Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: bb på fredag 07. februar 2014, klokken 15:00
Så bra :) Jeg torde ikke å ta denne med fordi du kjørte litt fort. Mulig jeg er litt for paranoid :P Jeg legger jo selv ut videoer der jeg fyker forbi bil etter bil.

Jeg kjørte vel ikke så fort, men det kan se litt fort ut siden dere andre la til rette for å bli forbikjørt ved å kjøre veldig rolig. Vi lagde jo fossilbilkø bak oss på den turen :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

bb

Hehe, det er nok sant det. Jeg må innrømme jeg var litt dårlig forberedt til dette treffet og hadde lite erfaring med å kjøre bak en følgebil. Forhåpentligvis blir neste treff bedre med tanke på videoer :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

fonberg

Sitat fra: bb på fredag 07. februar 2014, klokken 15:30
Hehe, det er nok sant det. Jeg må innrømme jeg var litt dårlig forberedt til dette treffet og hadde lite erfaring med å kjøre bak en følgebil. Forhåpentligvis blir neste treff bedre med tanke på videoer :)

Ja, får eksperimentere litt med ulike FOV-innstillinger osv. på kameraet også.
Det var også både flatt lys og lite lys den dagen. Gode odds for bedre lys i minst et halvt år fremover nå :-)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Bjørn


[/quote]
Ja, det var en periode jeg brukte jakka for å isolere døra fordi jeg trodde det var døra som ikke var godt nok isolert. Men det viste seg å være trekantvinduet. Nå stapper jeg lua mi der og da trenger jeg ikke å isoloere døra. Den har vært fin hele tiden. Jeg har fått time hos Tesla Skøyen for å utbedre feilene.


Jeg sliter m samme kaldtrekken, og madammen klager..  :-[ Kjørte til Åre i 20- og svidde av hele bat.pakken på 27 mil. Måtte ha temp på 28'
Klagde på dette samtidig som dem skulle skifte dør pakninger fremme da disse lå feil.. men kaldtrekken forsvant ikke.
Har du fått fikset dette nå..? hva gjorde de..? ble det bra..? :P


D.O

Kjørte du i rangemode? Min erfaring er at i kulde må du heller ha Rangemode av, da lufta sirkulerer bedre og du holder lett temperaturen i bilen. Har selv kjørt i -28 med stabilt 21 grader inne med temp på 21. Var da fullastet og bedre rekkevidde enn det du fikk.
Har samme kaldtrekk fra trekantvinduene. Trodde først det bare var kulde, men merket i dag med 20m/sek vind at det blåser rett inn ved trekantvinduene. Har kontaktet Tesla og de skulle se på det.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Sitat fra: fonberg på fredag 07. februar 2014, klokken 15:44
Ja, får eksperimentere litt med ulike FOV-innstillinger osv. på kameraet også.
Det var også både flatt lys og lite lys den dagen. Gode odds for bedre lys i minst et halvt år fremover nå :-)
Ja, det blir lysere og lysere for hver dag som går nå :)


Sitat fra: Bjørn på fredag 07. februar 2014, klokken 16:24
Jeg sliter m samme kaldtrekken, og madammen klager..  :-[ Kjørte til Åre i 20- og svidde av hele bat.pakken på 27 mil. Måtte ha temp på 28'
Klagde på dette samtidig som dem skulle skifte dør pakninger fremme da disse lå feil.. men kaldtrekken forsvant ikke.
Har du fått fikset dette nå..? hva gjorde de..? ble det bra..? :P
Jeg har fått time hos Tesla den 20. februar for å utbedre diverse feil. Lå du på ca. 250 Wh/km på den turen da?

Sitat fra: D.O på søndag 09. februar 2014, klokken 20:52
Kjørte du i rangemode? Min erfaring er at i kulde må du heller ha Rangemode av, da lufta sirkulerer bedre og du holder lett temperaturen i bilen. Har selv kjørt i -28 med stabilt 21 grader inne med temp på 21. Var da fullastet og bedre rekkevidde enn det du fikk.
Har samme kaldtrekk fra trekantvinduene. Trodde først det bare var kulde, men merket i dag med 20m/sek vind at det blåser rett inn ved trekantvinduene. Har kontaktet Tesla og de skulle se på det.
Hvor mye forbruk pleier du å ha? På mine langturer har jeg ca. 200 Wh/km på strekninger jeg må lusekjøre i 70-80 km/t. Mens hvis jeg får kjøre 10-20 km/t over fartsgrensa ligger jeg på 220-230 Wh/km.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

D.O

I det siste med ute temp på ca 4'C ligger jeg på ett snitt på 190 på de 2 siste ladingene. Dette har vært mest langkjøring i 70-80kmt. Nå er det bart på veien. Tidligere så lå jeg mere rundt 220-230 med snø/is på veien og kuldegrader ved lang kjøring. Har hatt helt opp i 277 ved -28 og full lastet bil og takstativ. Snitt på ca 4000km er 254wh/km.  Så trolig ganske likt din bil. Jeg kjører med hakka 8 piggdekk.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

bb

Sitat fra: D.O på mandag 10. februar 2014, klokken 08:54
I det siste med ute temp på ca 4'C ligger jeg på ett snitt på 190 på de 2 siste ladingene. Dette har vært mest langkjøring i 70-80kmt. Nå er det bart på veien. Tidligere så lå jeg mere rundt 220-230 med snø/is på veien og kuldegrader ved lang kjøring. Har hatt helt opp i 277 ved -28 og full lastet bil og takstativ. Snitt på ca 4000km er 254wh/km.  Så trolig ganske likt din bil. Jeg kjører med hakka 8 piggdekk.
Jeg får også ca. 190 Wh/km når jeg må kjøre økonomisk i 70-80 km/t. Men på siste turen merket jeg at snø/is/regn og vaskebrett spiser mye energi. Kombinert med tung høyrefot så ligger jeg typisk på 220+ Wh/km selv med en innetemperatur på 18,0-18,5 C.

Jeg tror for øvrig mitt totalsnitt er lavere enn 250 Wh/km. Jeg har nullstilt B tripptelleren for hver langtur og har derfor ikke totalforbruket. Ut ifra mine screenshots fra turene kan det virke som mitt totalsnitt ligger på ca. 220 Wh/km. Og da er ca. 5 % av dette kjøring på motorvei i 120 km/t.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

bb

Video #5 er ute nå :D Denne gangen tok jeg sjansen på å lage litt lang video. Blir den for lang eller er det ok? Det var en del ting jeg gjerne ville vise fram, blant annet intervjuet med Erik hos Sønnico. Jaja, sånn går det når man er både kameramann og producer. Da blir det director's cut :P
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Zneip

Langfilm? Yess!!! Da må jeg kjøpe popcorn på tur hjem fra jobb i dag. Det gledes  ;D
Nord Trøndelag | X90D

maxmekker

50 minutter faktisk, mer som lotr extended edition detta her.  :D Gleder meg til i kveld

bb

Fra kommentarene jeg har fått så langt så virker det som om 50 minutter ikke er noe problem så lenge det er interessant innhold. Jeg ville blant annet ikke kutte ut nuddelkokingen, problemer med frunk og intervju med Sønnico. Scenen med kart/TomTom var også noe jeg ville dra fram siden så mange har spurt meg hvorfor jeg bruker løs GPS.

Hvis lengden er ok, så kan det hende at videoene mine blir 30-60 minutter heretter avhengig av innhold og lengde på turen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Mr.Hansen

Popcorn og noe kalt i glasset. Her blir det underholdning i ekte Tesla sjanger...
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

jorkus

85S Levert 15.11.2013! Helhvit solgt 11.02-16
S85D sølv 2015 kjøpt 11.02-16 solgt juli-18
X75D Hvit kjøpt sept 18
Elsykkel Birk EOne
Elsykkel Ghost solgt
Elsykkel Buddy M4


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA