Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

Nordtroms

Kjempeflott! Jeg synes du har fått frem ekspedisjonspreget godt. Håper noen i Tesla ser den og skjønner at det trengs superladere nordover langs E6 fort som fy. ;D for øvrig utrolig god reklame for bilen. Jeg gleder meg til del 2. Skal prøve og ikke mase. ::)  :)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

janmb

Flott video - storkoste meg med den i dag.

Synes også det er fint at du tar med litt sightseeing/natur/opplevelser også. Uten dette kunne det fort blitt litt FOR mye utelukkende fokus på rekkevidde og neste lading hele veien. Synes du fant en veldig fin balanse der.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

OddB

Skryt til Ammery for god filming !
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

MartinezSC

Jepp, Ammery var meget stødig! Det la jeg også merke til. Veldig fin video igjen Bjørn ;)

Cowboystrekk

Fin video, mye interessant underveis, kanskje ikke gått så mye inn på alle ladesituasjonene? Tok litt lang tid flere av de, men ellers bra :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

SK901

Sitat fra: bb på søndag 04. mai 2014, klokken 01:38
Omsider ble videoen klar:

Jeg har imidlertid sett at det er altfor mange ustø klipp der. Bare etter 20 minutter ble jeg kvalm. Jeg beklager dette. Heretter skal jeg redusere slike klipp ved å enten putte inn et overgangsbilde eller unngå å flippe kameraet så mye som jeg gjør. Hele totalopplevelsen av videoen ble trukket ned. Jeg får prøve å gjøre del 2 bedre da.

Usikker hvilket kamera du har, men det finnes mange OK steadycam på markedet som ikke koster en formue. Er du litt handy kan du også slenge sammen noe i garasjen! Søk litt rundt etter DIY Steadycam - og øv deg litt - så har du redusert problemet nokså mye.

Når det er sagt ble jeg ikke plaget av noe sånt gjennom filmen. Jeg er nokså kravstor, og produksjonen din er intet annet enn veldig bra til amatør å være. En fryd med 1,5 time!  :D

hma

Super og underholdende film Bjørn :)
Du slipper seeren nært innpå, på en fin og ærlig måte, det fungerer bra.
Mange fine bilder fra Nord-Norge som får meg til å se fram til sommerens ferietur :)
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

cstromme

Disse er alltid like gøy å se! Takk Bjørn! :)

PS. Bjørn, Jørn og Bjørn. LOL!
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Espen Hugaas Andersen

Veldig bra film, ja. Gleder meg til del 2. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Daniel.B

Flott video Bjørn.  :)

Må jo bli helt genialt når vi får superladere oppover i landet.

AndersinOslo

Hadde en nær-Bjørn opplevelse i dag. Satt og så på videoen, så snakker han om Easybring. Jeg kommer på en pakke som skulle vært fraktet fra Oslo til Fetsund. Type dårlig samvittighet.

Pauser videoen (ved Harstad omtrent), legger ut oppdraget på Easybring. Etter 60 sek er det tatt, - av Bjørn.

Så takk Bjørn, i morgen er det co2-fritt (ja faktisk) fraktet til Fetsund.
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

bb

Sitat fra: hoffa på søndag 04. mai 2014, klokken 14:15
Første jeg gjorde i dag kl. 0800 var sette på kaffen og sette meg til å se episode 1 non stop :)
Veldig bra Bjørn! Kan ikke vente på neste episode...når kommer den? :o
Part 2 kommer om 1-2 uker :P

Sitat fra: tonyl på søndag 04. mai 2014, klokken 18:56
Ganske bra video BB. Ble nervøs da du hadde sursøtsaus på armlenet  :o.
Vi hadde faktisk et lite uhell mens vi ladet i Sortland. Jeg klarte å velte boksen med sursøtsaus. Sausen rant nedover forbi USB-pluggene og ned i rommet mellom setene. Heldigvis var alle USB-porter i bruk så ingenting rant inn. Vi fikk tørket opp det meste O.o

Sitat fra: Nordtroms på søndag 04. mai 2014, klokken 19:06
Kjempeflott! Jeg synes du har fått frem ekspedisjonspreget godt. Håper noen i Tesla ser den og skjønner at det trengs superladere nordover langs E6 fort som fy. ;D for øvrig utrolig god reklame for bilen. Jeg gleder meg til del 2. Skal prøve og ikke mase. ::)  :)
Ifølge superladertråden hørtes det ut som bygging av SC (i alle fall planlegging) er i gang nord for Dombås.

Sitat fra: janmb på søndag 04. mai 2014, klokken 20:09
Synes også det er fint at du tar med litt sightseeing/natur/opplevelser også. Uten dette kunne det fort blitt litt FOR mye utelukkende fokus på rekkevidde og neste lading hele veien. Synes du fant en veldig fin balanse der.
På en slik tur måtte jeg ha med en del om lading siden det er ganske viktig, og sårbart. Hvis vi kom for sent eller ikke fikk ladehastigheten som vi først trodde, så kan det forsinke oss mye. Men når vi surfer på SC så har vi ingen bekymringer. Derfor var det lite snakk om lading mellom Oslo og Trondheim.

Sitat fra: Cowboystrekk på mandag 05. mai 2014, klokken 10:35
Fin video, mye interessant underveis, kanskje ikke gått så mye inn på alle ladesituasjonene? Tok litt lang tid flere av de, men ellers bra :)
Mulig ladeproblemene i Alta tok litt lang tid. Men i del 2 avslører jeg hvor feilen lå. Den lå ikke i bilen.

Sitat fra: SK901 på mandag 05. mai 2014, klokken 16:06
Usikker hvilket kamera du har, men det finnes mange OK steadycam på markedet som ikke koster en formue. Er du litt handy kan du også slenge sammen noe i garasjen! Søk litt rundt etter DIY Steadycam - og øv deg litt - så har du redusert problemet nokså mye.

Når det er sagt ble jeg ikke plaget av noe sånt gjennom filmen. Jeg er nokså kravstor, og produksjonen din er intet annet enn veldig bra til amatør å være. En fryd med 1,5 time!  :D
Jeg har en Merlin Steadicam som jeg har brukt for å lage introscenene i #1 og #2 der jeg går rundt bilen. Men etter å ha drasset med meg steadicamen et par turer så fant jeg ut at jeg aldri brukte dem. Nå burde jeg i grunnen dra fram den igjen.

De scenene som gjorde meg svimmel var inn og ut av bilen. Disse kan ikke steadicam hjelpe så mye med dessverre. Og jeg flipper litt for ofte fram og tilbake uten at det har noe hensikt.

Sitat fra: hma på mandag 05. mai 2014, klokken 18:42
Super og underholdende film Bjørn :)
Du slipper seeren nært innpå, på en fin og ærlig måte, det fungerer bra.
Mange fine bilder fra Nord-Norge som får meg til å se fram til sommerens ferietur :)
Takk for tilbakemelding. Og takk for at jeg fikk låne ladeboksen av deg. Det er allerede en som har kommentert at jeg fikk sabla bra ladehastighet på den. Han ble nysgjerrig på boksen.

Sitat fra: AndersinOslo på mandag 05. mai 2014, klokken 23:04
Hadde en nær-Bjørn opplevelse i dag. Satt og så på videoen, så snakker han om Easybring. Jeg kommer på en pakke som skulle vært fraktet fra Oslo til Fetsund. Type dårlig samvittighet.

Pauser videoen (ved Harstad omtrent), legger ut oppdraget på Easybring. Etter 60 sek er det tatt, - av Bjørn.

Så takk Bjørn, i morgen er det co2-fritt (ja faktisk) fraktet til Fetsund.
Ja, det var litt av en tilfeldighet. I fjor fraktet jeg en tilhenger med skrot som skulle til Grønmo. Det var også et Easybring-oppdrag fra deg. På den tiden hadde jeg BMWen. Det var litt av et sammentreff at begge to skaffet seg Tesla :)
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Får min egen bil i sommer og i slutten av juli har jeg og madammen 3 uker ferie.
Hun har familie i nærheten av Namsos og jeg har familie i Narvik.
Så det ser ut som vi kanskje skal legge ut på en miniekspedisjon med Teslaen.
Har også noe familie i Fauske vi skal stoppe hos, så det er mulig jeg er veldig heldig og slipper mye ladepauser
på de forskjellige etappene.

Men i den forbindelsen så ser jeg at det kan være veldig fint å ha en slik portabel 22kW-stasjon som du lånte med deg. Blir nok å vurdere å kjøpe meg en sånn en. Blir noen kroner ekstra, men når man i noen tilfeller halverer ladepausen så vil det nok være verdt det. :)
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

bb

Sitat fra: sn0le på tirsdag 06. mai 2014, klokken 08:53
Får min egen bil i sommer og i slutten av juli har jeg og madammen 3 uker ferie.
Hun har familie i nærheten av Namsos og jeg har familie i Narvik.
Så det ser ut som vi kanskje skal legge ut på en miniekspedisjon med Teslaen.
Har også noe familie i Fauske vi skal stoppe hos, så det er mulig jeg er veldig heldig og slipper mye ladepauser
på de forskjellige etappene.

Men i den forbindelsen så ser jeg at det kan være veldig fint å ha en slik portabel 22kW-stasjon som du lånte med deg. Blir nok å vurdere å kjøpe meg en sånn en. Blir noen kroner ekstra, men når man i noen tilfeller halverer ladepausen så vil det nok være verdt det. :)
Dere må vel ta en obligatorisk stopp på den røde kontakten i Mosjøen. Men er dere gira på å vente i 6-7 timer på lading der? Hvis du skal skaffe 22 kW-stasjon så ville jeg ha gått for noe annet enn den til elbilhjelpen. Da jeg møtte Bjørn på forumet så jeg at hans boks (fra elbilhjelpen) var omtrent dobbelt så stor som hma sin (hjemmemekket).
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Blir nok en stopp underveis.
Etappen fra madammens familie og til søstra mi er på ca 45 mil ifølge Jurassictest.
Ifølge Google Maps er det ca 49 mil.
Det synes jeg er litt rart siden Jurassictest bruker Google Maps.  :o

Så det blir nok en ladestopp, men tror ikke det trenger være mange timene.

Må drive litt research på hva slags 22kw-lader jeg skal gå for.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA