Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parksensorer + Ryggekamera

Startet av EvenSteven, tirsdag 17. desember 2013, klokken 14:24

« forrige - neste »

Knnot

Parkeringssensorene på min nåværende BMW fungerer utmerket selv med skitten og snø/is belagte sensorer. Har også tro på at Tesla raskt endrer sensorene dersom det skulle vise seg at de er for svake eller for sensitive mot skitt/is/snø.

Kanskje vi til og med i fremtiden vil se en vinterpakke fra Tesla hvor det er inkludert oppvarming av sensorer? Jfr. fronten til BB ved kjøring Oslo - T.Heim  :)

Muffinman

2007 9-3``en jeg skal selge er ihvertfall svært lite følsom for smuss, is og snø og fungerer nesten alltid. Ser forresten at det er en til som har rygget på noe uten at sensorene varslet også. Man skal selvfølgelig ikke drive med "instrumentrygging", men når man først gjør en feil skal jo dette systemet berge en. Ønsker meg fremdeles en mulighet for å slå systemet av. Jeg stoler ikke på det etter hendelsen, og når det varsler hindringer som ikke er der til stadighet er det til irritasjon.

HenningH

I forhold til tidligere biler imponerer parkeringssensorene til Model S på ingen måte
P85 Doplhin grey

Cato76

Det har vært endel klager på dårlig lys på ryggekamera ved rygging. Jeg fant ut at dersom man dimmer opp lysstyrken på skjermen så blir også skjermen til kameraet mye lysere. Problemet da er at en da blir blendet av alt annet lys, så vinningen opp i spinningen...
Men kanskje dere som sitter på "Tipse Tesla" mailen kan sende et ønske om å kunne dimme skjermen til kameraet uavhengig av restene av skjermen?  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

snurrehue

Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 14:14
Det har vært endel klager på dårlig lys på ryggekamera ved rygging. Jeg fant ut at dersom man dimmer opp lysstyrken på skjermen så blir også skjermen til kameraet mye lysere. Problemet da er at en da blir blendet av alt annet lys, så vinningen opp i spinningen...
Men kanskje dere som sitter på "Tipse Tesla" mailen kan sende et ønske om å kunne dimme skjermen til kameraet uavhengig av restene av skjermen?  8)

Tviler meget sterkt på at skjermen har mulighet for å justere bakgrunnsbelysningen for bare visse sektorer av skjermen.

Cato76

Sitat fra: snurrehue på tirsdag 17. desember 2013, klokken 14:24
Sitat fra: Cato76 på tirsdag 17. desember 2013, klokken 14:14

Tviler meget sterkt på at skjermen har mulighet for å justere bakgrunnsbelysningen for bare visse sektorer av skjermen.

Den har ikke dette i dag, men det bør vel gå an! Vi lever da i 2013....  :o
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Amper

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 16:47
Sitat fra: elpedros på tirsdag 10. desember 2013, klokken 15:41
Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 10. desember 2013, klokken 11:19

Rygger inn i garasje med 220 cm bredde hver dag, så det blir endel piping :D

Hvordan kommer du deg ut av bilen?? (:

Varierer litt. Vanligvis takluka (har montert ribbevegg i taket i garasjen) Men igår måtte jeg ta bakluka for det begynte å rase så mye snø inn i bilen da jeg åpna panoen.

Er det dette som kalles Monkey business!  :o
P85D :o)

Høgis

Har ødelagt et par sensorer på en tidligere bil, ved at jeg vasket bilen i oppvarmet hall og kjørte ut i 15 minus etter å ha tørket bilen skikkelig. Vil bare tipse om at dette kan være lurt å unngå.
P27864 Mørk grå P85, carbon,  mell.brunt int.  22" Vossen CV4, full pakke untatt dobbeltlader.
Solgt TMS til fordel for BMW 640i Grand coupe,  byttet til en BMW M6 Grand Coupè, AC Schnitzer. Nå ble det Porsche Taycan (tidlig April 2020)

atta

Fungerer fint på min bil, men 5-6 pluss her i Stavanger. Men merker at de er litt tregere enn BMW'en. Føler jeg stoler mindre på dem. BMWen fungerte for øvrig helt fint selv om bilen var skitten. Pep av og til med mye snø, men litt tålte den.

Det som overraskert meg, og nesten gjorde at jeg kom borti en kant, var at frontsensorene ikke fungerer under rygging! Det er jo bare snålt!

En annen, relatert ting, er at når man setter seg i bilen om kvelden og dome-lysene går på, så dimmer de monochromatiske speilene ned og det tar tid før de går tilbake til normalt. Så når man skal rygge ut av innkjørselen om kvelden ser man ikke noe i speilet! På BMWen koblet dette seg ut i revers.

Slike småting man ikke tenker på før de ikke er der lenger..

Øyvind.h

Sitat fra: atta på tirsdag 17. desember 2013, klokken 20:41
Fungerer fint på min bil, men 5-6 pluss her i Stavanger. Men merker at de er litt tregere enn BMW'en. Føler jeg stoler mindre på dem. BMWen fungerte for øvrig helt fint selv om bilen var skitten. Pep av og til med mye snø, men litt tålte den.

Det som overraskert meg, og nesten gjorde at jeg kom borti en kant, var at frontsensorene ikke fungerer under rygging! Det er jo bare snålt!

En annen, relatert ting, er at når man setter seg i bilen om kvelden og dome-lysene går på, så dimmer de monochromatiske speilene ned og det tar tid før de går tilbake til normalt. Så når man skal rygge ut av innkjørselen om kvelden ser man ikke noe i speilet! På BMWen koblet dette seg ut i revers.

Slike småting man ikke tenker på før de ikke er der lenger..
Frontsensorer på under rygging har jeg (og sikkert mange andre) meldt videre til rette instanser i Tesla, så det kommer nok med en sw-fix! De har jo sett behovet for å tenne grøftelys foran ved rygging, så sensorer virker bare som en forglemmelse (sensorene ble jo slengt på rett før europeiske biler kom, så det var helt i siste liten!)

Dimming av speil virker også å være en sw bug som bør bli fikset ganske raskt.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gusse

Ifølge den nyeste manualen side 39, skal Rear view mirror og Side mirrors dimme ned automatisk i forhold til mengde lys de blir utsatt for, UNNTAK I revers!!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA