobbelt så stort minnekort (64gb).

Noen som har erfaring fra jalla-kameraene?

#flamesuiton
Som "gjerrig svenske" er man ju en stoor fan av Ebay - tänk vad kineserna kan laga för en billig peng!  ;D
Inte nog med det, varorna skickas ofta fraktfritt - rekommenderad post - till Norge! Bara frakten borde ju ofta kosta många gånger mer än själva varan (OK, det tar tid - men det kan man ta om man är ute i god tid. Väntar fortfarande på en skumkanon jag beställde i slutet av oktober, har inte kommit ännu...)
Tillbaka till saken, har beställt och mottagit en slik:
http://www.ebay.co.uk/itm/391270749062?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT
Har inte installerat den i bilen ännu, men den ser ut och funka som den ska. Får ca. 1,5 timme med opptak med ett 16GB minnekort ser det ut som. Kvalitetskänslan är inte speciellt hög, den påminner om en sån där leksaksmobil man köper til barna...Hade iofs. inte förväntat så mycket mer för en hundralapp ca. och gratis frakt...Men den tar opp som den ska, och bildkvaliteten verkar var OK - i dagsljus...
Det största problemet är att alla menyer är på KINESISKA  :o :o :o Medföljer en bruksanvisning på engelska som förklarar hur man byter språk, har inte testat detta ännu.
Summa summarun är det väl en kamera som kan fungera till enkelt bruk, och man får vad man betalar för.

Funderar mer och mer på att köpa en ordentlig kamera för några lappar, denna kan ju monteras i trillingen evt.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA