Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fossil Vinterbil/nødbil

Startet av eledille, onsdag 18. desember 2013, klokken 21:02

« forrige - neste »

eledille

Iflg produsenten takler den enfas kun opp til 20 A. Ville nok sett på noe annet. Det finnes et rimeligere mobilt alternativ til crOhm, husker ikke hva den heter, eller man kan rigge til en ZCW-stasjon med plugg så den kan tas med.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

nofuelno

Sitat fra: rh83 på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:49
Sitat fra: eledille på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:39
Zaptech holder på å lage en bitteliten 11 kW trafo som veier 4 kg. Den gjør at du kan lade på 230 V trefas på tur. Den skal også bli billigere enn en tradisjonell trafo, som ville ha veid ca 75 kg. Den skal etter planen lanseres til sommeren.

Ja så den.. spennende saker. Men innen den tid har vi vel god dekning på både Type2 og Superchargere, har vi ikke? ;) Spørs om jeg ikke blir å kjøpe en Wallb-e to go.. Ingen som har erfaring med denne i Norge, og/eller kan svare om den kan lade ved hjelp av f.eks 230V 32A fra IT-nett?

Hei, vi har tatt inn noen sånne til Norge og de fungerer bra, men må ha 32A fra TN nett
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jkirkebo

Sitat fra: rh83 på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:49
Sitat fra: eledille på onsdag 22. januar 2014, klokken 22:39
Zaptech holder på å lage en bitteliten 11 kW trafo som veier 4 kg. Den gjør at du kan lade på 230 V trefas på tur. Den skal også bli billigere enn en tradisjonell trafo, som ville ha veid ca 75 kg. Den skal etter planen lanseres til sommeren.

Ja så den.. spennende saker. Men innen den tid har vi vel god dekning på både Type2 og Superchargere, har vi ikke? ;)

Tja, spørs vel hvor du skal. Jeg skal kjøre Kystriksveien nordover til sommeren og vil nok i hovedsak lade på campingplasser på natten mens vi sover i en hytte. Det hadde vært kjekt med en boks som gjør at vi kan utnytte 16A trefase 230V fullt ut. 6,4kW er nok til å fullade under et normalt opphold.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Da har jeg fått tak i en av disse 13A kablene fra Mennekes.
Natt til i går, med original UMC: Feilmelding når jeg kom ut - ikke trekk av strøm fra stikk.
Natt til i dag, med Mennekes kabel: Lading fullført rundt kl. 04:00, startet lading i går med scheduled charge og kunne fortsette lading fra app i dag. Slo så på varme og den trakk fra stikk.

Jeg har fortsatt gammel software (5.6) og Mennekes kabelen har eliminert alle utfordringer jeg hadde med UMC.

HKS

Hadde min Model S inne på service for et par uker siden primært fordi de hadde glemt å koble til USB-portene... Rapporterte da om ladeproblemene jeg hadde med original UMC, som primært var rødt lys når ladingen var ferdig og "charge cable problem" i display. Siste software løste heller ikke disse problemene for meg. Har dog aldri hatt problemer eller feilmelding vedrørende 12V.

Fikk telefon fra Tesla i dag, hvor de spurte om jeg var hjemme slik at de kunne levere ut en Mennekes 13A kabel til meg som jeg kunne ha frem til Tesla kom med en ny UMC.

Er det flere som har rapportert inn problemer som har fått Mennekes-kabel?
Må virkelig si dette er god service fra Tesla!
Tesla Model S 90D

Muffinman

Sitat fra: HKS på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:16
Hadde min Model S inne på service for et par uker siden primært fordi de hadde glemt å koble til USB-portene... 
Hmm, er dette noe som må gjøres i klargjøringen? jeg får ingen reaksjon når jeg setter inn en stick, men kan trekke strøm fra portene.

HKS

Mine porter var helt døde, ingen lading, eller ingen lys i portene.
Tesla Model S 90D

Havebigfun

Sitat fra: HKS på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:16
Fikk telefon fra Tesla i dag, hvor de spurte om jeg var hjemme slik at de kunne levere ut en Mennekes 13A kabel til meg som jeg kunne ha frem til Tesla kom med en ny UMC.

Er det flere som har rapportert inn problemer som har fått Mennekes-kabel?
Alle med vedvarende ladeproblemer etter siste FW-oppgradering får tilbud om Mennekes nå

ebbrey

#68
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 06. februar 2014, klokken 19:11
Sitat fra: HKS på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:16
Fikk telefon fra Tesla i dag, hvor de spurte om jeg var hjemme slik at de kunne levere ut en Mennekes 13A kabel til meg som jeg kunne ha frem til Tesla kom med en ny UMC.

Er det flere som har rapportert inn problemer som har fått Mennekes-kabel?
Alle med vedvarende ladeproblemer etter siste FW-oppgradering får tilbud om Mennekes nå

Ja fikk en levert på døra idag. Alle de har logget med problemer får kabel. Fikk derimot beskjed om at kabelen var til odel og eie. De skulle ikke ha den tilbake. Mennekes 35075. Schuko.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Rawen76

Den CrOhm boksen var virkelig lekker. Har 400V 63A inn i huset så jeg har litt tro på en slik en etterhvert...
Ser de har en egen Tesla Model S utgave også. Skulle bare ønske de la ut mere info og oversatt til engelsk også! Noen som har funnet engelske brosjyrer?
P85 Grå | Tech | Luft | Pano | Park | Lyd | Dobbeltlader | Lys | Vinter | Sort skinn/carbon | 19" |
Finalized 07.10.2013 | Vin nr. 08.10.13 | under produksjon 14.01.2014 | Produksjon fullført 21.01.2014 | Levering 17.03.14 |

2000 Honda VFR800, rød med 33000km, selges.

turfsurf

Sitat fra: HKS på torsdag 06. februar 2014, klokken 17:16
Er det flere som har rapportert inn problemer som har fått Mennekes-kabel?
Må virkelig si dette er god service fra Tesla!

Jepp, får en sendt i posten. Dette måtte de bare gjøre, når de gikk så hardt ut og sa at ladeproblemene var fikset med siste oppdatering. Dog er det meste av problemene fikset, men ikke det kanskje alvorligste...
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Batteritralla

Dette var en veldig positiv overraskelse.

Godt å høre at Tesla endelig har våknet opp og yter den service som er på sin plass til de kunder som har opplevd denne form for problemer - over ganske lang tid...

Min tillit til Tesla som organisasjon har blitt svekket av det jeg har lest om denne problematikken hos såpass mange individuelle eiere bare her på dette forum.

Kjenner jeg gleder meg litt til min bil kommer snart, denne følelsen har vært litt varierende i det siste...
Jeg forbeholder meg retten til å ha positive og negative meninger om Model S, selv om jeg har solgt min :-)

x525

Jeg fikk en Mennekes-kabel levert på døra selv i dag, da Tesla "hadde sett at jeg hadde hatt litt ladeproblemer". Nå er det slik at jeg overhodet ikke har hatt ladeproblemer med UMC'n unntatt èn harmløs feilmelding etter endt lading ved siste FW-oppdatering. Dette påpekte jeg flere ganger, men Mennekes-kabelen ville de likevel gi meg da "det var jo kjekt å ha èn ekstra!". Og det er det jo! Thumbs up!
Bor på Kolbotn.
Grå/grå Model S P85+ inkl. alt unntatt bagasjeromsskjuler.

Øyvind.h

Da har jeg også byttet den ene UMC``en min til en Mennekes kabel. På Skøyen har de ikke hatt UMC inne siden januar, og deler tydeligvis ut Mennekes kabelen til de som er i nød nå.

Spørsmål:
Nå i kveld måler jeg 130V mellom fase/jord og 135V mellom den andre fasen/jord på ett av ladepunktene jeg disponerer. Dessverre det eneste som støtter 32A, og UMC (har enda en liggende) melder at det er lekkasje til jord og vil ikke lade.

Er en forskjell på 5 volt mye? Har alltid hatt dønn stabil og korrekt spenning mellom fase/jord, men nå regner det sidelengs og "alt" er vått :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gressvikingen

#74
Nei. Det er ikke mye.
Hadde UMC vært fornuftig konstruert skulle den ikke bry seg med slike feil.  Den burde tolerert alt mellom 240 og 0 V mellom fase og jord. Jordfeil på nettsiden av støpselet burde den ignorere fullstendig.
P85D"+"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA