Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Er alle like fornøyd?

Startet av Milzit, mandag 16. desember 2013, klokken 12:46

« forrige - neste »

Cosmo

Sitat fra: kimlillebo på mandag 09. desember 2013, klokken 00:04
Sitat fra: Milzit på søndag 08. desember 2013, klokken 22:31
Som andre her skjer de noen på ganger at ladingen ikke starter, men at det kun står "charging will start momentarily". Jeg leste noen som hadde fått en reset av UMC som vistnok skulle hjelpe? Kjedelig å alltid må vente til den begynner å telle opp når man setter på lading..
Er det noen løsning på dette?
Jeg har fått dette problemet noen ganger.
Første gang ringte jeg tesla service og vi gikk igjennom feilkode søk sammen (test av andre stikkontakter, snu opp ned schucko, Power off TMS etc.)

Ingen ting fungerte, men senere på kvelden så plutselig gikk det på første forsøk.

Jeg fikk samme feilmeldingen i dag. Blått lys i bilen, men om jeg åpner førerdøren så begynner det å blinke grønt og meldingen er "Charging will start momentarilly". Men det skjer ingen ting. Den måler Volt men tar ikke Amps.

Det som løste problemet i dag vet jeg ikke, men jeg tok ut og inn kabelen noen ganger, åpnet førerdøren noen ganger og bannet litt. Plutselig så gikk det og nå lader den i vertfall.

K.


Sent from my iPad using Tapatalk HD



Lyser det blått i ladeporten så betyr det at den varmer opp for å motta ladning.   8)

Kommer ann på temperaturen hvor lenge den står med blått lys.
Alt av power i kabelen blir da brukt til oppvarming.

D.O

Hvorfor trekker den ikke strøm i følge display da? Og etterhvert mener jeg at den lyser grønt med samme teksten
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

valvolainen

Satte i kabelen hos meg nå. Den teller opp ampere, men det står 0km/h i ladehastighet.
Ventet en stund og sugtittet i visible tesla når jeg kom inn igjen. Da begynte den forsiktig å telle opp i hastighet, er nå oppe i 5km/h. (10 min). Lader på 10A, 222V.
Jeg antar at den stjeler all strømmen i begynnelsen til noe slags oppvarming? Men i displayet stod det charging hele tiden, og ladeporten ble grønn med en gang.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

cairnz

Sitat fra: D.O på søndag 15. desember 2013, klokken 21:55
Hvorfor trekker den ikke strøm i følge display da? Og etterhvert mener jeg at den lyser grønt med samme teksten
Mest sannsynlig fordi laderen kun teller A som går til lading, ikke til andre ting, som varming av batteripakken? Kanskje ikke heldig at bilen ikke informere om det, men det er jo i det minste en plausibel forklaring :)
Elbilist

D.O

Noen som melder seg frivillig til å la bilen stå med denne meldingen og se om lading starter etterhvert? Jeg hadde kjørt en mil med "charge now" og 0 i range, så jeg turte ikke vente. Fikk lading til å starte etter noen forsøk.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

turfsurf

Sitat fra: D.O på søndag 15. desember 2013, klokken 22:52
Noen som melder seg frivillig til å la bilen stå med denne meldingen og se om lading starter etterhvert?

Prøvde det en gang, lot den stå i 3 timer, fremdeles samme melding. Låse opp, ut og inn med ladekabel, så startet den med en gang.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

FThorsen

En kunde av meg har dobbelt uttak til motorvarmer fra gammelt av på parkeringsplassene. Hvis jeg velger schuko kontakten til venstre får jeg beskjed om at charging will start momentarily, men den begynner aldri. Hvis jeg benytter kontakten til høyre så fungerer det flott hver gang. Dette er det eneste problemet jeg har hatt med lading (med unntak av å glemme å sette bilen til ladning da ;) ).
Så det kan virke som om kontakt/spenn, etc fremprovoserer denne statusen.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

jkirkebo

Sitat fra: fthorsen på tirsdag 17. desember 2013, klokken 12:08
En kunde av meg har dobbelt uttak til motorvarmer fra gammelt av på parkeringsplassene. Hvis jeg velger schuko kontakten til venstre får jeg beskjed om at charging will start momentarily, men den begynner aldri. Hvis jeg benytter kontakten til høyre så fungerer det flott hver gang. Dette er det eneste problemet jeg har hatt med lading (med unntak av å glemme å sette bilen til ladning da ;) ).
Så det kan virke som om kontakt/spenn, etc fremprovoserer denne statusen.

Evt. kan det være feil på jordingen på den venstre kontakten?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

eledille

Når ladeporten lyser blått hos meg så viser den ikke noe strømtrekk, og spenningen forblir på 241 V. Hvis den trakk strøm ville spenningen falt litt. Så selv om det er godt mulig at blått lys skulle bety at den varmer batteriet, så ser det ikke ut til at den alltid gjør det.
Oslo
Think City 2001 siden 2007       :)    Nå med havarert batteri :(
TMS 85 siden september 2013  8)
Nissan Leaf siden februar 2014 :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA